- 948 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
CARPILMAK DEGiL , ADI ARTIK!!!!
Yillar önce kücük karde$im aglayarak yanimiza gelmi$di.Cocuk agliyordu normaldi ama bir$ey farkliydi oda yüzünün aldigi $ekildi.Aglarken vede gülerken karde$imin agzi bir yerde, gözü bir yerde kaliyordu.Cocuk bize numara yapiyor diye üstüne üstlük cocugu azarlayip arada birda tokat cakyiorduk..inanmiyorum valla.Ne kadar saf ve salakmi$iniz.Agzini egridip agliyorsun yüzün öylece kalacak diye cocuga yapmadigimizi birakmami$dik.Ne doktoro götürdük nede üfürükcüye.Öylece kendi kendine gecmi$di.$imdi dü$ünüyorumda zavalli karde$im iyiki özürlü olmadi.Cahillik dene o canavar insani ne hallere koyuyor gördügünüz.
Eskiden agzi egrilmi$ yada eli kolu biranda felc olmu$ insanlara CiN carpdi derlerdi.Aman Allahim ne kadarda geri kafaliymi$iz beee.Zavalli hastalara yapmadiklarini birakmazlardi cin carpdi diye.BESMELESiZ YERE BASDI VE !!!CARPILDI!!!! i$te buydu eskinin erken te$hisi.Hicmi aklimiza gelmezmi$ yada örnekmi yokdu bilinmez,felc olan insanlari nedense besmelesizlikle suclarlardi.Oysaki günümüzde böyle biranda carpilmi$ eski tabirle yani,birini görsek hemen felc olmu$ diyoruz.Cünkü TIP ilerledi.Basin yayin organlarida cok teferruatli cali$iyor artik.istediginiz bilgiye hemen ula$abiliyorsunuz artik.Üfürükcülerin defteri dürüldü az bucuk.Hala inananlarda yok degil.Yer gök duayla amenna,ama önce doktora götürüp te$hisi koydurmak en makul vede mantikli cözüm.Ondan sonra oku okuya bildigin kadar $ifa veren dualari.
Hatice kizim 3 ya$indaydi ve bende dükkanimizda cali$iyordum.Vakdim yokdu.Alelacele anaokulundan al ver,yedir yatir.Stres altindaydik ve cocuklarima kayinvalidem bakiyordu.Hic unutmam Ramazandi ve son 4gün kalmi$di.Dükkanimiza götürdüm cocuklarimi ve orda yemek koydum önlerine.i$e koyuldum.Anaokul zamani gelince arka tarafdan almaya gittim ve birde ne göreyim haticemin üzeri hep yemekdi.Kizdim bagirdim cagirdim üzerini kirletti diye.Oda3 ya$inda daha,korkdu benden ve aglamaya ba$ladi.Aman Allahimmmmmm olamazdi böyle bir$ey.Haticemin agzi nerdeyse kulagina variyordu ve bir gözü kapali bir gözü acikdi.Tarif edilmez duygular ya$adim.Kendimden nefret ettim o an.Cocuguma bir$eyler olmu$ ve ben farkina varamami$im diye.Alel acele hastaneye götürdük ve olanlar oldu.Belinden su aldilar ve dedilerki; kiziniz YÜZ FELCi OLMU$!! O an dünya sanki ba$ima yikilmi$di.i$te ogün ögrendimki yilda rahat 80 cocuk yüz felciyle geliyormu$ hastaneye.Bilirsiniz derdiniz olunca dertlileri görürsünüz.Yollarda okadar yüzleri felcli insan gördümki o sene.Ayip olmasa icim rahatladi diyecem valla.Dedesi ve sevenlerimiz dualar ettiler ve hatcemi eski yüzüne Allahin izniyle kavu$durmu$duk.
Yillar sonra benim pamuk hatcem 14 ya$ina girdi ve gecidigimiz cuma günü sabahi erkenden oul icin kalkmi$.Avaz avaz anneee aneee,diye sesine uyandim.Cabuk gel anne diyor ve aglyiordu.Yanina gittigimde yine ayni manzara vardi kar$imda.icim yandi ve ne yapacagimi bilemedim.E$imi uyandirip yine dü$dük hastane yollarina.Orda yine kar$ima YÜZ FELCi!! cikdi..bu sefer olayin baki$ acisi cok farkliydi.Neden? derseniz cünkü hatice artik genc bir kizdi.Yüz felci onu yikacak en büyük felaketdi.Dün yüzü iyice felci gösteriyordu.Agzi egrilmi$,gülerken yavrum normal olan yüzünü eliyle yitiyordu agzinin egrisi görünmesindiye.Cok aci vericiydi.Gözüde kapanmiyordu.Tarifsiz duygulardayim ama belli etmemek icin cok caba harciyorum.Gece olupda haticemin yatagini bo$ görünce ya$lar dolyuor gözüme.Evde hastalik kol geziyor.5 ya$indaki oglumda Zatürre olmu$.Ögrendim $ok oldum.Anlayin artik bu yazi nerden cikdi.in$allah ogluma antibiyotikle yardim ediyor doktor.Fakat haticemin cok zamana ihtiyaci var.Bugün yanindaydim yine uzunca kaldim.Yavrumun agzi iyice egrilmi$ gözüde iyice kapanmyiordu.Mimik hareketleriyle yüzünü hareket ettirmeye cali$iyor.Cok az miktarda oynama var.Bunada $ükür diyorum.in$allah yarin ilac tedavisine ba$larlarda, yavrum,pamuk hatcem eski melek yüzüne kavu$ur.icine atiyor umursamami$ gibi davraniyor ama hicde öyle degil.Derslerden geri kaldim diyor üzülüyor.Sagligin daha önemli diyorum ama takan kim.Yavrum hastaneden cikinca bayagi morali bozulacak.Nede olsa genc bir kiz.Aynaya bakdikca $amar gibi vuracak yüzüne gercekleri.Allahim in$allah kisa zamanda $ifasini verip iyile$ir yavrum.
Arkada$lar $ikayet eden cocuk büyük kimse iyi dinleyin ve hemen doktora götürün.2-3 gün öncesinde hatice bana dilinde tat alma duyusu yok demi$di.Bende ciddiye almadim.Yüzünede bakmadim dikkatlice.Hatayin aki$ina kapdirdik kendimizi verem bahtyiar ya$arken birden bire amorti gibi vurdu bu hastalik.Aman dikkat diyorum.Yüz kaslarinda degi$im olunca hemen dikkate aliniz.Kusura bakmayin acim büyük ve yazdikalrima dikat edemedim.Yazmak istedim biraz rahatlamak icin.in$allah Allahim kimsenin ba$ina vermez bu hastaligi..amin.Dualarinizi eksik etmeyin lütfen kizima ve diger hasta olan karde$lerimize..selam ve saygilarimla.
Ayrica bana destek olan herkesede burdan tsk ediyorum.Allah ragzi olsun sizlerden arkada$lar..in$allah sizlerin dualariyle bu zor günleride bitirecegiz..
YORUMLAR
Önemli bir husus.
Güzel bir paylaşım.
Tebrik ve teşekkürler.
Sıcak ve gündelik hayattan.
İnşallah Allah yar ve yardımcınız olur.
Selamlar.