- 548 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÇOCUK AĞLIYOR
2 yıl önce yürümede zorlanan bir çocukla bir baba girdi sınıfıma.Çok üzüldüm yüreğim acıdı adeta...Öğrencim hem zihinsel hem bedensel hem de konuşma engelliydi...Babası oturdu uzun uzun anlattı.O anlattı ben dinledim o anlattı ben dinledim.Doktorların hemşirelerin öğretmenlerin ilgilenmediklerini baba olarak çok üzüldüğünü söyledi.Bir yandan empati kurup üzülüyor bir yandan da Allahın da adaletinden emin ne yapabilirimi düşünüyorum.Mehmetle daha çok konuşma üzerinde çalışmak istediğimi anlattım.Aslında bedensel engelinden dolayı yürüme sorununu da halletmemiz gerekiyordu.Ama diğer öğrencilerimi de bırakamazdım.Veli çok mutlu olarak çıktı sınıftan.Allah razı olsun kimse siz kadar ilgilenmedi diye diye ayrıldı sınıftan.Ben de yardım edebilmiş olmanın mutluluğuyla dersime geçiş yaptım.Mehmeti arkadaşlarına tanıttım arkadaslarından "Hoşgeldin"
demelerini istedim...
Günler geçip giderken Mehmetin annesi çocuğuna rakamları ve harfleri öğretmemi rica etti.Ben de durumu izah ettim.Mehmetin bir eli felçten etkilenmişti diğer eliyse çok az çalışıyordu.Kalemi tutacak takat yoktu elinde.Veli "Olsun siz yine de öğretin."dedi.ALLAH ALLAH geçirdim içimden önce sonra da "Tamam" deyip gönderdim.Mehmet 6. sınıf öğrencisiydi boş yere bana çizgilerle vakit kaybettirdiler.Anne kendini tatmin edecek ya günlerde orda burda "Benim oğlum da okuma yazma öğreniyor."diyecek ya hava atacak ya."Neyse" dedim "Yeterki Mehmet mutlu olsun." dedim.Çizgilere başladık.
Hiç unutmam.Bir gün Mehmetin annesi gelip toplantıda "OĞLUM 7 YILDIR KIRMIZIYI ÖĞRENİYOR BIKTIM HOCA HANIM "DEDİ.BIKTIM ŞU REHABİLİTASYONLARDAN.Ben de dedim ki içimden "Sen böyle davranırsan daha çok şey öğretirler" dedim.Bir sabır daha çekip toplantıya devam ettim.
Mehmet okula uğramaz oldu gelse bile bir ders oturup gidiyordu.Ve Mehmete çok acıyordum.Pasaklılıktan oluşan kokuyu önlemek için ağır kokular sürüyorlardı.Günlerce başım ağrımıştır bu ağır kokulardan.Bir de aile garibim Mehmetin her ay yarım milyardan fazla maaşını alıyordu.Mehmete ise bir sabunu çok görüyorlardı.Mehmete 2 yıl bütün karne notlarını 5 verdim.Sırf mutlu olsun diye.
Geçenlerde dedim ki "Mehmetle neden ilgilenmiyorsunuz?"Kadın açtı ağzını yumdu gözünü...Ben sırf Mehmete acıdığım için Mehmetin şefkate ihtiyacı olduğu için Mehmetin bir gülücüğe hasret olduğu için söyledim.
Ertesi gün idareden çağrıldım.Bir sürü fırça yedim.Veliye PALYONÇOLUK YAPACAKMIŞMIŞIM."Deseydim iyi biraz daha yıkamayın imam yıkar nasıl olsa..." benden iyisi olmayacaktı.Tövbe YaRabbim tövbe.Diyecektim ki o terbiyesizlere "Durun.Palyanço kıyafetlerimi giyeyim palyanço makyajımı yapayım yarım saate burdayım.Bana öğretmenlik anlatan haddini bilmezlere bakar mısınız?Hiçbirinin eğitim seviyesi benimki kadar üstün bile değil.2 gün önce evraklar için popomda dönen sözde öğretmenler bana öğretmencilik öğretiyorlar.Hassiiiiii
İyi ki zem zem içtim de küfredemiyorum.Böyle bir adaletsizlikler dünyasında yaşıyoruz işte.Bakın bu sene yine olur ödüllendirmeler hiçbirinde ben olmam niyeyse.EEEEEEEEE BÜYÜKBAŞLARDAN BİZE SIRA MI GELİYOR?idareci ile beni şikayet eden veli yani Mehmetin babası aynı köylüymüş.Buralar genelde Doğu kökenli.NEYSE BUGÜN EN ÇOK etkilendiğim ve mutlaka yazmalısın dediğim ayrıntıya gelelim.Paydos zili çaldı.Herkes okuldan çıkıyor.Her zamanki gb bir tek ben bekliyorum çocukları servise bindirmeye.Mehmetle babası çıktı okul kapısından.MEHMET BANA DOĞRU ADIM ATMAK İSTİYOR BABASI ONU GERİ GERİ SÜRÜKLÜYOR.Mehmete el salladım O ağladı ben ağladım.Belki insanlar bana bakmasın diye içimden ağladım ama içimden birşeyleri izinsızce amansızca söküp aldılar.NE İDARECİLER NE MEHMETİN SÖZDE AİLESİ BİLMİYORLAR Kİ BİZ MEHMETLE NE SOHBETLER ETTİK.MEHMET SİNİRLİ BABASINI İLGİSİZ ANNESİNİ NE KADAR ÇOK ŞİKAYET ETTİ BANA.BİLMİYORLAR Kİ MEHMET BENİ KAÇ KEZ EVİNE DAVET ETTİ BEN GİDEMEDİM .BİLMİYORLAR Kİ MEHMET KAÇ KEZ BANA BENİM ANNEM OLSANA DEDİ.MEHMET ŞU AN ÇOK YALNIZ KOCA BİR KALABALIĞIN İÇİNDE YALNIZ VE HEP AĞLIYOR.