- 577 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sıfır Risk Varmı?
SIFIR RİSK VARMI?
Birçoğumuzun şikâyet edip suçladığımız teknoloji zan ettiğimiz kadar suçlumu?
Bence değil.
Hatta hiç değil.
Çünkü onu, icat eden de biz insanlarız, geliştiren de, faydalı veya zararlı kullanan da biz değilmiyiz?
Her şeyin tanınma aşamasında ödenmesi gereken önemli faturası olduğu gibi, hayatımıza kolaylık kazandıran teknik buluşlarında ilk aşamasında hatalı kullanmadan kaynaklanan zararları vardır ve olacaktır.
Ancak bu zararı ilânihaye devam ettirmek aklın hakkını veren ve vermesi gereken insan için doğru değildir.
Dünyada yaşadığımız müddetçe insan yaratılışından kaynaklanan yetenek, merak, ihtiyaç ve isteklerin tatmin ve temini adına, hayata hizmet amaçlı keşif ve icatlar ve bunların semeresi olan alet ve edevattan kaçarak kurtulmak değil; doğru kullanmakla faydalanmanın yollarını bularak istifadenin geliştirilmesi lazım değimli?
Yalnız ne var ki;
İnsanoğlu ESERİNİN ESİRİ olmaktan bir türlü kurtulamıyor.
Kendisi için kuyu kazmaktan vazgeçemiyor.
İşte Bilgisayar teknolojisi!
İnsanoğluna Allah’ın en büyük hediyesi, asrın ve asırların en büyük bir mucizesi olma önem ve kıymetine sahip olmasına rağmen; maalesef özellikle net ve çet alanında birçok yuvaların yıkılması ve insan ahlakının şiddetli bir erozyona maruz kalmasına sebep olmuştur.
Sanıyorum pc artık insanlar tarafından tanınmış, eskisi kadar mikrop saçmıyor, yuvalar yıkmıyor, insanı ve insanlığı tehdit eden bir bataklık görüntüsünden kurtuluyor.
O bir eğlence aleti olmaktan çıkıp hayatı kolaylaştıran bir hizmet aracı olma noktasındaki yeri almaya başladı.
Amma hiç bir şey hiçbir zaman 0 (sıfır) riskli değil hiç bir şey tam masum olamaz.
Masum kalamaz.
Kullanıcısı masum ve iyi niyetli olmadıkça.
Her şeyin Kullanıldığı amaç doğrultusunda bir mahiyet kazandığı en büyük ve değişmeyen insan ve insanlık gerçeğidir.
Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız ve gençlerimizi ondan uzak tutup mahrum bırakmak yerine; Kontrollü bir şekilde asrın mucizesi diyebileceğimiz bu nimetten istifadelerini sağlamalıyız.
Gençliğini yaşadığı güne değil, geleceğe hazırlayarak yetiştiren milletlerin dünya sahnesinde nerelere geldiğini görmek için teleskop veya mikroskoba ihtiyaç yoktur.
Korumacılığı anlamsız yasakçılığa dönüştürmenin faturası önce korunmak istenen kişiye sonra ailesine, sonra milletine sonrada tüm insanlık ailesine kesilir.
Yerinde ve amacına uygun kullanılan hiçbir şey zararlı olmadığı gibi,
Yerinde ve amacına uygun kullanılmayan hiçbir şeyin zarar vermesi de engellenemez.
YORUMLAR
Teknoloji cahilin eline geçerse zararlı duruma düşebilir. Hatalı veya suçlu olan teknoloji değil; onu kullanandır.
Bilinen yada bilinmeyen zararlarına rağmen, en fazla cep telefonuyla konuşanların ilk sıralarında biz Türkler gelmektedir.
Dilerim ilerki zamanlarda bunun acısını çekmeyiz.
Yazı için teşekkürler.
Necdet EREM
Hayat sürpriz ve risklerle dolu bir süreç.
Sürprizleri üzücü, riskleri ağır faturalar ödetmemssi dilek ve temennilerimle.