GÜVENMEK...
Herkesi kendi kâlbimiz gibi zannederiz,güveniriz her şeye siz siz olun güvenmeye devam edebilirsiniz ama,kendi işinizi kendiniz yapın ve emin olmadığınız bir şeye imza atmayın.
Yeni açılan sağlık tesisine ihtiyaç olduğu ve ben de çalışmayı çok sevdiğim için menmuniyetle atandım.ben gelmeden 2 ay önce sağlık tesisine bağış olarak malzeme teslim alınmış.tüm servislere dağıtılmış,aynı zamanda sarf malzeme de dağıtılmış,Göreve başlayınca dağıtılan malzemelerin depo kayıtlarını oluşturmak sistemden çıkışlarını yapmak için işe koyuldum,daha önce çalıştığım yerde aşına olmadığım ve tanımadığım malzemeler çıktı karşıma,Önce Başhekimliğe dilekçe verdim.malzemeleri tanımadığımdan yanlış bir durama meydan verilmemesi için malzemeleri çık iyi bilen diş teknisyenine sihhi sarf malzemesi sorumluluğu verilmesi diye,Başhekim bey önce hallederiz dedi.daha sonra ne düşündü ise "Ya bu görevi yaparsın ya seni geldiğin yere gönderirim " dedi ben şok olmuştum geldiğim yerden ilişiğimi kesmiştim.Tekrar aynı yere dönmem benim pirensiplerime aykırı bir durumdu.Neyse işe başladım anlamadığım malzemenin çıkışını yapmadan önce elimde alet diş doktorlarını dolaşmaya başladım.ama çıkışları yapmak çok zamanımı alıyordu gece geç saate kadar çalışmak zorunda kalıyordum.
Ertesi günü Müdür bey odama geldi"Ferhan şu listede bulunan demirbaş malzemeler belediyeden bağış geldi.Taşınır Kayıt Kontrol yetkilisi olar Başhekim imzaladı ben de sayarak seslim aldım.eksik malzeme yok" dedi.ben de henüz sarf malzemelerin işlemlerini bitirip demirbaş malzemenin sayımına başlamamıştım.Müdür bey Taşınır İşlem Fişinin hemen kesilmesinde ısrar edince bende güvendiğimden Saymadan Taşınır işlem fişi keserek depo kayıtlarına aldım.Sarf malzemelerin işi bitip demirbaş malzemelerin sayımına başlayınca bağış olarak gelen malzemenin eksik olduğunu tespit ettim.Müdür beye "Müdür bey Belediyeden gelen malzemeler eksik dedim.Müdür Bey(Müdür Vekili) sen yanlış saymışın malzemer tamamdı.bir daha say "dedi.bir daha saydım yine eksik çıktı.Yanıma yetiştirmek üzere verilen Sağlık Mmemuru arkadaş ile saydık yine eksik çıktı.Herkese güvenmemin neticesi eksik malzemeyi cebimden alarak ödedim.
Diyeceğim şu ki kendi işinizi kendiniz yapın,başkasına güvenseniz bile önce imza attığınız şeyden öncelikle kendiniz emin olun,Sorumluluğunuz da ki işlere daha fazla özen gösterin.
YORUMLAR
Malesef ülkemizde bu gibi,modern hırsızlıklar hiç bitmiyor,nasıl kandırırım nasıl üzerine
bırakırım,hastalıkları vicdansızla işleniyor.Önüne geçmek için önce sayıp sonra imzalanması
gerek.Kur'anda birbirinizden birşeyler alıp verirken,yazınız ve şahidlendiriniz.
mutlaka şahdlik yapacak güvenilir biri bulunması lazım.ALLAH bu kötü tiplerin tuzağına
kimseyi düşürmesin.Bu faydalı yazınızı yürekten kutluyor saygılar sunuyorum.
Selamlarımla Osman AKSOY