- 906 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖZLEMDİR KÖYÜMÜZ 5
Köy yerlerinde eliniz iş tutmaya başladı mı yapabileceğiniz ne varsa yaparsınız. İşte bu nedenle okula giden öğrenciler pamuk tarlasından kurtulmadan okula başlayamazlar. Öğrencilerin birçoğu bir ay devamsızlıkla başlarlar eğitimlerine her yıl. Minin ellerin aileye katkısı olmuştur eğitimlerine devam edemedikleri o bir ay. Gerçi her şey gibi o da değişiyor git gide .Artık anneler babalar okumanın önemini kavramışlardır. Eskiden okula gönderilirken endişe taşıyan kız çocukları şimdi en az liseyi bitirmek için çabalamaktadır. Bu da çok olumlu bir gelişmedir.
Köy denince insanların aklına, kuş uçmaz kervan geçmez yerler gelir. Ancak, benim köyüm öyle değil. Merkeze yakın oluşu nedeniyle ,çok kuş uçar ve çok kervan geçer , bir köydür. Hemen her evin önünde bir araba vardır . Eğer hayvancılık yapıyorsan bu şarttır. Arabanın çok oluşu varlıktan çok işle alakalıdır ve büyük ihtiyaçtır.
Kozkalesi köyümüzün en yakın komşusudur. Nerdeyse bir köy gibidir iki köy. İlişkiler mükemmel denecek derecededir. Aradaki iki kilometrelik mesafe dostluğun pekişmesinde çok önemli bir etken. Kamberli, Çayır, Bozlu , Yukarı Okçular, diğer komşu köylerimiz olup onlarla da ilişkiler oldukça iyidir.
Sofular köyünde herkes kendi yağıyla kavrulmaya çalışır. Hamallık dahil her türlü meleği yapan vardır. Antakya’nın meşhur Uzun Çarşı’sına inip bir ayakkabı almaya kalksanız, size ayakkabıy satnlardan birinin Sofularlı olduğunu görürsünüz. İşte bunun nedeni köyün şehre yakınlığı ve gençlerin dilinin düzgünlüğüdür. Çünkü konuşmaya gelince benim köylümle baş etmek oldukça zordur. Bu bir eleştiri değil aksine bir yetenektir. Allah onlara bir konuşma kabiliyeti vermiştir.
Konuşma deyince dili tatlı sohbeti doyumsuz babamı anmamak ona haksızlık olur. Hacı Osman, benim babamın adı. Sohbetlerin köşe taşçısıdır babam. Hemen her konuya ait verebileceği bir misal vardır. Asla kimsenin kötülüğünü istemez. Konuşmadan önce , biraz düşünür ve “şimdi efendim” diyerek söze başlar. Ona açmış olduğum özel sayfada özelliklerini anlatacağım için burada çok ayrıntıya girmek istemiyorum.
Sohbetlerin ve sohbetçilerin buluşma noktasının kahvelerin önü olduğunu söylemiştim ilk yazımda. Öğleye kadar batıya, öğleden sonra doğuya bakıp sohbet ederler. Gölge nerdeyse orada oturulur. Köyün bu gün itibariyle dört kahvesi, iki internet cafesi, bir fırını, bir kasabı, yedi tanede bakkalı vardır . Bakkallarda nerdeyse her şeyi bulmak mümkündür.
Yarın köyümüzün evlerinden bahsedeceğim nasipse. Şimdilik iyi geceler.
02/12/2010
Antakya/ Hatay
Mehmet Ali Türkan
Sofular Köyü
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.