KIŞ GELDİ, BACA TÜTMELİ
KIŞ GELDİ BACA TÜTMELİ
Baca tütüyorsa bir evde şenlik vardır, bir erkek bir de bayan olmalı bu şenlikte.
İsterse çocuklarda katılmalı şenliğe.
Yemeği kim yapmış, sofrayı kim hazırlamış. Evin temizliğini kim yapmış, giyecekleri kim ütülemiş ?
Tembel kim, çalışkan kim ? Koca eline bir fincan kahve istermiş,
hanım akşama kadar ev işleriyle yorgunluğunu bildirirmiş.
Ne önemi var, bir baca tütsün de, içinde anne baba ve çocuklar olsun.
Günün kritiği yapılsın, sorunlar masaya yatırılsın. Bütçe görüşülsün gelir- gider tartışılsın.Yeter ki
hareket olsun, yuvalarda anne-baba birde çocuklar olsun.
Bilirim, bu durumda olanlar bunun kıymetini bilemez. Herkes olmadığı duruma özenir. İçinde olsanız asla özenmezdiniz, asla...
Kıymetini bilin aile denen kutsal birimin. Göz ardı edin ufak-tefek kusurları. Aile bir insanın yüreği gibi inanın.
Herşey boş her şey yalan, ailen yoksa viraneden farksız bir insan. Yürek gidince bedeni neyleyim.
Evin olmuş araban olmuş ne fark eder...Şarkı misali ’neyleyim köşkü, neyleyim sarayı içinde salınan yar olmayınca’
Gündüzler şöyle böyle,eşle dostla geçiyor da, ya akşamlar...Eve geliyorsunuz, tv’yi aç seyret, olmadı bilgisayarı aç çetleş.
Hepsi yapay...İnsan nefes arıyor, nefes...Azarlasa da, kızsa da nefes arıyor..Yalnızca bir nefes...
Sakın ola, yeni bir yuva kur söylentilerine girmeyin...Adam olan adam bir kez sever, bir kez çocuk doğurur ve bir kez yuva kurar.
İkincilere yer yoktur...
Eskiye dön, hiç demeyin sakın, sakın...Şu şarkıyı söylerim’Seni ben ellerin olsun diye mi sevdim’
Geriye dönüş olsaydı annem, babam mezardan çıkıp gelirlerdi. Dönülse de o güzel ilkbaharlar yaşanır mı sanıyorsunuz.
Kısacası kış geldi baca tütmeli.Bir evde anne, baba birde çocuklar olmalı.Onları kaybetmeden değeri bilinmeli.
’Ben yandım eller yanmasın sevdalılar ayrılmasın ayrılmasın’
4 aralık.2010/Nilgün Kurt