- 1275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
“ CENNET KOKULUM HOŞ GELDİN “
B.
Dinin bir anlamı da yaşam biçimi demektir . İnsanı yaratan Allah , onun yaşama şeklini de göstermiştir .
Devlet , yeni doğan vatandaşını nüfus kaydına işlerken ana babasına bakıp dini hanesine “İslam” yazar . Sonra “ laik “ olarak yaşamasını emreder . Öldüğünde yine “İslam” olarak musalla taşına koyar .
Halbuki nasıl yaşamamız gerektiğini bize anlatan , bizzat yaşayarak örnek olan son Peygamber(sav) insanların yaşadıkları gibi öleceklerine işaret etmiştir .
Bir gazetedeki ilan dikkatimi çekti ; bir baba dünyaya gelen yavrusuna “ Cennet Kokulum Hoş Geldin “ diyor :
“ Cumartesi saat 16.45 de , canların ve nefislerin sahibi olan Rabbim , bizi Cennet kokulu bir kız evlatla rızıklandırdı . Rabbime büyüklüğünce şükürler olsun . Yarabbi ; bizi , yavrumuzu kovulmuş şeytanın şerrinden koru ve İslam fıtratı üzerinde doğan yavrumuzu yine bu fıtrat üzerinde yetiştirmeyi bize nasip eyle !
Bu birkaç günlük süre içerisinde bir çok enteresan hadiselere ve Allah u Teala’nın ayetlerine şahit olduk . Bir de şunu müşahade ettim ki bir insanın kendisi dayanılmaz ağrılar içindeyken kendi canının haricinde bir başka canı düşünebilmesi için ancak “ ANNE” olması gerekir . Teşekkürler …
Sonra cennet kokulu yavrumuzun annesi Züleyha Hanım’a , …. Ablalara , …. Kayınvalideye , …Doktorlara , …. Hemşirelere , dostlara , yakınlara , tebrik ve dua sahiplerine ve valideme teşekkür ederim . “ H.Ç.
Kızı dünyaya gelen inançlı bir babadaki sevince , kız evlada , eşe verilen değere bakınız .
İslamiyet “insaniyet” demektir .
İnsan olmanın en üst derecesi de Allah’ı tanıyıp itaat etmektir . Bütün Peygamberler tek bir din yani emredilen şekilde yaşanması için çalışmışlardır . Hz. Musa ile Hz.Muhammed(sav)in dini arasında bir fark yoktur .
Fakat insanlar putlarını kendileri yapmışlar sonra önlerine tütsü yakıp ,çiçek koyarak putlarına tapmışlardır .
“Lailahe illallah “ “ There is no god but Allah “
“ Yoktur Allah’tan başka ilah “
Hangi dilden söylersek söyleyelim tek otorite olarak Allah’ı kabul etmediğimiz , yanına başka ortaklar koyduğumuz sürece ziyandan kurtulamayız .
“ Hak din , Allah katında İslam’dır “ ( Al-i İmran , 19)
“ Kim İslam’dan başka bir din ( yaşama biçimi ) ondan (bu din) asla kabul olunmaz ve ahirette de en büyük zarara uğrayanlardandır .” ( 85)
“Ey inananlar ; Allah’tan O’na yaraşır biçimde korkun ve Müslümanlar olarak ölün . Topluca Allah’ın ipine (Kur’an’a) yapışın ve ayrılmayın . “(102-103)
Dinlerin diyalogu konusu tam bir yutturmacadır .
Bozulmuş dinler ancak aslına , özüne dönebilir . Bu da İslam’dır .
Cennet kokusunu yavrusunda duyan , eşinin gülümseyişinde hayat bulan bir ruh dünyasında mutsuzluğa yer olabilir mi ?
Kötülükler ,gerginlikler , bunalımlar böyle bir hayat şeklinde çoğalabilir mi ?
Unutmayalım ki bütün hastalıklar için hazırlanan davetiyeler “ stres” matbaasında basılırlar .
Allah (cc) insanlara zulmetmez , sadece deneyip , sınayarak , gösterdiği hayat şekliyle ( din ile ) yaşamalarının sonucu olarak dünyada ve öbür dünyada mutluluğunu ister .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.