- 1281 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
AL SANA 2B…..
Al sana;
Orman vasfını yitirmiş yurt köşelerinin yağmalanması.
Al sana;
A.N.SEZER’in veto ettiği talan yasasının asıl amacı.
Burası EGE, yurdumun cennet batısı.
Ormanlar kasıtlı yaktırılıyor.
Arazi makileşiyor.
Balık çiftlikleri sürülüyor. Yerlerine apartman dikiliyor.
Sit/koruma alanlarına çivi dahi çakılamaz derler, yasalarımıza göre.
EGE kıyılarımız yağmalanıyor. Dalga-dubara birilerine tapulanıyor veya nesiller boyu zamana yayılı, çerez parasına kiralanıyor.
Kimlere?
Siyaseti vurgun için yapanlara, bunlara çanak tutanlara, yandaşlara, avanta verenlere.
Sonuçta ne oluyor?
Ortak vatan parçalarımız kişilerin eline geçiyor. Giremiyoruz. Göremiyoruz. Yararlanamıyoruz. Nefes alacağımız tabiatımız da elimizden gidiyor.
Buralara artık vatan parçası diyemiyorum. Çünkü artık bana çok uzak ve yabancı oluyor buralar.
İŞTE 2B BÖYLE BİR ŞEY.
VATAN TOPRAĞI SATILIYOR…….
İşte
Akbük koyunda,
Bozbük yolunda saçkıran olmuş bir yurt köşesi.
Rivayet o ki:
Bir sn.eski bakan (A.Aksu) ele geçir/t/miş burayı. Koruma alanını. İnşaat izni yok ama halletmiş Ankara’dan. Turistik otel yapıyorum denmiş yedi aleme. Acube inşaatlar yükseldikçe ne görsün yöre halkı; apartmanlar dikiliyor, Anadolu’nun uzak köşelerindeki deprem kalıcı konutları gibi şişirme apartman daireleri. Yani otel değil konut. Yap sat.
Hep böyle başlıyor.
Ardından taş duvarlar, tel örgüler çekiliyor. Girilmez oluyor.
Nasıl desem.
Nereleri örnek versem.
Bütün sahiller böyle.
Vatandaşa yaşam dinlenme alanları hatta şöse kenarında yürüme yolu bile kalmamış çok yerde.
Bu vatan benim mi şimdi.
Ben şimdi buralar uğruna mı baş koydum/koyacağım.
Düşman kimdi, şimdi kim.
Benim düşmanım vatanımı elimden almaya kalkandır.
BU VATAN KİMİN.
BU VATAN 2 METREKARE ÇUKURDA YATANLARINDIR (!)
Bu devir asımın devri. Öyle kandırmaca, yutturmaca sökmez.
Vatanı yağmalayacaksın, külfetini vatandaşın sırtına yükleyeceksin.
Şimdiki nesil bunu yutmaz.
Kimse kendisine yar olmayan için kılını kıpırdatmaz.
Vatansız da yaşanamayacağına göre….?
YA ÖLÜM …YA VATAN…
YA DA KÖPEKLEŞME.
TALAN, YAĞMA, HAKSIZ KULLANIM ENGELLENMELİDİR. VATAN HER VATANDAŞINA EŞİT YAŞAMA ORTAMI SUNMALIDIR.
Bir milletin belini kırmak istiyorsan, yoksulluğun yanında aşırı zenginliği sergileyerek, düşmanlık, küskünlük, haset yaratmak yeterlidir. Hele bir de haksız/ahlaksız yollarla elde edilen zenginlikse bu, üstüne tuz biber eker.
İşte biz bu durumdayız.
Kurtuluş; vurguncu faşist yönetimleri silip atmak, yerine toplumcu yönetimler koymaktadır.
Bunu kim yapacak.
Ben.
Devekuşu gibi başını bilgisayarına gömmüş dünya umurunda olmadan ahkam kesen, laf ebeliği yapan BEN.
büyükharman
YORUMLAR
Siyaset = Hırsızlık, eşkiyalık, dolandırıcılık, vurgunculuk. Hangi sözlükte başka bir şey yazıyorsa, günümüz için külliyen yalan, yanlıştır ! Ne düşman, ne terörist ne de başkası. En büyük hain, yazıda sözü edildiği şekilde ülke topraklarını talan eden / ettiren siyasiler ve onların yandaşlarıdır. Vebali de onları destekleyen, iş başına getiren, seçen ve savunanlarındır.
büyükharman
kleptokratlık deniyor buna.
bizdeki fark;
hizmet aşkı, insan ve ülke saygısı uğruna değil,
HIRSIZLIK YAPMAK AMACIYLA SİYASETE GİRENLERİN ÇOKLUĞUDUR.
çözüm bilinçlenmektetir.
kazancın nerede olduğunu bilebilmektedir.
bilgiyi yükseltmek, ardından ahlakı da yükseltecektir.
DİNLER DE BUNU BUYURMAZ MI?
bilgili ve ahlaklı insan namussuza namus teslim etmez.
bizim olan-bizden olan;
güzel bir anayasa,
güzel bir seçim yasası,
güzel bir partiler yasası......
ve
ve
KÖTÜ YÖNETİCİNİN ( karşısında eğilen amorf/kişiliksizler yerine) yüzlerine tüküren ONURLU İNSANLARIMIZIN ÇOĞALMASINDADIR ÇÖZÜM.
duyarlılığa ve katkıya teşekkür ediyorum
saygılar
Sanane Büyükharman,
Sanki Türkiye'nin hertarafı seninmiş gibi savunuyor, koruyorsun
Lütfen olup bitenlere karşı duyarlı olun diyorsun.
Sanane, senin bir maaşın, bir de evin varsa sesini kes otur.
Millettin çoğunluğu bu zihniyette...
Ege'de... orman yanıyormuş, yerine binalar dikiliyormuş banane, ben Ege'de yaşamıyorum ki diyor. Ege'nin güzelliklerinden ben faydalanamıyorum ki, iyi olmuş yansın kurusun banae diyorlar. Biz öyle bir toplum olduk ki, azcık tuzun kuruysa senden başkası senin ilgilendirmiyor. Buna ülke toprakları da dahil.
Adam diyor ki, gardaşım ülke nasıl bölünüyor, ülkenin neresi satılıyor, Elazığ'da, Konya'da, İstanbul'da, İzmir'de yerinde duruyor. Aha bizim köşedeki P.T.T binası da yerinde, hergün fatura yatırıyorum. Gardaşım yönetimi kötülemek için elinizden geleni yapıyorsunuz diyor. Çünkü adam satın alınmış, hem de kurtlu nohuda, bitli pirince, torba torna kömüre. Bu şekilde konuşması gerekiyor.
Adam okumamış, cahil, ne haber dinliyor, ne gazete okuyor, tabiki ülkeden de haberi olmaz. Cahillik bencilliği artırır, toplumun çoğu cahil, dolayısıyle de çoğu bencil ve hain. Belgeler de toparlasan, gözlerinin içine içine de belgeleri soksan yine tın tın tııııııııııın...
Benim olmayan, ya da bende olmayan, sende de olmasın. Benim denizim, benim sahilim, benim ormanım yok, senin neden oluyor. Sen de bana benze diyor... Sen de benim gibi sürün diyor. Belki de haklılar. Çünkü asırlardır ülkeyi yönetenler büyük şehirlere hizmet ettiler, çünkü bu toplumda ye kürküm ye zihniyetiyle yaşayan zenginler yetiştirdiler. Ülkenin kırsal kesimlerinde çocukların hangi şartlarda okuduklarından kimin haberi var. Büyük şehirlerde her köşe başında bir cami olduğu biliniyor. Peki Ülkenin kırsal kesimlerinde okul var mı yok mu, onu bilen var mı, ya da bu kimsenin umrunda mı.
Bu toplum da banane-ci-lik var ya, sorun bu işte...
Kadın ezilmişliğini yazarsın, tuzu kuru bir kadın çıkar o yazının altına, kadınlar hertürlü haktan yararlanıyor, yok böyle birşey der, ve yazının içine eder batırır. Böyledir bu toplum.
Sadece tedavisi olmayan kronikleşen bir hastalığımız var, eğer kişi yenilikçi değilse, senden de, toplumdan da, ülkesinden de bir yenilik beklemiyor. Bana değmeyen yılan bin yıl yaşasın diyor.
Ülke yanıyor,toplum duyarsız kalıyor, orman yangınını kim takar orasına burasına...
Din-dil-ırk ayrımın yaşandığı bu toplumda olumsuzlukların kolay kolay çözüleceğini sanmıyorum. Çünkü zaman, din-dil-ırk-mezhep-toprak-bayrak vs.. üzerinden nemalanma zamanı
Saygılar
Müsadenizle tarafından 12/4/2010 3:58:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
büyükharman
yani
büyük güçler içerideki satın aldıklarıyla;
halkı fakirleştiriyor,
çaresizleştiriyor,
din-mezhep-ırk gibi farklılıkların bir arada yaşamasına engel olmaları bir yana, düşmanlaştırıyorlar.
böylece emellerine kolay ulaşıyorlar. bu yüzylların yöntemi.
büyük emperyal güçler birleşirken, NEDEN BİZDE AYRILMALARI DESTEKLİYORLAR.
NEDEN KÜRT DEVLETİ KURMAYA ÇALIŞIYORLAR.
bir düşün hele, o koca devletlerin içinde kaç farklı ırk var. aralarında ırk farklılığı hiç değer taşımıyor. KİŞİ KASILARAK BEN AMERİKALIYIM DİYOR.
başkan oluyor, trust oluşturuyor ama ben italyanım, polonyalıyım demiyor. amerikalıyım diyor.
kandırma var.
kandırmaya zemin hazırlayan aciz, çıkarcı, yandaş yönetimler var.
sünni diye tutturursan, diğer dindekileri, mezheptekileri asimile mi edeceksin, öldürecek misin, kovacak mısın.
kafatasçı türk dersen, diğer etnik kökenlileri asimile mi edeceksin, öldürecek misin, kovacak mısın.
halklarımız-ki bir halk olmadığımız sürece işimiz zor-büyük baskılar altında yıldırılmıştır.
korkutulmuştur,
teslimiyetçilik aşılanmıştır.
oysa tarih şahidimdir ki; bu topraklarda hiçbir zaman herkes teslim olmamıştır.
ilkelliğin, fukaralığın kol gezdiği dönemlerde bile ölümüne dimdik duranlar olmuştur.
ne kaldı ki, günümüzün koşullarında ;
bu boyun eğmeyen cesur, bilinçli ve insani değerleri özümlemiş gürühlar
SİLEKELEYECEKTİR ORTALIĞI.
SUYA SABUNA DOKUNMADAN YAŞAYAN SEFİL FARELER DELİKLERİNDE KOKUŞACAKTIR.
Teşekkür ediyorum hassasiyete.
saygılar
Güzel bir üslup ve farklı bir anlatımla yazıyı daha bi anlamlı kılabilirdiniz ama maalesef isbatı mümkün olmayacak iddialarda bulunmuşunuz...
1- Ormanlar kasıtlı yaktırılıyor... Eğer bu konuda bir şey biliyorsanız vatandaş olarak adli mercimelere bunu isbatı ile bildirmelisin, bildiğinizde halde bildirmemiş olmanız bile şu an ki yasalarımıza göre suç olduğunu hatırlatmak isterim.
2- Vatan toprağı satılıyor... Bu ibare akla gayri meşru olan bir satışını anımsatıyor, kime satılıyor ? kendi vatandaşına mı, bence evet, burada normal olmayan nedir anlamış değilim..
3- Benim düşmanım vatanımı elimden alandır... Bu söz başlı başına handikap zaten, vatan elden mi gidiyor ? abartılı ve hadikap dolu sözler ama aslı olmayan abartılar olarak görüyorum bu sözlerinizi..
4- Ya da köpekleşme... Bu söze yorum yok zaten...
5- Yalan, talan, haksızlık...vs... Bu kısım zaten okununca nasıl bir psikoloji yazıldığını ortaya koyuyor..
Umudumuz şudur ki, vakit ayırıp okuduğumuz ve düşüncelerini belgelere dayandırarak haksızlık, yağma, talan ve vatanı satanlar varsa isbatlı bir şekilde ortaya konmasıydı ama maalesef dediğim gibi sadece karalama ve siyasi rant mücadelesinin bir türü gibi duran yazınıza üzülerek katılmıyorum...
Yorum hakkımı kullandığımı da ifade eder, saygılarımı sunarım..
sevgiyle kalın..
büyükharman
notlar düşmeniz de saygıya değer.
teşekkür ediyorum.
ben de bu ülke insanıyım neyleyim. büyüklerimiz belgesiz, asılsız konuşuyor. kendi yaptıklarını başkalarına iftira ediyor.
medyamız temelsiz yanlı yayınlar yapıyor.
amerikalı belge yayınlıyor. muhataplar inkar ediyor.
yüzlerce kişi belgesiz tutuklanıyor. hayatları karartılıyor.
halk gerçekleri öğrenemiyor.
minareyi çalan kılıfını hazırlıyor.
ben feryat ediyorum siz susturuyorsunuz. siz feryat ediyorsunuz ben susturuyorum. öte yandan cambaza bak diyenler yükünü tutuyor.
sıradan insanımız fakirleşiyor. eziliyor.
birileri çalışarak kalkınıyor da siz gibi ben gibi insanlar tembel tembel oturuyor muyuz sanki.
haksız edinimler halkın hakkı olanı kaspetmek değil midir.
aylardır Ege'de dolaşıyorum. elden giden, girilmesi imkansızlaşan yerlerin hızla arttığını görüyorum. hem de sit alanları.
geçen gün çektiğim yukarıdaki resimden iyi belge olur mu.
katkılarınıza, düşüncelerinizi uygarca aktarmanıza sevindim.
saygılar
Müsadenizle
- Türk Telekom, Arap'ın.
- Telsim İngiliz'in.
- Kuşadası Limanı İsrailli'nin.
- İzmir Limanı Hong Konglu'nun.. .
- Araç muayene işi Alman'ın.
- Başak Sigorta Fransız'ın.
- Adabank Kuveytli'nin.
- İETT Garajı Dubaili'nin.
- Avea Lübnanlı'nın.
- Petkim? Ermeni'nin. (Kazak'a sattık, dediler. Kazağı bi çıkardık Ermeni...)
- Rakı, Amerikalı'nın.
- Finansbank Yunanlı'nın...
- Oyakbank Hollandalı'nın.
- Denizbank Belçikalı'nın.
- Türkiye Finans Kuveytli'nin.
- TEB Fransız'ın.
- Cbank İsrailli'nin.
- MNG Bank Lübnanlı'nın.
- alternatif Bank Yunanlı'nın.
- Dışbank Hollandalı'nın.
- Şekerbank Kazak'ın.
- Yapı Kredi'nin yarısı İtalyan'ın.
- Turkcell'in yarısı Finli'nin Rus'un.
- Beymen'in yarısı Amerikalı'nın.
- Enerjisa'nın yarısı Avusturyalı'nı n.
- Garanti'nin yarısı Amerikalı'nın.
- Eczacıbaşı İlaç, Çek'in.
- İzocam, Fransız'ın.
- TGRT(Fox) Amerikalı'nın.
- Demirdöküm Alman'ın.
- Döktaş Fransız'ın.
- Süper FM Kanadalı'nın.
Hepsi TÜRK' tü bir zamanlar... sadece 5.5 yıl önce
kalemin sürekli yazsın gardaş....sağolasın varolasın...bir ara uyanmıştım bu yazıyı gördüm okudum ama şimdi yine uyuyacağım.....horrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
büyükharman
masaj alındı.
en büyük sorun tarihten gelen öğretimizdedir.
teslimiyetçi, liderci, irdelemeden dogmaları kabullenmek zorunda olduğumuzu düşünmektedir.
oysa zaman değişti.
melemeyen kuzuya meme yok.
birilerine kayıtsız teslim olarak yaşamak demokrasilerde yok.
alınan her nefesin dahi bedelini ödemek gerekiyor.
saygılar