- 556 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
PAZARCI AYHAN (8)
Pazarda ilginç tipleri tanımaya başlıyordum. Benim dikkatimi çeken; çoğunluğunun benim gibi emekli olmalarıydı. Astsubay, polis, öğretmen ve işçi emeklileri çoğunluktaydı.
Çekirdekten pazarcı olanlar;
“ Emekliler evlerine!” kinayeli konuşmalarını söylemekten çekinmiyorlardı.
Çoğunluğu hayat şartlarının zorluklarından, pazarcılığa mecbur kaldıklarını söyleseler de;evlerinden başka, tatil beldelerinde yazlıkları vardı.Yazın iki ay gözden kayboluyorlardı çünkü.
Derin sohbetlerimizde; nabızlarını yokluyordum.
“ Allah versin, yazlığınız kışlığınız hepsi var. Niye çıkıp da pazarlarda rezil oluyorsunuz?”
“Ya Ayhan bey, bir nevi deşarj oluyoruz. Evde kaldığımız zamanlar başlıyoruz hanımla kavgalara.Artık genç değiliz.Her şeyimiz ters gelmeye başlıyor birbirlerimize karşı.”
Polis emeklisinin durumu ise çok farklıydı. Uzun bir zaman hanımıyla birlikte pazara çıkıyorlarken; hanımı tek çıkmaya, kendisi de eski Ford kamyoneti ile kağıt toplamaya başlamıştı. İşin aslını çok geçmeden öğrendik.
“ Çeşitli nedenlerle şiddetli geçimsizlik” Nihayetinde;,hanımı evden kovunca;üç yıl ayrı yaşadılar.” Bu süre içinde çöp toplamaya da devam etti.
Ara sıra birlikte olduğumuzda; işlenen cinayetlerin nasıl aydınlatıldığını, katillerin nasıl suçlarını itiraf ettiklerini tek tek anlatırdı. Belinden de sakatlanmış, fizik tedavisi görüyordu. Sigara müptelasıydı, neredeyse ekmek gibi yiyordu. Bir gün ;öksürürken ağzından kan gelince;sanatoryum hastanesine yatırıldığını duyduğumda, hastaneye koştum. “Kanser” teşhisi konmuştu. Üzüldüm! Bu arada kızlarının devreye girmesiyle, ailesiyle de barışmış oldu. Bir iki ay sonra da memleketleri İzmir’ e gidip oraya yerleştiler.
Şalcı Ahmet,işçi emeklisi. Yazlığı ve bir de çok sevdiği “tombiş” köpeği var. Tezgahında eşarp ve şal satıyor. Müşterileri genellikle mutaassıp bayanlar olmasına rağmen,hükümeti yerden yere vurmaya devam ediyor. Günlük iki sol gazete takip ediyor. Dünya olaylarından alabildiğine haberdar.Top sakallı ve entel bir yapısı var.Oldukça kibar. Alabildiğine sosyalist olduğunu sanıyor.Ne yazık ki parasını emekli olduğunda bankerlere kaptırmış.(Nasıl bir sosyalist düşünceyse!)
Bir diğer işçi emeklisi Dilaver,emekli olur olmaz, ikramiyesini Cem Uzan’ın bankasına yüksek faiz alırım düşüncesiyle yatırmış.Sonuç;hüsran! İşin ilginç tarafı beş vakit namazını bırakmıyor.
“ Y a Dilaver, faiz haram dinimize göre;sen niye böyle bir hataya düştün?”
“ O an, faizin cazibesine dayanamamıştım da ondan”
“ Peki,sen de benim gibi sürün bakalım pazarlarda!..”
(NOT:BU SERİ, YEDİYE KADAR ÖYKÜ SAYFAMDA)
DEVAM EDECEK…
YORUMLAR
Sevgili Ayhanım...
Şimdi yorum sayfasında benim ismimi görünce
"Oooo yav abim sen beni bilirmiydin? Bu serinin 8 ncisinde mi ben aklına geldim? Diğer bölümlerde nerdeydin? Diğer yazılarımda nerdeydin? Seninle Ankarada tanıştık.yedik içtik.Sohbet ettik.Seni can bildim. Dost bildim.Sen Ankaradan ayrıldıktan sonra bir kaç defa sayfama uğradın. Ondan sonra ses yok seda yıok.
Valla abi sen bilirsin.Benim sevdiklerimde çook... Sevenlerimde..". Haklısın belki ben daha fazlasını söylerdim.
Ayhanım...
Yazılarında senin gibi duru,tertemiz, dobra, harbi...Seni sadece yazılarından tanıyanlar şanssızlar... Birde seni tanısalar. Kaymaklı ekmek kadayıfı tadını bulurlar...
Ayhanım...
Bir kalp belası çıktı başıma... Dört damar tıkalı dediler. Stent takacaklardı açamadılar, beceremediler...Her ne kadar yaşımız ilerlesede can tatlı be Ayhanım... son aylarda psikolojim, dengem bozuldu açıkcası...Dikkatim dağıldı, alışkanlıklarım değişti. Bu siteyide doğru dürüst takip edemiyorum.Bu gün sen aklıma düştün. Yazılarını okumak istedim. Hayatını bildiğiğimden " Pazarcı Ayhan" ı baştan sona okudum. Duygulandım. Sevindim. Taktir ettim. Sana olan saygımda özlemim de bir kat daha arttı.
Gardaş... Aysuya söyle sigara içmeme kızıyordu. Sigarayı bıraktım. Sana yengeme, Aysuya kucak dolusu selamlar, saygılar...
PAZAR OLA....
ayhansarıkaya
Öpüyorum
Selamlar.
Hayatı yaşananlar öğretiyor. İnsanlar da en kıymetli enstrümanları. Şanslısınız Ayhan Bey. Sayenizde bizler de şanslıyız. Teşekkür ediyorum. Selamlar, saygılar.
ayhansarıkaya
YA ARKADAŞ,BENİM DİNLENMEYE HAKKIM YOK MU?
SELAMLAR EFENDİM.
Eser Akpınar
Dinlenmek elbette hakkınız ama daha zamanı gelmemiş demek ki. Biraz daha sabır. Selamlar.
Keşke biraz daha uzatsaydın. Ne ilginç tiplerle karşılaşmışsın. Gerçi bizim işin ilginçleri de hiç fena değil ya:))
Güzeldi seni okumak. Tebrik ediyorum Ayhan abi.
ayhansarıkaya
VALLA ÖYLE TİPLERLE KARŞILAŞTIM Kİ MATERYAL SIKINTIM YOK BU YÜZDEN.
DAHA GEÇENLERDE 93 YAŞINDAKİ BİR DEDEYLE DOST OLDUM.VALLA PİRE GİBİ.HAR CUMARTESİ ÇADIRIMA GELİYOR SAĞOLSUN.BASTONUYLA UÇUYOR SANKİ YÜRÜRKEN.ONU GÖRÜNCE TEKRAR HAYATA SARILDIM.YOKSA ÖLMEYİ BİLE DÜŞÜNMEKTEYDİM.
SELAMLAR DOST!
Peki,sen de benim gibi sürün bakalım pazarlarda!..”
Aza kanaat getirmeyen çoğu hiç bulamaz dedirtti bana bu yazınız Ayhan Bey. h
Halkın dilini anlayıp güzel kaleme alıyorsun tebrik ederim.
saygı ve selamlar...
ayhansarıkaya
SEN DE GELİP GÖRDÜN YA ÇADIRIMIN HALLERİNİ... MAFYANIN PARA TOPLADIĞINI FALAN.
SELAMLAR.
Ayhan Bey yine çok beğenerek okudum. Öyle güzel anlatıyorsunuz ki sanki ben de görmüş gibi oluyorum. Kimin ne olduğu belli olmuyor değil mi dışarıdan.. Üzerimi unlu gördün değirmenci mi sandın sözü misali.. Teşekkürler paylaşımınız için. Yine tam puanım size.. Saygı ve selamlarımla..
ayhansarıkaya
SEN DE BENİM GİBİ KAYBOL...HİÇ OLMAZSA KİTAP OKUR,İNTERİN KARŞISINDA OTURMAKTAN KURTULURSUN.
SELAMLAR...
Ayhan Bey, çok şanslısınız. Ne kadar da zor olsa pazar yaşamı, bunun yanında size malzeme bol valla. Her gün bir pazarcıdan hayat hikayesi dinleseniz bir sürü roman çıkar. Bir tane de vardsı hatırladığım. Busenin gözyaşlarıydı galiba. Yine renkli ve akıcıydı yazınız. Tebriklerimle...
ayhansarıkaya
SELAMLAR.