- 782 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bize Neler Oluyor
Bu soruyu bu gün defalarca kendime sordum .Bize neler oluyor yaşlı bir teyzeyle karşılaştık, ayak üstü konuştuk teyze, yanlız yaşadığını işlerini yaparken çok yorulduğunu söyledi .Evladın yokmu dedim .
_Ah evladım varda çok hayırsızlar !
_Neden?
_Eşimi kaybettim rahmetli eşimden maaşım vardı.Oğlumun maaşı yoktu aklımda benim ,param onlara olsun onlar da bana can yoldaşı ,olsun dedim. Kalktım oğlumun yanına gittim.
Oğul, dedim benim malımda canımda yolunuzda feda olsun sizden, başka neyim var bu dünyada kabül ederseniz bundan sonra sizinle kalmak isterim .Torunumun büyüdüğünü görmek size ,yardımcı olmak isterim dedim .Oğlan hiç ses etmeden dinledi.Sabah gelin aklındakileri unut huzur bulamazsın herkes evine ben ,huzurumu bozamam dedi .O sabahı zor ettim 95 yaşında gördüğün bu adamla evlendim ,hayat çok zor oğul çok....
İbretle kadının hikayesini dinledim ve bize neler oluyor demekten kendimi alamadım .Hayat bana mutluluğun sadece Alllahın elinde olduğunu öğretti,bizler kendimizce huzurlu olmanıın yollarını arıyoruz .Ben bekarım kolay demiyorum yaşlı bir insanla ilgilenmek zor olmalı cennetle müjdelenildiğine göre cenneti kazanmak kolay değil mükafatı çok büyük peygamber efendimiz ´´her kim anne veya babasının sağlığına yetişirde cenneti kazanamazsa yazıklar olsun´´buyuruyor.Ben eğer öğle bir gelin olacaksam Allah bana hiç nasip etmesin kimsenin ocağına gitmeyeyim bizler, ata ,ana dörttür kızım ,iyi olun kötülükten kimseye fayda gelmez denerek yetiştirildik .içimize işlendi bu duygular böyle bir ailede yetiştiğim için çok mutluyum bende o şekilde yetişebilirdim .Aile terbiyesi almış dedikleri bu demek ki...
Her birimiz düşünmeliyiz gelecek nesil ,yok olmadan çocuklarımıza bu güzellikler öğretilmeli dedesi , nenesi, halası ,amacasıyla büyüyen bir çocuk yalnız büyüyen bir çocuktan çok daha mutlu ve aile bağları daha güçlü bizim en değerli varlığımız aile yapımız bunun bozulmasına izin vermeyelim hepimiz, üzerimize düşen vaziyeyi yerine getirelim. ALLAHIN rızasını kazanmak için insanlık için yapmalıyız kimbilir bizim sonumuz ne olacak...
YORUMLAR
ayşe aydın
selam ve saygılar
Cok dogru gelin olmak evlenmek sadece o erkek ile yasamak degildir.
Ailesine Annesine Babasina saygi gerektirir kötü günde kapilari ardina kadar acik olmali cekinmeden girebilmeli.
Yani bir gelin haddini bilmeli.
Ama bir erkek eger ki esine Annesi hakkinda böylesi düsünmesine izin veriyorsa göz yumuyorsa benim acimdan o erkek erkek degildir.
Bilemiyorum bu aile terbiyesinden mi kaynaklidir.
Bu bence insanin vicdani ile alakaladir.
Nasil davranmissan cocuklarindan aynisini görür insan.
Keske böyle konular gercek hayatta yok diyebilseydik.
Ama bunlarda müslüman ülkesinin bir gercegi ya da utanci ne yazik ki.
Yüreginize saglik
Sevgilerimle
ayşe aydın
bizlerin böyle düşünmesinin nedeni bu düşünceler çerçevesinde yetişmiş olmamız inşallah bizler gibi düşünen insanların saysı artar saygılar