- 420 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çözelti
Şeytan’ın cesaret edemediğini eden.
Plastik tanrılar üretip, onlara tapınırken, oynadığı kumardan zevk alamayan...
Bir kırılma
bir burukluk
bir kirli
nihayetinde
sancı ile donanan, sözüm sana, başkası üstüne alınırsa halt etmiş olur.
Doğamıza ayırd etme melekesi yerleştirilmiş.
Doğru ve yanlışı fark edebiliyoruz.
Allah ve Şeytan meydan muharebesinin savaş alanı değildir dünya. Olan müstesna, kaç Allah ve kaç Şeytan yarattık var olduğumuz süre boyunca.
Uydurulmuş olana da ’Allah’ denildi ve kraldan çok kralcılık yaparak Allah’ı eline kamçı yapıp kimler kimleri kırbaçladı; ya da Allah kılıcı ile nice boyunlar vuruldu.
Lat kükredi, Zeus işedi. Mithra esnedi.
Neden bu gürültü sessiz?
Kim köpürüyor tanrı salyası ağzında bir avuç?
Şeytan tanrı üretemez. Şeytan Allah’ı inkar da edemez. İnsan üretir ve inkar da eder.
Din kaynaklı Şeytan’dan bahsedilirken onu anlatan sembollerin hepsi ’iman’ üzerine işlenmiştir.
O, sadece itaat etmedi egosundan. İnkar etmedi, ’yoksun Sen’ demedi.
İnsan ise, seri rab üretme torna ustası...
Adına bazen korku koydu
bazen sevgi
bazen emel
ve bazen de dürtü.
Onu ’yok’larken tapındı durdu kendinden menkul binlerce tanrı zırvasına…
Günahını tanrılaştıran, sevabını ya da... Cennet için, Cehennem’den kaçış için ritüeline standart devam eden ve bunu da tanrısına tapınma sayanlar dahil, Şeytan’ın yapamayacağını yaparak, O’na rağmen O’nu yok sayıp, O’ndan başka ’o’ yaratanlar...
Kızı, oğlanı, işi, aşı, makamı, durumu, yoku, otu, putu önüne koyan, Allah’tan bahsederse,
’Şu günah, bu sevap’ ’bunu yap, şunu yapma’ derse bu, tanrı hevesli ve tatmin ediyor heveslerini...
Bu kadar üretilmiş ve işi bitince tüketilmiş tanrı arasında ’Allah’ bulunmaz!
Öldürmek lazım türedi tanrıları, adı tarafınızca ’Allah’ bile konulmuş olsa. Varlığı gayrına muhtaç olmayan ’Allah’ onlarlı bir algıda sapa samana karıştırılır. Sıfatları tapıcıları tarafından seçilmiş, zatı onlar tarafından doldurulmuş tanrının helvası tatlı; ama besi değeri sıfırdır.
Öldüğünde ey tanrı yaratıcısı irade, eskimiş tanrılarınla birlikte gömüleceksin toprağa, otlara sermaye bedeninle, fırıldak oyununa malzeme ruhunla yeni tanrıların kaburgasında bir ritim elbet bulunur senin için de...