- 2298 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
NAMUS NEDIR ?
Sadece kadın bedenine yüklenmiş namus kavramı insanın düşüncelerinde ve ideallerinde olmalıdır. ideallerine sıkı sıkıya bağlı olmalıdır insan. yaşama bir ’karşı duruşu’, olmalı. kaygan ve dağınık zihinli olmamalıdır.günümüzde düşünceden çok ete değer veriliyor. genç kızlarımız akşam hava kararınca evde olsunlar. aman namusumuza bir laf gelmesin. hayırlısıyla baş göz edelim zihniyetiyle yetiştiriliyor hala. bu kız evlenince bir erkeği mutlu edebilir mi? yetenekleri ve hobileri nelerdir? zekası ve düşünce yapısı gelişmiş midir? algı ve ifadesi nasıl? vs.. bunlar hiç düşünülmüyor genelde. bu tür ailelere görücü gelindiğindeyse ilk söylenen söz ’bizim kızımızın eline erkek eli değmemiştir’ oluyor. bunun bilinçli söylenen bir söz olduğunu düşünmüyorum. eğer öyleyse ne ayıp! bu bir çeşit pazarlama yöntemi .....
Namus isimdir, saygınlıktır, güvenilirliktir, değerliliktir, akla gelen insanı değerli kılan herşeydir.
Sadece kadın için işletilen, iki yüzlü toplumun, iki yüzlü ahlak kavramının tek yüzlü ilkesi. Onur denen kavram gitmiş yerini sacmalik almıştır. Zira onurlu olmak iki yüzlü tek cinsi kayıran bir kavrama sahip olmaktan daha zordur.
EGER NAMUS YALNIZ KADININ EDEBI DEGERI ISE O ZAMAN NAMUS KADAR NAMUSSUZ BIR TERIM YOKTUR.....
En büyük cinsel organ beyindir,namus isimdir, saygınlıktır, güvenilirliktir, değerliliktir, akla gelen insanı değerli kılan herşeydir.
Kısaca namus herşeydir. Tüm değer yargılarının üstündedir (TÜM INSANLIK ICINDIR KADIN VE ERKEK AYRIMI YAPMADAN)
BERRIN KORKMAZ
YORUMLAR
Yazınızı beğeni ile okudum ,tebrik ederim.
Namus; değişik toplumlarda değişik anlamlar kazanmış bir kavram olmakla birlikte, sadece kadınları ilgilendiren bir durum değildir. Bir toplumda namuslu olmayan kadınlar varsa,o toplumda bir o kadarda namussuz erkek vardır diye düşünüyorum
Aşağıdaki cümlenize tümüyle katılıyorum.
...namus isimdir, saygınlıktır, güvenilirliktir, değerliliktir, akla gelen insanı değerli kılan herşeydir.
Kısaca namus herşeydir. Tüm değer yargılarının üstündedir...
Saygılarımla.
Evet, size katılıyorum.
Sizin suçladığınız geleneksel namus kavramı içi boş, sadece ailelerin üreme riski taşıyan dişilerinin cinsel istismara uğraması sonucu kendilerine gelebilecek olan tehlikelere karşı kullandıkları bir kalkandan başka bir şey değildir. (Haklı tarafları yok değil.)
Amma namus insanı insan yapan ve insan onurunu yaşamadaki tüm değerlere verilen genel bir addır.
Muhatabı ise akıl, irade ve onur sahibi her cins ve her yaştan insandır.
Necdet EREM tarafından 12/13/2010 2:41:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
En büyük cinsel organ beyindir,namus isimdir, saygınlıktır, güvenilirliktir, değerliliktir, akla gelen insanı değerli kılan herşeydir.
bu sözün üzerine söylenecek bir şey bulamıyorum.çok yerinde ve dosdoğru bir ifade.boşuna dememişler,"adamın fikri ne ise zikri de odur" diye.kaleminiz her daim yanlışa kalkan olsun.teşekkürler.