Eyleme Karşı Değilim!
Öğrencilerin yumurta eylemini kınıyorum. Eylemi şenliğe dönüştürüp ona sevimli bir isim olan, ‘Yumurta Şenliği’ ismini takarak yaptıkları çirkinliğin sevimli hale geleceğini zannetmelerini de ayrıca kınıyorum!
Şakası yok… Bugün üniversiteyi, bilgilerine dayanarak kazanmak her yiğidin harcı değil. Bu anlamda öğrencilerden daha AKILLICA bir eylem sergilemelerini beklerdim. Şekilde görüldüğü üzere zekî olmak her dem yetmiyor…
Hangi görüşe mensup olursanız olun adamların kafasına yumurta atmaya hakkınız yok!
Özgürlük; içini boşaltıp keyfinizce doldurup yoğurabileceğiniz, başkalarının haklarına saldırabileceğiniz, başkalarının hak ve özgürlüklerinin bittiği yerde sizin özgürlüğünüzün başladığı bir kavram değildir!
Yanlış ve yetersiz bilgilendirildiğiniz aşina. Eylem ve saldırı arasındaki ince zarif çizgiyi gözden kaçırmışsınız.
Eylem naif bir harekettir. Uyarıcıdır, dikkat çeker, akılcıdır, geri dönüşü olan verimli bir harekettir...
Sene bilmem kaç diye başlamayacağım ama buraya yazdıklarımı öğrenmek yıllarıma maloldu. Sancılı yıllardı ve o dönemlerde ben dahil olmak üzere her görüşe mensup birçok kişi ve aile zarar gördü.
Eski günleri düşündüğümde sadece,‘Çok Yazık Oldu!’ diyorum.
Ve son olarak;
Eyleme karşı değilim, saldırıya karşıyım.
İyi bayramlar!
YORUMLAR
Aynen katılıyorum. Protesto etmeninde bir seviyesi adabı vardır. Başkalarının konuşma, kendini ifade etme özgürlüğüne ve salonda bulunan diğer öğrencilerin de dinleme özgürlüğüne çirkin bir şekilde saldırmanın savunulacak hiç bir haklı yanı yoktur. Bu tür çirkin davranışları da sağ duyulu pek çok kimsede onaylamaz.
KUTLUYORUM SEVGİLİ YAZARIM GERÇEKLERİ GÖREN YAZAN YÜREĞİNİZ KALEMİNİZ VAR OLSUN. DAİM OLSUN.
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Her sey egitim deriz ama bazen egitim görmüslerin sergiledikleri durus önünde diyorum ki saldiri ile hak talep eden cahilleri dahi kinamamak lazim.Ayrica terbiye dersi almalarini saglamak lazim, terbiye görmemis insanlarin kendini ifade edebilme konusunda sorunlari olur o yüzden saldiriya yatkindirlar.
Senin dedigin gibi;
Bugün üniversiteyi, bilgilerine dayanarak kazanmak her yiğidin harcı değil
Cok güzel ve dogru sözler.
Aslinda bu konuda yorum yapmak bile onlari halen gündemde tutmak adina bir cabadir sadece.
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 12/11/2010 12:02:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Saygı, makama gösterilmez. Saygı duyulmaz, duyurulur. Kişi ya da kurum saygıyı yaratır.
Bir yorum yanıtınızda: " Peki, onların da görüşlerini beğenmeyen bir başka grup çıkıp onlara taşlarla sopalarla saldırsa..." demişsiniz. Hah işte olay da bu zaten. Ne kadar güzel söylemişsiniz. Bunu siz görüyorsunuz, ben görüyorum da görmesi gereken Devlet görmüyor. Bu öğrenciler ne istiyorlar? diye soran bir allahın kulu çıkmıyor.
Üstelik bunlar saldırı değil PROTESTO dur. Bu PROTESTOLARI seçim öncesi provakasyon olarak işaret ettiği yönün aksi bir yöne çekmek; bence Neden? sorusunu sormak yerine kolayı seçmektir. Kılıf uydurmaktır. Eğer ihtilaller bu kadar kolay çıksaydı....
Kutluyorum. Güzel bir yazıydı. Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Öğrencilerin hak hukuk adalet istemedikleri kesin. Hepsi de üniversitede okuyacak kadar zeki çocuklar ama eylem planı geliştirecek kadar akıllı davranmıyorlar.
Bu da beni yaptıkları şeyden daha çok kızdıran bir durum!
Bilindiği üzere bu günlere kolay gelinmedi. Sağcısıyla solcusuyla çok ciddi bedeller ödendi çok kan döküldü.
Ve hepsi yumurta saldırısına katılan çocukların yaşındaydı. Hepimiz öyleydik o dönemler.
Hak verilmez alınır ama böyle değil!
Zarif ziyaretine ve yorumuna teşekkür ediyorum Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgilerimle Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Bu böyle nereye kadar gider ve neyi halleder sence?
Evvet
Aynı şeyi düşünüyorum
Anarşi anarşiyi doğurur
Bir şahsa, bir kişiye, bir gruba hakaret belki kabullenilebilir ama
MAKAMA saygı göstereceksin kardeşim -kim olursa olsun-
Devleti, milleti temsil ediyor çünkü o makam
Muz cumhuriyeti değil burası.
Kutladım.
Esma KAHRAMAN
Makama saygı göstermek konusunda da hemfikirim.
:) Sevgiler Sayın Yazarım.