- 3180 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
İyi ki doğdun bebeğim
Bebeğim, bundan tam onsekiz yıl önce bugün, saat dokuzda sen dünyaya gözlerini açmıştın. Annen hastaneye seni doğurmak için gittiğinde, ben yanında gitmemiş, iş yerimde senden gelecek hayırlı haberi beklemeye başlamıştım. Oysa ben de, senin yanında olmak, dünyaya açılan gözlerini ilk ben görmek isterdim bebeğim ama yapamadım. Annen ve sen benim canımdan kopan parçaydınız ve sizi acı çekerken görmeye dayanamadım bebeğim dayanamadım!
Ben, heyecan içinde senden gelecek haberi beklerken, baban beni telefonla arayıp senin geldiğinin müjdesini vermişti bana. O an dünyalar benim olmuştu. Hastaneye nasıl gittiğimi bilmiyorum bebeğim. Hemen senin beşiğinin yanına koşup sana bakmıştım uzun uzun. O an ki halini sana anlatsam sen de gülersin inan. Neden olduğunu bilmiyorum ama sen dünyaya gelmemek için, direniyordun adeta...
Bütün bebekler dokuz ay on günde doğdukları halde, sen neredeyse on aylık olmuştun ve hâlâ doğmamak için direniyordun. Bu pis dünyaya gelmek istememe nedenini çok iyi anlıyordum bebeğim ama biz seni sabırsızlıkla bekliyorduk. Seni uzun uzun incelemiştim. Başka bebeklere benzemiyordun. Yüzün öyle şişti ki, gözlerin açılmıyordu. Dudakların arı sokmuş gibiydi. İtiraf etmem gerekirse çok çirkin bir bebektin bebeğim çok! Etrafımdaki başka bebeklere göz ucuyla bakıyordum, onlar senin kadar şiş ve çirkin değildiler. İçimi bir heyecan kaplamıştı. Benim bebeğim bu kadar çirkin olmamalıydı. ‘’Kime benzemiş bu!’ dedim içimden ve hemen yanımdaki hemşirenin kulağına eğilip, ‘bu bebek neden bu kadar çirkin?’ demiştim.
Hemşirenin bana gülüşünü görmeni isterdim. Öyle çok gülmüştü ki, benimle alay ediyor sanmıştım. Meğer sen annenin karnında çok beklediğin için o kadar şişmişsin. Oysa iki gün sonra dünya güzeli bir bebek olmuştun; ama bu defa başka bir dert yakana yapışmıştı senin. Bu defa da sarılık olmuştun ve her gün, İzmir’deki Behçet Uz Çocuk Hastanesi’ne seni götürmek zorunda kalmıştık. İlk gün halan götürmüştü seni ama ikinci gün kimseye vermemiş kendim götürüp getirmiştim. ‘Kimse benim kadar dikkat edemez, dikkatsiz davranıp bebeğimi diğer bebeklerle karıştırabilirler.’ Diye bencilce düşünüyordum bebeğim. Konu sen olunca ben hep bencil davranırdım zaten.
Yeni yeni konuşmaya başlayınca, sana sorardım hep, ‘kimin bebeğisin sen?’ diye. Bana içtenlikle, ‘anneannemin bebeğiyim’ deyişin yok muydu, işte o an dünyalar benim olurdu bebeğim. Annenin halini görmeni isterdim; bana kızar bağırırdı. ‘Ben doğurdum, sen sahipleniyorsun.’ Derdi hep bana; ama benim umurumda bile değildi bebeğim, sen benim bebeğimdin ve hep öyle kalacaksın. Bugün senin doğum günün, iyi ki doğdun bebeğimmm, iyi doğdunnnnnn! Seni çok seviyorummm…
Bebeğim
Dün gece;
Senin yokluğunda ev dar geldi koca kafama
Canım sıkıldı; kalkıp balkona çıktım nefes almaya
Uzun zamandır bakamadığım yıldızlara baktım uzun/ uzadıya…
Seni düşündüm!
Ne günlerimiz geçmişti seninle
Ben ekmeğimizin peşinde koşarken
Seni içinde bıraktığım büyük yalnızlığın farkında bile değildim…
Oysa;
Çocuktun ve senin bana ihtiyacın vardı
Bazen öyle bunalırdın ki, yalnız kalınca
Camı buz tutmuş pencereden, insanları seyrederken beni beklerdin sabırla
Soğuk ve yalnız günlerde
Ha geldi/ ha gelecek diye…
Bana söylemek istediklerini tespih tanesi gibi dizerdin zihninde bir bir…
Ben yorgun bitap eve geldiğimde ‘bir de ben yormayayım’ diye
Yutardın biriktirdiklerini boğazına…
Oysa;
Konuşmaya öyle çok ihtiyacın vardı ki
Ne sen anlatabildin, ne de ben dinleyebildim
Ta ki, ben de yalnız kalıp, seni anlayana dek…
Can tanem!
Meğer seni ne çok seviyormuşum ben!
Sana söyledim mi hiç hatırlamıyorum
Ne olursun, beni sensiz bırakma!
Uzaklarda da olsan, sesini benden esirgeme
Seni çok seviyorum bir tanem…
Bebeğim!
Seni bırakırken yurduna neler neler gelmişti aklıma
Ah bir bilsen!
Yatacağın ranzaya baktım, yüksekti
Üstelik kenarlığı da yoktu.
Çok korktum bebeğim çok!
O an hemen aklıma geldi senin uyurgezer olduğun.
Ya düşerse benim bebeğim yüksekten diye sesli düşündüm birden
Etrafımızdaki insanların tuhaf bakmaları beni hiç ilgilendirmedi
Ben seni düşünüyordum, sadece seni…
Şu an bilgisayarımın başında sana bunları yazarken
Camdaki fotoğrafın bana gülümsüyor bebeğim
Hani şu; sık sık telif hakkını istediğin fotoğrafın…
Lokmalar boğazıma diziliyor, sen gideli sofra kurup yemek yemedim bebeğim
Ya benim karagözlüm açsa, ya akşam yorganı üstünden düştü de üşüdüyse diye
Aklım hep sende bebeğim hep sende…
Ne olur kendine dikkat et, üşütme, yemeğini ye, hasta olma, derslerini çalış
Vatan senden çok şey bekliyor unutma!
Seninle gurur duyuyorum… Geleceğin öğretmeni b eb e ğ i m…
1/12/2010
Emine/Uysal/Manisa
YORUMLAR
Allahım ne kadar yakışıklı ne kadar temiz yüzlü bir delikanlı.
Anneminde sevgilisi var Emineciğim senin gibi.
Adı Kaan ve 3.5 yaşında.Kardeşimin oğlu.. Huyuda yüzüde anneme benziyor. Kumral yeşil gözlü ve pek kibar.
Allah uzun ömürler versin, karşısına iyi insanlar çıkarsın .
İyi ki doğmuş:)
Sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgile...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimlesin...
ne güzel bir şeydir kimbilir
torun sahibi olmak
allahım onların yolunu hep açık etsin
sevgimdesin arkadaşım
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
Yazınız bir şiir , şiiriniz bal tadında. Öyle kaptırmışsınız ki yazarken neyi nasıl söyleyeceğinizi düşünmemişsiniz bile. Buna da gerek kalmamış zaten. Duygularınız öyle yükselmiş ki her sözcük bir bütünün parçası olduğunu anlayıp yerli yerine gidivermiş. Sevginizi anlatmaya çalıştığınızı anlamış sanki hepsi. coşkunuz özlemle karışınca heyecana dönüşmüş. bu yazıyı okuyup da sevginizin derecesini anlamamak mümkün değil. İnsan torununuzun sizi hayata bağlayan en önemli unsurlardan biri olduğunu anlıyor. Şirle desteklemeniz ayrı bir tat katmış yazıya. kutlarım başarılı yazarımı.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Saygımla...
Sanırım oğlumun yaşlarında paşanız :)
Doğdukları yıllarda hastanelerden çok sık bebeklerin karıştırılma ya da kaçırılma hikayeleri geliyordu haklıydık çocukları kimseye teslim etmezken. Bizim paşa da 11 aylık doğmuştu ben rahat ettiğine ve tembel olacağına yormuştum doğrusu :)))
Şimdiki haline baktığımda ben bile inanamıyorum benim oğlum olduğuna iyi ki işaretleri var rahatlıkla inkar edebilirdim değilse. Büyük bir mucize inanmak hiç kolay değil. Anneler ne çok seviyor oğullarını, varolsunlar, var olun Anneannesi :)
asran tarafından 12/1/2010 8:43:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
Emine hanım, sizin torununuz için yazdığınız bu bitimsiz yazıyı okurken, annemin, ilk torunu yani bein ilk çocuğum olan oğlum Gökan'ın dünyaya gelişi ve tam yirmi dört yıldır sanki daha bir yaşındaymış gibi annemin ona verdiği değer ve gösterdiği sevgiyi gördüğüm için, içinizde nasıl duygular yaşattığınızı ve torununuza nasıl bu kadar içten bağlı olduğunuzu çok iyi anlayabiliyorum. Anne "Torun sevgisi başka imiş" demişti. Galiba hakıl
Tüm evlatlarımıza sağlıklı, mutlu, başarılı ve barış doluy yarınlar diliyor. Torununuza nice doğum günleri temenni ediyorum sevdikleri ile birlilte.
Sevgiler yüreğinize
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
Ne olur kendine dikkat et, üşütme, yemeğini ye, hasta olma, derslerini çalış
Vatan senden çok şey bekliyor unutma!
Seninle gurur duyuyorum… Geleceğin öğretmeni b eb e ğ i m…
dikkat et kendine üşütme sakın
üzme cananını etrafın bakın
ye iç derse çalış vakarın takın
anan gurur duysun can öğretmenim
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle...
Ben,bu yakışıklıyı tanıyorum valla.
Bahtı açık olsun.
Torununa böyle değer veren neneye de brova doğrusu.
Selamlar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Anahtarını verip evini emanet ettin. Okuması için çırpınıp duruyorsun. Başka nasıl tanıyacaksın ki, senden iyi kimse tanımıyor onu.
Allah razı olsun. Her babagiğit yapmaz senin yaptığını.
Teşekkürler arkadaşım. saygımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine Abla yeğenin STV deki dizilerde oynayan bir çocuğa çok benziyor. Görür görmez o sandım:)
Allah'a emanet olsun inşallah...
Tez zamanda hayırlısıyla kavuşmanız dileğiyle..
aynur engindeniz tarafından 12/1/2010 3:48:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle canım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah cümlemizin evlatlarına hayırlı kapılar açsın...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
Allah sana da, bebeğine yani torununa uzun ömürler versin. Yolu açık, başarıları bol olsun. Güzel bir seslenişti. Doğum günü kutlu olsun. Sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla...
Canın canı derler torunlara...
Allahım nazardan korusun, ona hüzün tattrımasın ...
Sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle canım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygı ve sevgimle...
Rabbim o yakışıklı canını sizlere bağışlasın, hep başarılı, mutlu, güzel günlerini göstersin, sizlere.
Çocuklarımız çok tatlı, torunlar daha da kıymetli oluyor.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...