- 1283 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
KIL MESAFELİ DUYGULAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Salı günü, temizlik günüdür. Yani hiç durmadan iş yapma günü. Maraton, sabah 08.30 da başlar, 17.00-17.30 gibi biter. Keyif alır mıyım? Hayır. Evin temizleniyor? Olabilir.
Yapı olarak, çok muntazamlıktan hoşlanmam. Mobilya gösteri merkezi gibi bir eve sahip olmak istemem. O tip evlerin yaşanma / yaşıyor / yaşanıyor olmalarına dair işaretlerinin olmadığına inanırım. Bir yerlerde, bir şeyler az önce orada biri / birileri varmış gibi durmalı.
Ama dolaplarım için durum bunun tam tersidir. Neyin, nerede olduğunu bilmem gerekir. Evimde, hiçbir şey aramamalıyım. Evime, hakim olmalıyım. Salı günleri yaptığım iş de budur. Bir hafta boyunca dağılan her şeyi toparlamak.
Dün de aynen öyle geçti. Dolaplar, tıran tıran, yerleşti. 17.30 da, yardımcım gittiğinde, nakavt olmuş durumdaydım. Kızım, bilgisayarında son aldığı logo tasarım işini yapıyordu.
“ Açlık durumun ne alemde?”
“ Çok vahşet durumda değilim.”
“ Saat kaçta yiyelim? “
“ 19.00 gibi yiyebiliriz “
Daha çok zaman olduğunu anlayınca rahatladım. Şarabımı açtım. Mumlarımı yaktım. Güzel bir blues cdsi koyup köşe koltuğuma oturdum. Kararmaya başlayan hava eşliğindeki İzmir’i seyre daldım.
…/…
Sokak lambasının ışığında bir martı çarptı gözüme. Rüzgara inat, uçmaya çalışıyordu. Kısa bir süre havada asılı kaldı. Sonra var gücü ile kanat çırpmaya başladı ve rüzgarı yarıp, gözden kayboldu.
Gülümsedim. “ İnat; kuş olsun, insan olsun fark etmiyormuş demek ki “ diye düşündüm.
Bizler de aynı şeyi yapmıyor muyuz? Zaman zaman rüzgarlara direniyoruz. Zaman zaman dalgalara karşı yelken açıyoruz. Bütün bunları yaşarken de duygusal gel – git ler yaşıyoruz. Çünkü duygularımız, her an değişmeye hazırlar. Öyle ince bir çizgi var ki aralarında…
Sevgiden nefrete geçebiliyoruz, bir anda.
Samimi iken laubali olabiliyoruz.
İsteklerimizi elde edemediğimiz zaman, karşı tarafın sinirlerini yıpratma amaçlı eylemlere girişiyoruz. Ucuz durumlara düşüyoruz. Ne dilin kemiği oluyor, ne de tuşlara basan parmakların bir izan sınırı. "Ben sana saygı duymuyorum " derken aslında "Benim kendime saygım kalmadı" diye bas bas bağırıyoruz, büyük bir acizlik içersinde. Bir konuyu ya da düşünceyi tartışırken, bir anda, aklın bittiği noktaya geçiş yapıyoruz ve kendimizi karşımızdakine, hakaret eder buluyoruz.
Haksızlık etmek, saygısızca davranmak…
Bu öylesine ince bir çizgi ki duyguların arasında, insanı doğrudan, mantıktan uzaklaştırıyor. Oysa şöyle diyebiliriz:
“ Benim görüşüm doğrudur / Hatalı olması muhtemeldir.
Diğerinin görüşü bana göre hatalıdır / Doğru olması daima muhtemeldir “
…/…
Cd bitti. Salonu derin bir sessizlik kapladı. Yerimden kıpırdamaya korkar gibi bir hal kapladı ruhumu.
İyice kararan gökyüzüne baktım. Var, yok arası görünen bir yıldızı yakaladı gözlerim.
Net görebilmek için dikkatlice bakmaya başladım.
Acıyan gözlerimi, yaşlar ıslattı.
Şu yıldızı görmek kadar zor mu duygular?
Duyguları zorlaştıran bizler miyiz?
Öylesine kıl mesafeliler ki…
…/…
“ Anne, ne yapıyorsun karanlıkta? “
“… “
“ Annem, sen ağladın mı yoksa? “
Sımsıkı sarılan kızımı öptüm:
“ Sana bir şey söyleyeceğim “
“ Söyle, annem “
“ Karnım acıktı… “
Eser Akpınar
15.12.2010
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Eser Akpınar
"Şu yıldızı görmek kadar zor mu duygular?"
offf... yazının her kelimesine alkış demek geldi içimden..
İyi ki okudum iyi ki...
tebrikler...
Eser Akpınar
'' Şu yıldızı görmek kadar zor mu duygular ? ''
Keşke öyle olmasa...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Fikret Bey. Saygılar.
Duygu ve düşüncelerinizi ustaca anlatan özel kalemlerden birisiniz.
Sizi okumak her zaman büyük keyif...
Sevgiler ve selamlar güzel yüreğinize
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
cansın yaaaaaa
çok mükemmel bir hissedişi mükemmel bir kurgu ile kalemine vermiş sin yine Eser can.
seni ve kalemini seviyorum..
en çok ta hişşedişlerini.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum arkadaşım. Sevgiler yüreğine.
İncitmek çok kolay, mutlu etmek zordur.
İnsan ilişkilerinde saygılı davranmak, fikirlerimizi kırıp geçmeden belirtmek, sizin tabirinizle 'kıl mesafeli, kıl payı' anlatmak zordur, ama imkansız değildir.
Nedense biz insanoğlu hep kolaya kaçar, son söylenebilecek olanı en önce sıralarız.
Komşu ve arkadaşlıklarda dikkat ettiğim en önemli husus kırmadan, huzurlu ve saygı çerçevesinde davranmaktır.
Haksızlıklarda bile bir nezaket çizgisinde tartışmaktan yanayım.
Eser kardeşim sizi üzenlere boş verin, önemli olan kendi iç huzurumuz ve kendimize olan sevgi ve saygımız.
Sevgiyle ve huzurlu kalın, selamlar.
Eser Akpınar
Aradaki kıl kadar mesafeyi bir çırpıda geçirtiveriyor.
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
Her satırına katılırım.
ustaca kaleme alınmış.
Tebrikler.
Selamlar.
Engin Tatlıtürk tarafından 12/16/2010 11:19:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Saygılarımla.
İsteklerimizi elde edemediğimiz zaman, karşı tarafın sinirlerini yıpratma amaçlı eylemlere girişiyoruz. Ucuz durumlara düşüyoruz. Ne dilin kemiği oluyor, ne de tuşlara basan parmakların bir izan sınırı. "
onlar çok iyi bilirlerde ,işlerine gelmez...çünkü çıkar ilşkileri girince özünde...kişilikte kaybolur...iletişimde...her yazın ders niteliğinde...takmayacaksın eser hanım yine kadehini yenile kaldığın yerden izmiri seyreyle....tabi blues cd eşliğinde...saygılar
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Tacettin Bey. Selamlar, saygılar.
AYHAN BEYE KATILIYORUM. BAZEN DÜŞÜNCELER ARASINDA GEL- GİTLER YAŞANIR . ÇOK SAMİMİ VE İÖÇTEN BİR PAYLAŞIMDI SEVGİLİ ESER. SEVGİLERİMLE.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum arkadaşım. Sevgiler yüreğine.
Kinayeli bir yazıydı. Yüreğini sızlatan,seni üzen birisi olduğu kesin.
Ama takma kafaya.Her şey dört dörtlük gitmez.
Yaşamın güzelliği de burada zaten;İnişli çıkışlı olması.
Bir de şu martılar hakkında bir çift sözüm olacak:
"İstanbul'a mal almaya gittiğimde,dönüşümü Kadıköy tarafına vapurla yaparım,özellikle.Vapuru takip eden martılara elimdeki simidi küçük parçalar halinde atıp,onların havadaki mücadelesini seyrederim sonunda..."
Demek ki kalem,bazen böyle hüzünlü de yazıyormuş.
Selamlar.
ayhansarıkaya tarafından 12/16/2010 12:14:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Ne kadar üzülmemeye kodlasak da kendimizi, üzüntü; hayatın bir parçası.
Teşekkür ediyorum Ayhan Bey. Selamlar, saygılar.