- 626 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Balıklı Pilav
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
Yemek yapmak sanat, yemek ise; kültürdür.
Bu vesile ile bir yemek tarifini ve bir de tatlı çeşidinin izahını sizlere arz ediyorum.
...
BALIKLI PİLAV
Malzemeler;
1- 4 Adet (Her biri 250- 300 Gramlık) Çay balığı.
2- İki adet orta boy kuru soğan.
3- Bir yemek kaşığı salça.
4- Yarım bağ maydanoz.
5- Yeteri kadar tuz (Yemek pişerken katılacak)
6- Yarım çay bardağı sıvı yağ (Ayçiçek yağı).
7- Dört su bardağı bulgur.
8- Sekiz su bardağı su.
Hazırlanışı;
a) Balıkları karnından boynuna doğru ortadan bıçak veya makasla yarınız. Bakıkları karnından bölmeyeceksiniz. Bütün halde iken temizleyip yıkayınız. Yıkadıktan sonra soğuk su içine bırakınız. Yıkanmış balıklar soğuk içinde dinlenmeye bırakılmışken;
b) Pilav tenceresine soğanları ince ince doğrayınız. Soğanlar doğrandıktan sonra sıvı yağı tencerenin içinde soğanla karıştırırnız, salçayı da ilave edip karıştırınız. Soğan rengini değişene kadar kızaracak.
c) Soğan, yağ ile kızardıktan ve salça ile karıştıktan sonra; tencerenin içine bir su bardağı bulgur ilave edip iyice karıştırınız.
d) Ateşi kapatıp, tencereyi ocak üstünden alınız.
e) Tencere içinde hazırlanmış olan bulgurlu, salçalı ve soğanlı sosu bir kenara doğru çekiniz. Soğuk su içine beklemekte olan balıkların karnını aralayıp karnının içine karıştırılmış olan bulgurlu, salçalı ve soğanlı sostan balığın karnına koyup balığı tencerenin tabanına seriniz. Balıkları tencere altına sıralarken tencerenin tabanına azıcık sos sermeyi ihmal etmeyiniz.
f) Bütün balıklar için aynı uygulamayı yaptıktan sonra; arda kalan üç su bardağı bulguru tencerenin üzerine serpiştirip su ve tuz ilave ediniz.
g) Tencereyi ocağın üstüne koyup kısık ateşte 25 dakika pişiriniz.
h) Piştikten sonra; tencerenin kapağını on dakika yarım açık bırakınız.
ı) Tencerenin kulplarından tutamakla tutup; bir büyücek tepsiye ters çevirip tencereyi boşaltınız. Balıklar üstte gelecek, pilav alta inecektir. Balıkları pilavın üzerinden ayıklayınız.
...
Afiyet olsun.
Bu yemeğin yanında;
Biber (İssot) Közlemesi yahut çok ince olarak doğranmış reyhanlı salata bulunursa tadı bir başka güzel olur.
Bu Yemek Dünyada sadece
Arapgir’de bilinen yemektir.
Afiyet olsun.
....
Könbe
Bir büyük tepsinin iç tabanına, temiz bir fırça ile yağ sürünüz.
Önceden hazırlanmış olan pişmemiş yufkayı tepsinin tabanına seriniz.
Yufkanın saçak kısımları tepsinin dış kısmına gelsin.
Serdiğiniz yufkanın üzerine yine önceden hazırladığınız havanda dövülmüş olan badem (un gibi ince dövülmüş olacak) serpiştiriniz.
Üzerine bir kat daha yufka seriniz. Yufkanın üzerine un gibi ufalanmış fındık serpiştiriniz.
Bir kat daha yufka seriniz. Un gibi ufalanmış leblebi serpiştiriniz.
Bir kat yufka da seriniz. Üzerine un gibi ufalanmış çekirdeksiz kuru dut serpiştiriniz.
Bir kat daha yufka seriniz. Üzerine un gibi ufalanmış fıstık serpiştiriniz.
Bir kat yufka daha seriniz ve üzerine un gibi ufalanmış kaysı çekirdeği serpiştiriniz.
Tepsinin etrafında sarkan yufkaları itina ile toparlayıp kesiniz.
En üstüne bir kat yufka seriniz.
En son serdiğiniz yufkanın üzerine temiz bir fırça ile yağ sürünüz.
Bu haliyle tepsiyi fırına veriniz.20 Dakika sonra fırından çıkarınız.
Üzerine tül örtüp 20 Dakika bekletiniz.
Dilimleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun....
Bu da;
Arapgir tatlı çeşitlerindendir.