- 601 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BU NASIL DEMOKRASİ ?
BU NASIL DEMOKRASİ ?
Üç otobüs dolusu üniversite öğrencisi rektörlerle toplantı yapacak Başbakana seslerini duyurmak için İstanbul’a giderken
polis tarafından otobüsler durduruluyor. Emir alan polis, öğrencilere, İstanbul’a giremeyeceklerini söylüyor.
Polisi aşamayacaklarını anlayan öğrencile isteklerini duyurabilmek için oracıkta basın açıklaması yapmak için otobüslerden
iniyorlar. Emri uygulayan polisler, öğrencilere biber gazı ve coplarla saldırıyorlar. Bir çok öğrenci yerlerde sürükleniyor.
Bir öğrencinin suratı dağıtılıyor, burnu kırılıyor.Sonunda otobüsler İstanbul’a sokulmuyor.
Eminim polisin başındaki amir telsizden emri veren üstüne "GÖREV TAMAM" diye tekmil vermiştir ve kutlanmıştır.
Sonuç olarak Başbakanın rahatsız edilmesi başarılı bir operasyonla önlenmiştir. Bunu yaptıran polis şefi şimdi terfi ettirilmeyi
bekliyordur.
Peki bu öğrenciler neden İstanbul’a geliyorlardı? Başbakana ne söylemek istiyorlardı?
"Öğrenci harçları kaldırılsın. Öğrencilere ulaşım bedava olsun."
Tek istekleri okumak, okuyabilmek, üniversiteyi bitirebilmek.
Polisin itip kaktığı, biber gazı sıktığı, dövdüğü bu gençler bizim gençliğimiz, bizim yarınımız, BİZİM ÇOCUKLARIMIZ.
Çocuklarımızı döven polisler de bizim polisimiz. Maaşlarını, ödediğimiz vergilerden alıyorlar. Görevleri İÇ GÜVENLİK.
Görevleri masum isteklerini ya da düşüncelerini söyleyen gençlerimizi dövmek değil.
Abdullah Gül, Recep Tayyip Erdoğan ve bakanlar hangi üniversiteye gitseler önce bahçedeki alkışçı olmayan öğrenciler
polis tarafından dövülüp gözaltına alınıyor.
Yapılan her hatayı örtecek savunmalar üretilir. Ama bu davranışlar ÜLKEMİZE YAKIŞMIYOR.
Demokrasi tanımına hiç ama hiç sığmıyor.
SÜHEYL TÜRKOĞLU
YORUMLAR
Sayın Süheyl TÜRKOĞLU,
Yazınızı çok anlamlı bulduğumu ifade ederek, böyle bir konuyu gündeme getirmenizden dolayı teşekkürlerimi sunarım.
Bir ülkede demokrasinin olabilmesi için gerekli asgari şartların neler olduğunu prof. Ahmet Taner KIŞLALI aşağıdaki gibi ifade etmiş. Bu şartların ülkemizde olup olmadığını irdeleyenler, ülkemizde demokrasinin de var olup olmadığını göreceklerdir. Yorum okuyucularındır.
Saygılarımla.
DEMOKRASİNİN TEMEL NİTELİKLERİ
1. Siyasal iktidarın özgür genel seçimlerle oluşması.
2. Gerektiğinde siyasal iktidarın karar ve uygulamalarını da denetleyebilen bağımsız yargının bulunması
3. Farklı toplumsal çıkar ve görüşleri temsil eden siyasi partilerin var olması.
4. Farklı toplum kesimlerini temsil eden ve siyasi katılımı kolaylaştıran dernek ve sendikalar gibi kitle örgütlerinin bulunması.
5. Yurttaşların gelişmelerden doğru bilgi edinme haklarını sağlayacak, özgür kitle iletişim araçların bulunması
DEMOKRASİNİN VAR OLABİLMESİ İÇİN GEREKLİ
EKONOMİK KOŞULLAR
1. Ülke de, en azından bireylerin yaşamsal (yemek+barınma) gereksinmelerini karşılayabilecek üretim düzeyinin olması
2. Belirli bir emek-sermaye dengesinin bulunması
3. Toplumsal sınıflar arasında çok büyük gelir farklılıklarının bulunmaması.
DEMOKRASİNİN VAR OLABİLMESİ İÇİN GEREKLİ
TOPLUMSAL KOŞULLAR
1. Ulusal bütünlüğün sağlanmış olması.
2. Hiçbir toplumsal sınıfın diğeri üzerinde kesin bir üstünlüğünün bulunmaması.
3. Toplumda çoğunluğun, kitle iletişim araçlarını izleyebilecek bir eğitim düzeyine sahip olması.
4. Toplumsal sınıflar arasındaki geçiş akışkanlığının yüksek olması.
5. İnsanların eşitlik ve özgürlüğüne, hoşgörü ve uzlaşmaya dayalı bir değerler sisteminin ulusal kültürde egemen olması.
Kaynak; SİYASET BİLİMİ, Prof. Dr. Ahmet Taner KIŞLALI.
Eylem adı altında kaldırım taşlarını söküp, camları indiren, arabaları devirip yakan, provovakasyon amaçlı (DHKP-C,TİKKO-KCK-PERİNÇEKÇİ ERGENEKONCULAR)ın eylemlerine etrafa mıçmalarına izin verilmeli, kanun ve kuralların dışına çıkılmalı, hergün atlatılan suikastların yenisi eklenmeli, Mossadın Ülkede bir şekilde oluşturacağı kaosun önü açılmalı, yeni cinayetlere yeni faili meçhullere ,hücreevlerine, yeni Hanifi Avcılara kucak açılmalı...