- 457 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aiti Eştirme 50
50-] Eş deyişle, yanlışta ısrar ve direnç etmemenizin ve zorunlu olanların anlaşılmasıdır. Etniklik bir gereklilikse; kendi süreçleri içinde etnik düzlemler, kendi olgunlaşmasını tamamlayamadan sizlerin onu yok etmeniz olası mı?
Söz gelimi, köleci düzlem kendi olgunlaşması ile kendi ölümünü gerçekleştirmeden önce, köleci düzleme onca nefretle bakılıp, onca karşı konulmasına, onca yok sayılmasına, onca dinsel kültürler geliştirilmesine rağmen, binlerce yıl kaldırılabildi mi? Ki eğer sizce etniklik, insan uygarlaşmasında hala işlevsel geçerlilikse, etnikliği görmezden gelişle, kaldırmış mı olacaksınız?
Bu tam bir cahillik paradoksu olurdu. Etnikliği mekanikti kaldırmıyorsunuz. Kendi kullanım süresi olan miladını doldurmuş olmanın, can çekişmesidir. Hep bunlar toplumsal yapıdaki üretim nesnelerinin ve üretim nesnelerini paylaşacak olan tüketimin, gerektiği gibi sağlanamamış olmasının dışlanmışlık hissi ilen de, dış sebeplerden ötürü girişen, giriştileri bilmediğiniz sürece de, bir bela sorunsalınız olacaktır.
Bir sorunsalınız da toplumun insan odaklı siyasi hesapçı menfaatti kaşımaları, böyle etnikti yapıların değişmeye karşı aşırı dirençli olmalarını ortaya koyarlar. Burada süren bir egemen yapı mevcuttur. Bu okullar olmadan okulları yönetmek gibidir. Toplumun girişen hukuk ve demokrasisini, örgütlenmeleri olmadan, toplumsal üretilenleri, feodal etnikti paylaşılma işbirlikleridir. Böylesi feodal yapı, kendisinin sürmesinin koşulunu, halkın her durumda, etnik aidiyet içinde kalmasında görür.
Feodalite kendi çıkarını; halkın kendisini töre bağlarına, sıkı sıkı sarılır olmasına, bağlı bulmaktadır. Bunu, demokrasi, insan hakları gibi sosla, topluma servis ederler. Kendisi değişmemiş, elinde köyleri olan bir feodal, sizden; kültürel kimlik ister! Dünya’nın eperyalleri de bunu ne hikmetse, uluslar arası hukuk olaraktan canı gönülden desteklerdiler!
26.04.2009
Bayram Kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.