- 803 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Var olmayan şairler antolojisi
‘’En sevdiği numarası, var olmayan şairlerden alıntı yapmaktı’’ V.K.Junnior’un.
V.K aklının havlu duvarına antoloji yazmaya kalktı.
Zaten, ‘’Var olmayan şairler derneğinin’’ başkanıydı.
Kadim dostu, K.T’de antoloji çalışmasında yardımcısıydı.
Şiir, Paris yüzünü gösterdiğinde V.K ilk seçkisini yapmıştı. Julien’in ‘’Kırk beşlik sonneti’’ dedi.
Ve mırıldandı.
‘’İğne saplanır gramofon yüreğine’’
‘’Paris sen kokar’’
…
Sustu! Ve geceyi kokladı, silüet gülüşlü şehrin dar sokakları aklına yeraltı anlatılarını getirmeye başladığında K.T’nin çay ikramı, dalgınlığını bozmaya yetti.
Çay, vatansızlığın dumanını savurmaya başlamıştı bile. Kökünden kopartılıp, sömürülürken ve sürgüne yollanırken ağızlara verdiği acımsılık bir isyanın dillendirilmesi midir diye iç geçirdi V.K.?
K.T ise Julien’in şiirini okumaya başlamıştı. Gözlerinin ortasında saplanan iğne oldu; Julien’in ‘’Kırk beşlik sonneti.’’
Sanatın başkentinden ilk şiir yerleşmişti antoloji’deki yerine…
Julien’in, yaşamından kısa bir sunum da eklenmişti.
V.K’nın ilk tercihi bayan bir şair olmuştu.’’Ne de olsa imgelem ve duygu salınımı, şiir diline hâkimiyet, söz dizimindeki ustalıklı sunuşları zarif oluyor’’ dedi K.T’ye.
K.T’de başıyla onayladı. Gözlerindeki iğne sancısının artmaya başladığı dakikalarda. Yüksek sesle tekrarladı.
‘’Paris sen kokar’’
Bir başka şiir ve yine bir başka bayan…’’Madame de Rénal’’ ‘’Eiffel’in gözleri’’ düştü antolojiye ikinci olarak.
Madame’ de Rénal bu şiiri yazdığında, gerçeküstü söylemin öncüleri ayaklanmış ve sembolistlerin alkışları Rénal’e…’’Sembolist şairler sendikasının’’ ödülünü kazandırmıştı. Diye anımsadı.
Dizgiye devam etti. Bir sunum da Rénal için yerleştirdi antolojisine.
Üç, dört, beş derken, çan kulesinin yaşlı akrebi, yelkovan’a zamanın geç olduğunu bildiriyordu.
V.K antolojisine,’’Olmayan şairleri’’ eklemeye devam ediyordu. Nedense, bütün seçkisi bayan şairlerin şiirlerinden oluşuyordu. Taa ki, K.T onu uyarana kadar.
Fakat V.K ısrar ediyordu seçkisinde,’’Mathilda’yı’’ ilave etti. Derken, ‘’Elisa’yı…
Fransız şiirinin bayanlarını peş peşe sıraladı seçkisine.
Sigara dumanına teslim olan odanın, penceresini açmak için ayağa kalkan K.T bir yandan pencereye doğru ilerlerken, diğer yandan V.K’ya ‘’ Erkek şairler bu antolojiye çok kızacak ‘’ dedi.
Koridordan, bir ses yükseldi.
‘’Işıkları söndürün ve yatın, sabah başhekim sizi görecek.’’
‘’Duydunuz mu beni V.K ve K.T ? ’’
‘’Enjektör hazır ! ’’
Yahya İncik …03.12.2010 … saat:23:37
Var olmayan şairler antolojisi Yazısına Yorum Yap
"Var olmayan şairler antolojisi" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.