- 627 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK ÜZERİNE BİRİNCİ YORUM.
Bitkiler aleminin en cüsseli ağaçları çınarlardır.Çınarların büyük aşklarından neden bahsetmeyiz ?Hayvanlar aleminde de dinazorlar ve filler var.Her zaman cüsselerinin büyüklüğunden söz ederiz. Bazen;’’fil ’’gibi , ’’dinazor ’’gibi deriz konun büyüklüğünü ehemmiyetini anlatmak için.Bu varlıkların da , ne de olsa onlar da canlı bedenleri gibi çok biyük aşkları olması gerekmiyor mu? Hayır hiç bunları düşünmeyiz de hep iki küçük canlının aşkını allayıp , pullayıp edebiyatımızda insanlara örnek gösterir daha da ötesi kendi aşklarımızın büyüklüğünü kanıtlayabilmek için kıyas ve ölçü taşı yaparız.Gülle bülbülün aşkı diye sayfalar cildler doldurur , sazımızdan sözümüzden düşürmeyiz.Böyle bir birleşmenin bir sapıklık olabileceği hiç aklımıza nedense geçirmeyiz . Birisi bitki diğeri küçük bir hayvan ... Üstelik de bütün bübül kuşlarının kendi aralarında çifteştiklerini biliriz.Gülle bülbül birbiri lle evenebilirlermi pardon çiftleşebilirlermi aralarında değil tür, katman farkı var. Gül bitki sınıfından , bülbül ise bir hayvan...Bütün kitaplarda bütün şiir ve şarkılarda okuyup dinleyip duruyoruz. Geçin artık anam babam bunuları geçin ...AŞK ’ı daha farklı bir gözle mantıkla ele alalım. Güya aşk’ı anlatalım derken de hep rezil ettiğimizi fark edelim.
AŞK bence , bizim ,insanlar arasındaki etkileşim ve ilişkileerin çok çok üstünde , soyut bir kavram ve olgu. Kelime olarak bile AŞK’ı anarken bin kere abdest alıp , kırk bin kere de tövbe etmeliyiz diye düşünüyorum.Aşk nerede biz neredeyiz.?? AŞK GERÇEKTE ; RUHSAL OLMALI , AŞK TANRISAL OLMALI VE AŞK İLAHİ OLMALI ... Dilimize nereden girmiş , nasıl bu durumlara düşmüş bir araştırıp bakmalı değil miyiz.Sevgiyle aşk arasınsa fark olduğunu düşünüyorum. Sevginin yatay bir ilişki şekli ve insansal ve insanlar arasında başlayıp biten duygular olduğu kanısı daha çok mantığıma yatıyor. Biz insanlar olarak bir birimizi insanca sevelim sayalım bu bize yeter diyorum. Mutlu oluruz gibime geliyor. AKSİ HALDE AŞK , AŞK DEDİKCE RİYAKAR DİLLERİMİZ VE DUDAKLARIMZLA AŞKI İSTİSMAR EDİP BİR BİRİMİZİ KANDIRMAYA MUTSUZ ETMEYE DEVAM ETMİŞ OLURUZ.Öyle de oluyor zaten..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.