- 1226 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRT - TÜRK OĞLU KÜRT
‘’ Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni kuran halkların tümüne birden , Türk Milleti denir. ‘’ Mustafa Kemal Atatürk.
Türkiye’nin, tamamen Türk soyundan gelen, saf bir ırkın vatanı olduğunu iddia edenler, diğerlerini ( Lâz, Kürt, Çerkez, Arnavut, Boşnak, Gürcü vb. ) üvey evlât gibi görenler, dışlayanlar, onlara asimilasyon uygulamak isteyenler, davalarında haklı değillerdir.
Bunun gibi, kendilerini Türk Milleti’nin haricinde, ayrı bir millet gibi gören, bu milletin bireyleri olmayı reddedip ayrımcılık yapan, bu ülkeden koparmak istediği vatan toprakları üzerinde, ayrı bir devlet kurmak isteyenler de, haksızdırlar.
Türk Milleti kavramını bir baba olarak kabul edersek eğer, diğerleri de onun evlâtlarıdır. Türk oğlu Lâz, Türk oğlu Kürt, Türk oğlu Arnavut, Türk oğlu Çerkez, Türk oğlu Boşnak vb.
Bu milletin bireyleri olmak, hepimize ancak onur verir. Bu herkes için öyle olmalıdır.
Ne Osmanlılar, ne de Atatürk’ün askerleri, Anadolu’da bir Kürt devletini, bir Çerkez devletini işgal etmemişlerdir. Öyleyse bu grupların, özellikle Türkiye Cumhuriyeti ordusunu, işgalci olarak suçlamaya hakkı yoktur.
Onları dışlamaya kalkanları, asimile etmek isteyenleri engellemek ve hatta cezalandırmak ise, hem devletin hem de milletin görevidir.
Hal böyle iken, aslında çoğunluk olarak bunu kabullenmişken, yıllardır birbirinden kız alıp vererek akraba bağlarını ilerleten bu grupları, kendi menfaatleri doğrultusunda kışkırtan iç ve dış güçler, özellikle Kürtleri devlete karşı ayaklandırma safhasına kadar varmışlar ve yıllarca kan dökülmesine sebep olmuşlardır.
Kürtlerin ya da başkalarının, bu ülkenin topraklarından, bir karış kopartmak, ayrı devlet kurmak gibi rüya ya da emelleri asla gerçekleşemeyecek boş hayaller olarak kalmaya mahkumdur. Başkalarının kışkırtmaları sonucu, bu rüyada ısrarcı olmak, yıllardır olduğu gibi, iki tarafa da çok pahalıya mal olacaktır.
Bu milletin birer parçası olma gerçeğini görmek ve birlikten beraberlikten olmayı kabullenmek ise, herkesin olduğu gibi, tüm insanlığın da yararına olacaktır.
Ülkede ayrım varsa, asimilasyon hareketleri varsa, dışlama isteği varsa, tüm halklar birlik olup, dayanışma içinde mücadele etmelidir.
On iki Eylül öncesi başlayan sol hareketin amacı buydu işte : Sömürüye,ayrımcılığa,ırkçılığa baş kaldırı ! Ne yazık ki hedef alınan sömürü grupları, hakim güçler, karşılarına dikilen bu gücü bölerek kırmayı denediler ve başardılar da.
Solculuğun adı, birden bire ‘’ Kürt Milliyetçiliği , devrimin adı ‘’ Kürt devleti kuruluşu ‘’ oluverdi.
Hangi bilinçli solcu bunu kabullenir ? Solculuk ne diye bölücülük olsun? Amaç, bölücülük değil, ilericik, çağdaşlık, hak ve adaletti ! Ezilen, sömürülen halkların bir araya gelip, sömüren, ezen, hakim güçlere karşı baş kaldırıydı yapılmak istenen.
Son yıllarda, solculuktan söz etmek zorlaştı ülkede. Neredeyse PKK’lı olmakla, vatan haini olmakla, terörizmi savunmakla eşdeğer bir anlam taşımaya başladı.
Kazanan kim oldu ? Kürt olmayanların Kürtlere karşı sempatisi, güveni azalmadı mı ? Araya kan, kin, düşmanlık tohumları girmedi mi ? Hep birlikte kaybetmedik mi ? Silah tüccarlarının kasası dolarken, ülkede eğitime, sağlığa kaynak bile ayrılamaz oldu. Gelirimizin ne kadarını silahlanmaya ayırıyoruz, farkında mısınız ?
Bırakın ayrımcılığı. Atatürk’ün dediği gibi ; Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran tüm halklar olarak, Türk Milleti olarak, sömürüye, zulme, ayrımcılığa, kışkırtmalara karşı tek vücut olarak birlikte mücadele edelim.
Silah tüccarlarının değil, bizden barış ve huzur içinde yaşanacak bir dünya bekleyen çocuklarımızın, torunlarımızın, sevdiklerimizin, dostlarımızın yüzlerini güldürelim.
Unutmayın ; dedelerimiz göğüs göğüse savaşıp, şehit olduklarında da koyun koyuna yattılar bu vatan topraklarında. Bizler kardeşten başka bir şey olamayız. Doğanın kanununa aykırı olur. Kanlarımız çoktan karışmış, yazılarımız da öyle.
Bu vatan bizim ; hepimizin ! Türk Milleti’nin bir parçası olmayı kabul eden, ayrımcılığa taviz vermeyen, bir arada yaşamak isteyen herkes bizdendir.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Bu milletin birer parçası olma gerçeğini görmek ve birlikten beraberlikten olmayı kabullenmek ise, herkesin olduğu gibi, tüm insanlığın da yararına olacaktır.
Cok dogru diyorsunuz.
Kendini bu milletin parcasi olarak görenler hak idda etmeden bariscil yasardi birlik ve beraberlik güclenirdi.
Bukadar can kaybi da olmazdi.
Ülkemizde kendi canlarinin yerinin yurdunun degerini bilmeyenlerin varligi insanlik ve Türkiye adina zarardir sadece.
Yillardir oldugu gibi.
Ama birlik degil ise emelin dagilirsin.
Sonrada agit yakarlar oyy oy diye memleketten uzakiz barisa hasretiz felan...
Yüreginize saglik degerli bir yaziydi.
Saygilarimla
Fikret kardeşim bu kadar açık bir gerçeği bu vatanda yaşıyan vatandaşlarımızın büyük bir çoğunluğu neden bilmiyorlar peki....? Hadi cahilliklerinden diyelim (Değillerde)
Peki yönetililere ne oluyor....?
..............................................
Evet haklısın.....
Selamlarımla... Yüreğinden öperim...
bu cennet vatan için oynanan oyunların biri bitmeden diğerini sahneye koyuyorlar..bu coğrafyada yaşayan devasa karizmayı yoketmek istiyorlar....her defasındada başarı sağlayamayıp daha değişik senaryolar yazıyorlar...her daim hevesleri kursaklarında kalmıştır....kalacaktırda...saygılar yürekli kalem....
Bence çok güzel yazmışsınız da, havaya yazmışsınız...Bütün kardeşler babalarının Türk olduğuna inanmıyor işte...Zorla da inandıramaz kimse...
Bütün söylediklerinize katılıyorum bu sefer. Bilirsiniz her zaman tamamen size katılabilmek mümkün olmuyor. Ama mesele vatan bütünlüğüyse bu yönde sarf edilecek bütün olumlu cümlelere şapka çıkartırım.
Kutluyorum. Samimi duygularla bir leştirici nitelikte bir yazı yazmış, kimseyi hedef göstermemişsiniz. Kin de kusmamışsınız.
Bana göre başarılı bir makale.
Saygılar.
dikkat !
bu oyun hep sahnede;
böl-parçala-yönet
insani değerlerini yitirenler kandırak satın alarak kendi çıkarları adına dünyayı kaosa sürüklüyor ne yazık ki...kişisel çıkarları değil insanlığın çıkarlarını düşünme aklımızı başımıza toparlama zamanı ..dünyada huzur mutluluk istiyorsak erdemli örnek davranışlarla insanlığa sahip çıkma zamanı ...
kutladım hayata kattığınız eşsiz güzellikleri...
sevgim saygımla..