- 714 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VATAN MOLLA
VATAN MOLLA
Değerli hocam, lütfen bize kendinizi tanıtırmısınız.
Ben vatan hacı yerimiz Türkistan, yani şu anda Türkistan diye anılan coğrafyanın Kırgızistan diye bilinen ülkesinde yaşıyoruz. Ben godes denilen köyde Kafkas’ta doğmuşum. Türkiye ile sınır olan Gürcistan toprakları içerisinde kalan bir yerdi.
44.yılı bizi noyabır ekim ayında gece yarısı Rus ekserleri köyümüzü bastı. Tüfekle süngüyle bizi evlerimizden çıkarıp köy meydanına topladılar. İlk önce Türkiye ye sınır olan köylerden başladılar ki Türkiye ye kaçmasınlar diye nasıl kaçacaktık ki zaten sınırda tel vardı, asker vardı. Neneler, dedeler gelinler kızlar çocuklar perim perişan üçtekerli amerikan arabalarına sdadiken adlı arabalara doldurdular istasyona kadar getirdiler. Kiminin malı davarı yiyeceği içeceği hepsi kaldı. Poyüz diyoruz siz ne diyorsunuz. Demirde gidiyor, tren ona doldurdular. Kimi yollarda döküldü kaldı kimi bebekler beşiklerde öldü. Ölenleri ilk durakta attılar. Mezar bile yaptırmadılar. Kırk gün hayvan vagonlarında gittik, tuvalet yok trenin bir yerini delip tuvalet olarak kullanmaya başladık. Almış olduğumuz az buğdayımızı yiyerek idare ediyorduk. Zaten kıtlık var savaş var günde bir defa çorba veriyorlardı oda bir şeye benzemiyordu. Zaten domuz etidir diye yemiyorduk. Çaktırmadan döküyorduk.
Babalarımız dedelerimiz savaştaydı. Babam savaştaydı sin savaşından geldi bir ay sonra tekrar savaşa götürdüler. Sürgüne gönderildiğimizde ben on yaşındaydım. Aylarca yolculuktan sonra kimimizi Kazakistan, kimimizi Özbekistan’a, kimimizi Kırgızistan’a hani bir buğdayı tarlaya saçarsın ya işte öylece bizi Orta Asya ya saçtılar. Kar boran soğukta çok perişanlık çektik. Bizleri de Özbekistan’ın Fergana denilen yere yerleştirdiler. Her köye bir ya da iki aile yerleştirdiler. Kominist parti Bizler oraya gelmeden propoganda yaparak insan yiyen yamyamlar gelecek onlardan uzak durun diye halkı uyarmış.
Bizimle üç dört ay hiç kimse konuşmadı yanımıza gelmediler. bizi gören kadın çocuk erkek bizden kaçıyordu. Bir müddet böyle sürdü. Derken bizim savaştan dönen sakat ihtiyarların ninelerin namaz kıldığını dua ettiğini gördüler, o zaman bize yanaşmaya başladılar. Ula bunlar yamyam değil bizden insanlarmış abdest alıp namaz kılıyorlar bizim gibi konuşuyorlar bizim Türk babalarımız bunlar deyip bize sahip çıktılar aşlarını ve işlerini bizimle bölüşmeye başladılar.
İşlerini öğrendik bizim kızlarımız gelinlerimiz büyüyen çocuklarımız pamuk işine girişti. Özbekistan da o zaman çok pamuk ekiliyordu. İş çok zordu. Biz atmışıncı yıllarda akrabalarımızın bir kısmının yaşadığı Kırgızistan’a göç ettik. Bu gün kafkasa döneceğiz yarın döneceğiz dönemedik gitti. Yerlerinden sürgün edilen bütün milletler tekrar döndüler bir biz dönemedik.
Bizim cemaat Özbek gardaşlarımızla çok iyi geçiniyorlardı kız alıp kız veriyorlardı arada hiçbir problem yoktu. Derken bu çalışkanlıkları bizimkilerin başına bela oldu. Ruslar bizimkileri Rusya’nın içine göç etmeye zorladılar orada çalışıp rus çiftliklerini abad etsin diye. Bizimkiler gitmediler. Bunu hazmedemeyen Rus gizli ajanları Özbeklerle bizim cemaatın arasına fitne soktu. Bizi birbirimize düşman etti. O can ciğer olan halk birbirine düşman oldu.
Kadınlarımıza kızlarımıza hakaret ettiler büyük zulümler gördük İhtiyarlarımızı mal gibi kestiler burada anlatmam mümkün değil. Kaçtılar Kırgızistan’a Kırgız hükümeti sahip çıktı çocuklarımıza doktor verdi. Açlarımızı doyurdu.
Atmışıncı yıldan beri Kırgızistan’da huzur içerisinde yaşayıp gidiyoruz. Hamdolsun sağlığımız iyidir fakat yürekler yastadır. Hala topraklarımız gözümüzde tütmektedir. Bizim yerlerimize gürcüler dolmuşlar oralara gitmek artık hayal lakin ana vatanımız Türkiye’nin bize sahip çıktığını çoluk çocuğumuzu okutması için buralara sizleri göndermesi bizim mutluluğumuza mutluluk katmaktadır. Allah Türkiye’mize zeval vermesin tüm Türk kardeşlerimiz huzur ve mutluluk içinde yaşasınlar diye dua ediyoruz. Bizlerde onlardan dua bekliyoruz…
Hocam çok teşekkür ediyorum bu temenni ve dualarınızı Türkiye’deki
kardeşlerimize ulaştıracağım inşallah…..