- 1080 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRKÇÜLÜK - KEMALİZM AYNI MI?
Atatürkçülük - Kemalizm Aynı mı?
Mustafa Kemal Atatürk’ün ideolojisini belirtmek için kullanılan Atatürkçülük yerine, özellikle bazı sol kesimler "Kemalizm"; terimi kullanılmaya başladı.
Türk milletinin çok büyük bir kesimi tarafından kabul gören Atatürkçülük kelimesi dururken Kemalizmin’in tercih edilmesinin özel bir anlam ve kastın olduğunu düşünüyorum. İfade ettiği anlamları çarpıtarak, ya da göz ardı ederek bence Atatürkçülüğün içi boşaltılmak isteniyor.
Bunun en önemli nedenlerinden biri de; 12 Eylül yöneticilerinin, kendilerini "Atatürkçü" olarak nitelemesi ve pek çok Atatürkçü ilkeyi, Atatürk’ün adını kullanarak bozmuş, zedelemiş hatta ortadan kaldırmış olmalarıdır.
l2 Eylül yönetiminin bu uygulamaları o denli geniş kapsamlı ve Atatürkçülüğü zedeleyici olmuştur ki, Nadir Nadi gibi, kimliğini "Atatürkçü" olarak tanımlayan bir yazar bile, bu uygulamalar karşısındaki protestosunu belirtmek için, "Ben Atatürkçü Değilim" adıyla kitap yayımlamak gereğini hissetmiştir.
Nasıl Nadir Nadi, Atatürk’çü diye kendilerini lanse edenler yüzünden kendisine Kemalist diyor ise bende günümüz Kemalistlerine karşı kendimi Atatürkçü sayıyorum.
Atatürk’ün ilkelerinin başında Türk Milliyetçiliği gelirken, Kemalizmi savunanlar temelde milliyeti inkar eden komünist-sosyalist ideolojiye sahip veya yatkın kişilerdir. Türk Milliyetçiliğine mesafeli duran bunlar; Kemalizmi Atatürkçülüğün eş anlamı olarak anlamamızı nasıl bekleyebilirler?
Her yönü ile Atatürkçülük ile Kemalizm farklıdır. Kemalizm; Ulu Önder’in üstünden siyaset yapmaktır. Atatürk’ün adının arkasına sığınıp Atatürk ilke ve İnkılaplarına taban tabana zıt düşünceleri savunmaktır.
Atatürkçülük ise Türk milletinin maddi ve manevi değerlerine sahip çıkmaktır kökende. biliyoruz ki;sırf "TÜRK" kelimesinden rahatsızlık duydukları için Kemalizm denen bir şey ortaya çıkarmışlardır.
Belki hadi canım sen de diye düşünebilirsiniz. Ama gözlemlerimde Atatürkçülük yerine ısrarla Kemalizm ifadesi kullananlar, Milletimizin temel değerlerinden Türk’lük ve Müslümanlığı neredeyse yok sayar hale gelmişlerdir.
Bu yüzden ortada tek bir Atatürk varken, türlü türlü Atatürkçülük algısı ortaya çıkmaktadır.
Bazıları içerisinde "Mustafa" ve "TÜRK" kelimesi geçtiği için "ATATÜRK" ismini zorunlu kalmadıkça zikretmekten kaçınmaları yanlıştır. Bu kaçınma beni rahatsız etmektedir.