BİR DÜŞÜNÜN DERİM!!!
Çocuğa önce madde verirseniz maneviyatı hep yüzeyde kalacaktır.On yaşında bir çocuk her haltı bilidiği halde Fatiha’nın değerinden bi haber yaşıyorsa,bir yerde feci hatalar yapmışız demektir.
"Aman ,küçücük çocuk ne bilsin","Hem ne gerek var bu yaşta çocuğa şimdiden yüklenmeye"zihniyetini de zerrece anlamış değilim.Böyle düşünen vatandaşlara göre eğitim-öğretim yaşını da 15 ’e çıkarmak lazım gelir heralde diye düşünmekteyim.
Ayrıca;varlık sebebine,yaratıcısına,rabbine ulaşmasının,O’na şükranlarını sunmasının yöntemlerini öğretmek yavrunuza yük değil yardım olacaktır.Çünkü bu,zaten onun rurhunda duyduğu bir açlıktır ve zaman içerisinde daha da şiddetlenecektir.Eğer bu açlığı siz gideremezseniz başkaları(ne idüğü belirsiz şekillerde) seve seve giderecektir.Ve küçük yaştan itibaren maneviyatla donatılmış çocuklar çok daha düzgün yetişkinler olarak hayatlarına devam edeceklerdir ki bu daha düzgün bir dünya inşa etmek anlamına da gelir.
Elbette bütün bunların yanında gözden kaçırılmaması gereken bir nokta vardır ,o da muhatabınızın çocuk oluşudur.İşte bu, meseleyi daha zor,daha incelikli hale getirir ve bence bu kadar savsaklanmasının sebebi de budur.Yani siz çocuklarınıza yük olacağından değil aslında size artı külfet olacağından korkarsınız .Acı ama gerçek!Sırf vicdanlarınızı rahatlatmak için de yazları(para kazanmaktan başka amacı olmayan,hiç bir öğretici ehliyeti bulunmayan kimselere emanet) mahalle arası kurslarına yollamakla meseleyi kapattık sanırsınız.Bu daha da büyük sıkıntılara yol açmaktan başka işe yaramaz o ayrı.
Artık,çocuğu;soyunuzu sürdürecek,neşenizi yerine getirecek,hayatınızın devamını sağlayacak...bir araç gibi görmekten vazgeçmelisiniz Bir emanet olduğunu,dünya imtihanında önünüze konulmuş bir vazife olduğunu idrak etmenin zamanı gelmiştir.Çocuk ,anne- baba aracılığıyla dünyaya gönderilmiş ve bütün sorumlulukları aracısına yüklenmiş ayrı bir şahsiyettir.Dünyada yolunu kaybetmemesi,amaç- araç kargaşasına düşüp kaybolmaması tamamen anne-babaya bağlanmıştır.Bu düşünce yolu izlendiğinde nasıl bir veballe karşı karşıya oldunduğu daha net ortaya çıkacaktır.
Sokağa çıktığınızda gördüğünüz manzara sizi de benim kadar rahatsız ediyorsa bunları bir düşünün derim.Küçücük çocukların her cümlesinde küfürler işitmek sizi de üzüyor ve bunun yerine keşke bir "Allah razı olsun"işitebilsek diyorsanız bir düşünün derim...
"İşin gücün mü yok Allah aşkına ,dünyada kafa yoracak başka sıkıntı mı kalmadı" diyorsanız .Şimdi sıkıntıya sebep olanların da zamanında çocuk olduklarını hatırlatır ve derim ki;SİZ BİLİRSİNİZ!!
YORUMLAR
Amenna ve saddakna sevgili hocam...
Çocuğun anne babasında olan haklarından dır dinini öretmek.
Hak bir isim vermek ve evlendirmek.
Hangisini hakki ile yapabiliyoruz oda ap ayrı bir gerçek.
Allah razı olsun.
Rabbim bizlere hidayet nasip etsin.
Selam ve dua ile...