- 1665 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MEVLANA VE İNSANLIK
MEVLANA VE İNSANLIK…
“Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol. “
“Yeşillerden, çiçeklerden meydana gelen bahçe geçici, fakat akıllardan meydana gelen gül bahçesi hep yeşil ve güzeldir… “
“Pisler, pisliklerini yapar ama sular da temizlemeye çalışır...”
Hz. Mevlana’nın diyarında Okuduk, suyundan içtik, ekmeğinden yedik, okuldan mezun olduk o güzel insanın manevi iklimindeki havayı teneffüs ettik…
İnanın hatıralarımız çok, okul arkadaşlıklarımız, yurt arkadaşlıklarımız, ev arkadaşlıklarımız olan birçok dostlarımız oldu. Unutan da var, hatırlayan da ama… “Nice insanlar gördüm üzerinde elbisesi yok, Nice elbiseler gördüm içinde insan yok “diyor ya Hz. Mevlana. Yıllar geçse de hala yerinde söz.
Öğretmenlik ulvi duygusuyla, yurdumuzdaki değişik illerin de, okulların da birçok çocuklar yetiştirdik Eğitim bir bütündür. Okul, aile, çevre üçgeninde, olması şarttır.
Okullarımız da Öğretim bilgilerinin yanında, Eğitimler de veriyoruz hepimiz, Öğrencilerden, İnsanlığını tam alanda var, sonradan toplumun yanlışlarına kapılıp, insanlıktan kendisini kaybedenler de var.
Örnekler çok ama bunu tamamen yazmamız, sanırım etik olmaz.
Bazı özel Diziler, basındaki bazı hatalar, Aile eğitimlerinin yanlış olması, Cumhuriyetimizin bizi biz yapan değerlerini de yıpratıyorlar…
Özentilerle, ABD ve dış ülkelerin, A.B.’nin hayranı olanlar, kulakları küpeli, gece hayatı yaşayanlar, alkol, uyuşturucu bataklıklarında yanlış arkadaş kurbanı olanlar ulusal basından da gördük, bir nesil e yazık olmadı mı?
İyi de var, kötü de dünya da. Biz her zaman iyinin ve güzelin yanında olduk, olmaya da devam edeceğiz…
Toplumuz da; Akraba ilişkileri kopmuş, boşanmalar artmış, İlim ve teknikte yarış azalmış, kopyacılık diz boyu artmış neler neler… Hakkı olmadığı halde en yakın arkadaşını dolandıran bizim içimiz de değil mi… Ne dersiniz*
Haksız mıyız, Torpil her zaman her yerde olmadı mı? Ne yazık, KPSS İyi yönetilemedi ÖSS de yolsuzlukları bulanları ve Sayın yetkililerimizi kutluyoruz, Mahkemede ki davalar, hukuk kurallarında devam ediyor. Yorum yapmak hakkımız değil.
—Eğitim bir sen başkanımız Mustafa Bey e ilimiz sıkıntılarını şifahi köşe yazarı olarak bana yansıyan bazı sorularımızı bir toplantı da heyete de sunduk, ses yok…
--- 4–7 yıldır kadro bekleyenler ne olacak… KPSS son uygulamalarına lütfen bir bakınız… Sıkıntı devam ediyor ki, Mustafa Uğur Bey, face book da belge yayınlamış, hangisi doğru bize soran çocuklarımıza cevap veremiyoruz… Rektörümüz Pr. Dr. Filiz Kılıç hanımefendi ilimizin sorunlarına hâkim, çözeceğine inanıyoruz. Bekleyelim bakalım, ne olacak demeyelim, hepimiz Nevşehir Üniversitemize destek olmamız lazımdır. Milli Eğitim de bazı meslek dalları yazboz tahtasına dönmedi mi: Modüler eğitim, SBS tekrar eskiye döndü, tüm Liseler de Anadolu lisesi oldu Öğretmenler de şaşırdı bizde…
Bu binlerin sorunu demeyiniz, kim nasıl ödeyecektir… YÖK mü? MEB, sizce hangisi… Belirli mevkilerdeki siyasilerimiz, yetkililerimiz ülkemizin genç insan kaynaklarımız atıl bekliyorlar… Kadrolara atamalar acil olursa iyi olacağına inanıyoruz…
— Haydin, köyümüze geri dönelim, “Kör de bilir Avanos un yolunu, testi kırığından bellidir…” Ne yapalım sizce?
YORUMLAR
selam güzel yazınızı tebrik ederim<gerçekten insanlarımız şehirde okuyup belli bir yaştan sonra emekli oluncada merkezde kalmayı tercih ediyor.oysa köyümüze dönmek eksiklerini elele verip gidersek ne iyi olur delam ve dua ile
PERİ BACASI 50
Çok şair dostlarım var.
Sabit İnce,Fuat zorlu,ilimizde derece yapan Sadi TELTİK.
Aklıma gelenler.
yorumlar bize şevk verir.Köyün tadı başka ama hepimiz inan aparmanların esiri olduk...
PERİ BACASI 50
Eğitim sorumluluk almak ister,İnsana yapılan yanlış öğretim metotlarından tekrar dönen bir uygulamalar var.
Örnek yazım da da yazdım...
Ya doğruyu bir kez alır onu uygularsınız ya da sbs geri dönmedi mi mebakanımız...
İllerdeki burokratı da inanın projelerle vakit geçiriyor .
Bizim ilmizde milli eğitimde okullaşma sorunu yok.
sanat ve seramik alanında kadro istenmiyor.
AVANOS BU İŞİN MERKEZİ.
Usta yetişmiyor,Hacıbektaş a güzel sanatlar fakültesi yapıldı yeni gelecek seneye açılacak bu güzel okula hangi meslek lisesinden öğrenciler nasıl getirilecek.
Eğitimcilere soruyoruz.Biz de dedik ama kadro bakanlık takdiri diyorlar.
Sinpo ili halk eğitim 1, istanbul 4= toplam 5 kişi mi alınır.
Yıllardır bu okullarda emek veren bir çok üniversite mezunu kadro beklemiyormu...
Sizin köşenizi okuyanlarda köye dönelim mecazi bir yaklaşımdı
ve mardin İli hem kadro yu son kpss eğitim bilimleri
iptal edilmeden önce kadro tahsisi yapmıştı,sonra kadro yu açmadılar.
Bizim ilimiz bu işin merkezidir.
1 meslekliseisnde kadro var.
Köye döenlim mi dönmeyelim mi...
Şehirlerdeki yaşantılar bozuluyor gitgide.
Bizden demesi,Karar okuyucularımızın...