Neşterciler
Aslında iyi bir uygulama… Yararlı olacağı kesin ve şiir yolunda ilerlemek isteyen bizler içinse bulunmaz bir nimet.
İlaç gibi...
Site kurucu ve yöneticisi Sayın Habib Dağ’ın (bizler onu “ansızın” rumuzuyla tanıyor, ona “ansızın” diye hitap ediyoruz) açmış olduğu “Neşterciler” formunu, dolayısıyla da genel kuralları okuyunca bu uygulamanın yararlı olacağına yürekten inanmak istiyor insan.
Hele de aşağıya kopyaladığım kuralları okudukça...
““Neşter” köşesinin temel konusu “Şiir” dir. Şairinin kimliği, bilinen ya da bilinmeyen düşünce yapısı v.s. konuların önemi yoktur. Eleştiri yaparken işin içine siyaseti karıştırmak ya da farklı söylemlere girmek "neşter" bölümününde kesinlikle yer almayacaktır. Amacımız “üzüm yemek” tir, “bağcıyı dövmek” değil...”
İşte bu kurallar üzere yürürse bu neştercilik, hele de amacın bağcıyı dövmek değil üzümü yemek olduğu amacıyla yürürse… Hedefe varılmış olur.
Site ana sayfasına gelir gelmez gözlerim ilkin “Günün Neştercileri” bölümünü arıyor. Ve hiç üşenmeden, istekle, tek tek okuyorum neştercilerin yazdıklarını; ama en başta şiiri…
Her yazılan “Neşter” yorumu aynı orantıda etki bırakmıyor insanın üstünde...
Elbette hoşa giden ve yararlanabileceğimiz tarafları da olacaktır, hoşa gitmeyen yararsız tarafları da…
Ama illa ki buluyorsunuz yararlı bir pasaj…
Hâl böyle giderse ne âlâ…
Ya gitmezse?
İşte o zaman başlar türküler:
“El vurup yâremi incitme tabib
Bilmem sıhhat bulmaz hicraneler var”
Ya da
“Verdiğin merhemler çare değilmiş
Boş yere sürmüşsün yarama doktor”
Diye diye…
Bana göre neştercilerin uyması gereken en önemli kural “tarafsız” olmak; hatır-gönül işini bir tarafa bırakıp, herkesin yararlanabileceği şekilde şiire neşter vurabilmektir. Yansız yönsüz... Ve kimi şiirlere göz yumarken, kimi şiirlereyse gözlerini fal taşı gibi açıp neşteri acımasızca kullanmamaktır...
Ayrıca da neşterciler, neşter vurulacak eserin sahibini incitmeden; paylaştığı bilgiden dolayı bilgelik havalarına girmeden yani işi ukalalığa vardırmadan el atabilmelidir şiire… Çünkü yapılan uygulama gerçekten önemli bir uygulamadır. Dolayısıyla da kaş yapayım derken göz çıkartmaktan, şiire gönül verenleri şiirden soğutmaktan ve de aşkla yürüdüğü yolun önünü kesmekten kaçınıp, neşteri adilce kullanabilmelidir...
Sözün özü:
Ben bu “Neşter” bölümünü çok sevdim. Eğer neşterciler de iyi olursa ve yararlanırsak onlardan, neştercileri de çok seveceğime eminim... Çünkü onların şiir yoluma birer ışık olacağına inananlardanım. Değil mi ki, şiir yolunda emekleyenim ve değil mi ki, şiire sevdalı biriyim…
Eline neşter yakışan ya da yakışacak olan tüm neştercilere selam olsun!
Selam olsun şiire!
Haydi, hep birlikte "Şiire gazele..."
Sevgi ve saygı ile...
Saadet Ün – 09.12.2010
YORUMLAR
İsminizi görmek bile beni mutlu ediyor...
Çalışmalarınız ve kattıklarınız hep bir değer bilesiniz...
Gelelim yazıya "neşter" bölümü Şiir adına atılan en sıkı adımlardan biriydi bence sitede...
Tebrikler...
Saadet Ün
O mutluluk bana ait...
Sevgiler
BENDEN DE SİZE SELAM OLSUN SEVGİLİ SAADET HANIM. EPEYDİR YOKTUNUZ VE ÖZLETTİNİZ KENDİNİZİ. DEDİKLERİNİZE KATILIYORUM . GÜZEL BİR PAYLAŞIMDI. ADALETİ ELDEN BIRAKMADAN NEŞTER ATMAK GEREKLİ, YOKSA HİÇ BİR İŞE YARAMAZ. SOĞUTMAKTAN BAŞKA. SEVGİLERİMLE
Saadet Ün
Özlenen, özleyendir... Hele de siz gibi dostları...
Onurlandırdınız, mutlu ettiniz. Teşekkürler.
Epeyi yoktum, evet. Başka yerlerdeydim. Ama anladım ki, internette fazlaca dolaşmak zaman kaybından başka bir şey değil. Yararları var elbette, ama zararları bana fazlaca geldi, zaman kaybı açısından.
Şimdi, geriye dönük şiirlerim üzerinde çalışmak istiyorum.
Ve okumak... Geç kalmışlığımın acısını çıkartaraktan...
Ve de şiire emek harcamak...
Kalın sağlıcakla,
Sevgi ve saygılarımla.