- 651 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SİGARANIN BEYİNDEKİ ETKİSİ...Lütfen tiryaki dostlarınıza paylaşırmısınız...
SİGARA BEYİNDE UYUŞTURUCU ETKİSİ YAPIYOR…
Amerikalı araştırmacılar, Sigaranın beyin de, uyuşturucuya benzer uzun süreli değişikliğe yol açtığını saptadı.
Ulusal uyuşturucu Enstitüsünden bir ekibin Sigara içen ve içmeyen ölmüş insanların beyinlerinde yaptığı araştırmaların sonucuna göre;
SİGARAYI YILLAR ÖNCE BIRAKMIŞ OLSALAR DAHİ, İÇİCİLERİN BEYİN DOKULARINDA DEĞİŞİKLİKLER OLDUĞU GÖRÜLDÜ…
BRUCE HOPE BAŞKANLIĞINDAKİ EKİP, BEYİN HÜCRELERİNDEKİ 2 ENZİMİN SEVİYELERİNİ İNCELEYEREK, SİGARA İÇENLERİN VE BIRAKMIŞ OLANLARIN BEYİNLERİNDE BU ENZİMLERİN YÜKSEK SEVİYEDE BULUNDUĞUNU BELİRLEDİ…
Hayvanlara eroin ve kokain verilerek yapılan önceki araştırmalarda enzim seviyesinin yüksek olduğunun görüldüğünü hatırlatan hope,
SİGARA VE UYUŞTURUCUNUN BENZER ZARAR A YOL AÇTIĞININ ANLAŞILDIĞINI SÖYLEDİ… EMORY ÜNİVERSİTESİNDEN MİCHAEL KUHAR DA “VERİLER İNSANLARIN BEYİNİNDE UZUN SÜRELİ KİMYASAL DEĞİŞİKLİKLER OLDUĞUNU GÖSTERİYOR… Dedi.
Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi ve Yerel de, Valiliklerin, Bünyesindeki, TÜTÜN il Kurullarının başarılı çalışmalar yaptıklarını vurgulayan, Eğitimci-Yazar Şahin GÜNEŞ,
Öte yandan Türkiye de fiyat artışlarına bağlı olarak, Tiryakilerde azalmalar olduğunu,
— Son yıllarda sigara tüketiminde yeni çıkan 5727 sayılı yasanın uygulanmasındaki başarılarından dolayı, Sağlık Bakanlığımızı ve Emniyet Müdürlüğünün Denetim ekiplerini takdirlerimizle anıyoruz dedi.
— Sigara İçme yaşı bazı yerlerde 12 kadar düştüğünü, AİLELER e bu konuda çok seminerler verilmesini vurgulayan, Bizden talep edilen yerlere seminer ve konferanslar için halkımızı aydınlatıyoruz diyen, Nevşehir, Yeşilay temsilcisi olarak ilimizdeki Alkoldeki artışta ülke genelinde 5.olması bizi ayrıca düşündürmüştür diyerek,
— Sigarada; Ülkemizde artan nüfus göz önüne alındığında, SON 2 YILDA, tiryakilerin büyük oranda azaldığını, bunda en büyük etkenin fiyatlarda dolar bazın da yapılan artışlar olduğunu belirtti…
Son 5 yılda sigara tüketimin de yüz de 17 azalma kaydedildiğini anlatan,
Ş. GÜNEŞ,“TÜRKİYE DE 2000 yılın da kişi başına yıllık 1656 adet sigara tüketimi, 2004 de 1512 ye, son 4 yıl da ise, yüzde T.A.D.K verilerine göre de,16,2 azalma yaşandı…
Sigara fiyatların da dolar bazın da yapılan artışlar ve vergilerdeki artış nedeniyle sigaraya harcana para da arttı…Bu da tüketimin azalmasına etken oldu..
TÜRKİYE DEKİ TİRYAKİ SAYISININ YAKLAŞIK 22 MİLYON OLDUĞU TAHMİN EDİLİYOR. GEÇEN YILLARDA, TÜRKİYEDE YAKLAŞIK 5,5 MİLYAR PAKET SİGARA TÜKETİLDİĞİNİ, TÜKETİLEN SİGARANIN MADDİ BOYUTUNUN YAKLAŞIK 16.MİLYAR TL Olduğunu da aktardı… Bu kadar lükse sahip olmadığımıza dikkat çekilmesi gerektiğini, Denetim yaparak başarılı görev yapan Resmi Görevlilere ve sivil Toplum temsilcilerine de, ödüller verilmelidir diyerek, Bakanlıklar da Danışmanlıkların verilmesini önerdiğini vurguladı…
TÜRKİYEDEKİ TİRYAKİLERİN 19,5 MİLYONU 19 YAŞ VE ÜSTÜ…
3.5 MİLYONU İSE,11–19 YAŞ ARASI GENÇLER VE ÇOCUKLARDAN OLUŞUYOR…
DUMANSIZ HAVA SAHASINA Ülke genelinde %98 uyulmaktadır. Desteklerinden dolayı halkımızın 5727 sayılı kanuna duyarlığı iyi ama Tiryakilerde bu boyuttan aşağıya çekilmesi gerekmektedir. Bunun için özel hastanelerde, Kurumlarda, Okullarda istenirse sigara bırakma konusunda yardımcı olabiliriz, dedi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.