- 1151 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Allahın selamı üzerinize olsun muhterem kardeşim. gelinen bu noktadan sonra dua dan başka söylenecek her sözün tehlikeli bir cedel batağına doğru kayacağından ve hikmetli olmayacağından endişe ettiğim den dolayı hem sizi hem de kendimi tehlikeye sokmamak için size ve kendime dua etmekle yetineceğim efendim. Yüce mevla her ikimizi de sıratı mustakıym üzere yaşatsın ve öylece katına alarak razı olduğu kullarının arasına katsın diliyorum... "cahillerden olmaktan Allah(cc) a sığınırım" ayeti kerimesi gereğince bütün benliğimle O'na sığınıyorm. biliyorum ki; bizler farklı yorumlarımıza rağmen kardeşleriz. bunun şuurunda olmak ve "her şeyin doğrusunu Allah(cc) bilir" teslimiyetini göstermekten başka bir sözüm de olamaz. yorumlarımızda kastımız olmadan düştüğümüz yada düşürüldüğümüz yanlışlıklardan dolayı O'na sığınmak ta erdemimiz olacaktıri nşallah. lütfen hakkınızı helal ediniz . selam ve dua ile efendim...
Namaz farz ibadettir.. Nasıl ki abdest almadan namaz kılınmaz ..Setri avret olmadanda kılınmaz.. Çırılçıplak kılınmayacağı da besbelli .. Yorumunuz beni şaşırttı.. Baş örtmek başka şeydir ,avret yeri örtmek başka şey.. Yalnızsanız ve bu sizi rahatsız etmiyorsa elbetteki başı açık namaz kılınız.. Kılınır ve kılan Allaha karşı mesuldür. Kula karşı değil.. Toplum içindeki hal ve hareketinden de hem topluma hem Allaha karşı sorumludur. Bu ayrı bir mesele.. Ben böyle kılınsın demedim. Baş açık kılınabilir dedim .. Saçı örtmek karşı cinsten iffetini korumak için gereklidir demek istedim. Eğer iffetin tehlikedeyse, gerektiğinde yüzünüde ört.
Akıl kalp le buluşursa iman kemale erer.. Bir işi takliden yapmak başka şeydir, bilincine vararak yapmak başka şey..
Dini anlamak için Kuran ve Hadis var.. Ben bunlardan anladıklarımı anlatıyorum .. Siz bana farklı bir yorum sunmuyor sırf toplum ne der diye yaklaşıyorsunuz..
Fikirlerime karşı , fikir üretirseniz bundan herkes faydalanır yok şahsıma hakaretse maksat derim ki ;
' cahillerle girdiğim her tartışmayı kaybetmişimdir ('imam gazali )..
Yorum yaparak savunduğum konuda beni dahada üretken kıldığınız için ALLAH RAZI OLSUN..
Alimin mürekkebi şehidin kanından üstün tutulur..
Alim olmakta körü körüne inanmaktan geçmez kanaatimce..
Her şeyin en doğrusunu ALLAH bilir.
v_esselam
ahirzamanmelegi tarafından 10/25/2007 1:07:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah haşa karşı cinsmidir ki başımızı örtmeden namaz kılsak kıyamet kopuyor!!!
dini anlamada nakilden uzaklaşarak her şeyi akıl ve mantıkla çözmeye kalkışırsak ne olur un en açık cevebı sizin sorunuz da yatıyor efendim.
bir başkasıda kalkıp " Allah karşı cins olmadığına göre namazımızı çırılçıplak kılsak ne olur sanki" derse ne diyebiliriz???!!!.. işin doğrusu ben bu mantık çerçevesinde bir cevap vermek ten acizim, bağışlayın lütfen...
muhterem kardeşim. siz olayı çözmüşsünüz!.. mevla öncelikle bana, sonra da tüm mü'minlere salih idrakler ihsan etsin. Allaha emanet olun. selam ve dua ile...
Sevgili Yusuf Akyüz yorumunuz için teşekkür ederim.. Diğer yazılarımı incelediyseniz eğer , inanç konusunda ve özelliklede insanları incitmeme konusunda ne kadar hassas olduğumu anlamışsınızdır. Maalesef toplulumuz başortülü ve başörtüsüz diye iki gruba ayrıldı. Öyle ki başnız açıksada zulme uğruyorsunuz kapalıysada.. Birinin birinden farkı yok.. Yazımda anlatmak istediğim erkeklerin iman eksikliklerini kadının kafasındaki kıllara yüklemeleri.. Bilmem daha açık yazmam gerekiyor mu ?
Sünnetullah daki giyim konusu benim anlayışıma göre ; yaşanan toplumun adet ve gelenekleri esas alınarak yapılmalı. Rasulullah Aleyhisselam Efendimiz Risalet görevi geldikten sonra kıyafetini değişmemiştir.. Eskiden ne giyiyosa o kıyafet le devam etmiştir. Kuran tüm insanlığa gelmiştir. Şimdi kalkıp bilmem ne kabilesine gidip göğüsleri açık kadınların başlarını örtmeye kalkarsanız komik duruma düşersiniz. Aynı şekilde medinede başınızı açarsanız buda ters olur.. Sünnete uymak başkadır, sünnetin ruhunu anlamak başkadır. Zina büyük günahtır. Zina yapmak yada yapılmasına sebebiyet verecek şekilde giyinmek İslama ters düşer. İslamda ki hükümler paket proğram değildir. Herkes elinden gelen kadarına uyar. Uyamadığı kısımlardada Allaha hesap verir başka kimseye değil.. Kimsenin kimseyi giyinişinden dolayı yargılamaya hakkı yoktur. Gıybet zinadan 36 defa daha şiddetli olduğu halde akşama kadar onun bunun gıybetini yapanlara kimse neden bir şey demiyor. Kişi için duyduğunda hoşlanmayacağı birşeyi söylemeniz neresinden bakarsanız bakın gıybettir. Akşama kadar televizyonun başında o sanatçı şöyle bu böyle diye konuşanlar nasıl aklayacak kendilerini..
Gelgelelim Namazda başörtme konusuna ; namazda avret yerini örtmek farzdır. Başımızı neden örteriz. Bunu düşünen kaç hanım var? Örtünmek kimlerin yanında gereklidir. kuran anlatıyor. Allah haşa karşı cinsmidir ki başımızı örtmeden namaz kılsak kıyamet kopuyor!!!
Sizce sayın Yusuf bey, namazımı kılarken başımı açsam durumum ne olur_?
Kimiside düşünmez başını bağlar sözünü siz neden rencide edici buldunuz anlayamadım.. Rencide olan olursa kendisi bana ulaşır zaten.. Üstüne alınanda bu sözü kabullenen demektirki benim ona cevabım ne olur az çok sizde tahmin edersiniz!
Kuranda defalarca geçer;
Akletmeyecekmisiniz
düşünmeyecekmisiniz
düşünen beyinlere hitap eder KURAN ..ve bu yüzden şirkten arınmamışlar el süremezler Kurana.. EL SÜRSELERDE , ANLAYAMAZLAR..
Selam üzerinize olsun..
......................nil
ahirzamanmelegi tarafından 10/23/2007 10:58:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah emri olan örtünme, Kur'ân açıklamasına göre "iffetin korunması, zinaya sapmamak veya saptırmamak için" dir.
Kur'an'da örtünme derken sadece "başörtüsü" kasdedilmiyor. Öyle olsa başımızı örter, gerisini açarız.
"Mü’min kadınlara da de ki: Gözlerini yumup sıksınlar/sakınsınlar (veya bakışlarından ba’zısını aşağı indirsinler), ferclerini (cinsiyet organlarını) muhafaza etsinler ve zinetlerini, ondan (zinetlerinden) zahir olan (tabii olarak açığa çıkan) müstesna açığa vurmasınlar... Hımarlarını (örtülerini -B sırrınca-) yakalarının üzerine darbetsinler... Ziynetlerini izhar etmesinler... Ancak (şu kimseler hariç): Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut erkek kardeşleri, yahut erkek kardeşlerinin oğulları, yahut kız kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları (imandaş-ahbap hemcinsleri), yahut sağ ellerinin malik oldukları (köleleri), yahut rical’den irbet (ihtiyaç, meyil) sahibinden başka tabileri (hizmetçileri), yahut kadınların avreti üzere zahir olmamış erkek çocuklar... Ve (o mü’min kadınlar) ziynetlerinden gizledikleri şey bilinsin diye ayaklarını (B sırrınca) vurmasınlar... Ey o mü’minler (erkek-kadın ayrımı sözkonusu olmaksızın iman bilinçli insanlar), hepiniz (insani ruh sahibleri olarak) cemi’an Allah’a tevbe (rücu’) edin (göresellikte kalmayın) ki iflah edesiniz. (Nur, 31)
Bu ayetteki fecr yeri, yani cinsel organ dediğimiz avret yerinin dışındaki tüm anlatımlar farklı yorumlanıp ele alınabilir. Çünkü gerek zinet yeri kavramı, gerek tabii olarak açığa çıkan (zahir olan) kavramı, gerek pek çokları tarafından başörtüsü olarak yorumlanan hımar kavramı, gerek yanında örtülmesi gereken kişilerin listesi, yaşanılan toplumun örf ve adetleri, bulunduğunuz yer ve mekan, helal saydığınız kişilerin psikolojik durumuna göre değişebilir. Örneğin bu ayette homoseksülellerden ve lezbiyenlerden söz ediyor mu...?? Peki onlar helal mi?
vs.vs.vs.ve devam ediyor
Yukarıdaki yazı şahsıma ait değil.. Okuyanlara faydası olur diye kopyaladım..
ahirzamanmelegi tarafından 10/23/2007 11:09:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Nilimm
okurken tüylerim ürperdi ....ne güzel bir yazı yaşadığımız gerçekler hele meslekdaş olmamız adaş olmamızın yanında
ne tesadüf bu dedim kendime
sen rahat ol bacım Allahla kulun arasına giren hata yapar
yolunda emin adımlarla yürü
oku
oku
süz idrak et
dikkatimi çeken başka bir konu bu kadar emekle emekle var olan bir mesleği ifa eden bir insanın feryadına bu kadar az ilgi olması da üzüyor beni
aşk aşk diye delirecek millet saçma sapan yazılara gidp olmadık yorumlar yazılıyor uçuruluyor boş boşş
yaz sevgili kardeşim takipçinim sevgimle
muhterem kardeşim, öncelikle böylesi bir konuyu dile getirme öz güvenini gösterdiğiniz için kutlarım sizi.keşke herbirimiz inandığımız ve karşı olduğumuz şeyleri rahatça konuşabilsek yani içimize hapsetmesek... ancak bir hususta bir edebiyat defteri ailesinden olmanın verdiği cesaretle düşüncelerimi paylaşmak istiyorum . lütfen beni bağışlayın kastım tartışma açamak veya buna vesile olmak değil. bence hiç bir konu kızgınlıkyada tepkilere kurban edilmemelidir. hele ki bu inanç ve ibadet ile ilgili ise daha d hassasiyet ister diye düşünüyorum. eğer bir hususta konuşmamız gerekiyorsa mutlaka o alanın temel kavram, değer ve ölçülerini dikkate almalıyız. tıp ise alan ona göre, inşaatsa ona göre vb. eğer din adına konuşmamız gerekiyorsa da o nun değer ve kaynakları olmalı baş vuracağımız şeyler. aziz dostum siz bu değerlendirmenizde eğer dinin temel değerleri olan kur'an ve sünneti Rasulullahı incelemiş, rasulullah(as)ın hanımlarının giyimini incelemiş, kur'anıda mü'min kadınların giyimi ile ilgili vahyolunanan ayetleri referans almış, onların rasulullah döneinde uygulanışını değerlendirerek bu sonuca varmışsanız diyeceğim tek şey allah mutlaka doğrusunu bilir demek olacak. degilse lüten bu kardeşinizin yazınızı okurken sesli düşünerek sizinle paylaşma cesaretini gösterdiği hususları "acaba" diyerek bir kez olsun düşünün olmazmı? bir de allah aşkına sevgili kardeşim, zekeriya beyaz hocanın o sözünü dini bir konuda dillendirek ne kadar doğru
sizce... bir de " Herkesin kendi düşüncesi kendini bağlar..
Kimide düşünmez sadece başını bağlar.. " bu söz çok rencide edici biliyormusun. tamam genelleme değil ama yine de... biz öyle olmasak, beğenmesek te anlayış göstermeli değilmiyiz sence de. ya onların düşünce ve hayat tarzı doğru ise! diye düşünmeye de bir kapı aralayalım olmaz mı sevgili dostum. son söz olarak: iyiliklerinizi, güzel davranışlarınızı yürekten selamlıyorum ama her ibadet kendi yerinde saygın ve güzeldir, hiç birini diğerine feda etmemek lazım diye düşünüyorum... lütfen beni bağışla, meramım tartışmak, yada eleştirmek değildi, sadece sesli düşündüm o kadar. yüce mevle herbirimize hak olanı anlama ve yaşama hikmeti ihsan etsin. biz hepimiz O'nun kullarıyız ve kardeşiz...bunu unutmayalım inşallah... selam ve dua ile...