- 806 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MAZLUMLAR
Bu ülkede kimin sesi yankılandı? Oklarından ve yaylarından başka bir şeyi olmayan kızıl halkın sesi… Ülkemde yapılanları ben kendim istemedim,ben kendim çağırmadım;beyazlar topraklarıma giriyorlar… Beyaz adam ülkeme girdiğinde ardında kandan bir iz bırakıyor… Ouray
Beni doğudan buraya sürdünüz. İki bin yıldır bu topraklardayım. Dostlarım,beni bu topraklardan uzaklaştırırsanız,benim için çok kötü olur. Bu toprakların üzerinde yaşlanmak istiyorum… Küçük bir parçasını bile Büyük Baba’ya vermek istemem. Bana bir milyon dolar bile verse,topraklarımı asla ona bırakmam… Sığırlarını kesmek isteyenler mezbahaya götürür,orada keserler. Bize de öyle yaptılar işte… Çocuklarım yok edildi,kardeşim öldürüldü.
Dinelen Ayı
Barış uğrunda elimden geleni ardıma koymadım. Ama Washington aldattı beni-bana ve halkıma en ufak bir güven göstermedi-verdiği sözleri yerine getirmedi. Ve şimdi savaşmaktan başka bir şey kalmıyor bize artık. Savaşın halkımın yok olması demek olduğunu biliyorum,ama biz zorunlu kılındık savaşmaya. Bu durumda ölmek yaşamaktan iyidir.
Yalnız Kurt
Beyaz adamlar bana topraklarımızdan siyanürle altın çıkarmak için maden ocağı açmak ve bize pay vermek istediklerini söylüyorlar. Bu paydan bize düşen yalnızca ölümdür…
Kızıl Tüy
O zaman kaç kişinin öldüğünü anlayamamıştım. Şimdi kocamışlığımın şu yüksek tepesinden gerilere baktığımda,yerde birbirleri üzerinde yığılı duran boğazlanmış kadınları ve çocukları,hala o genç gözlerimle göre biliyorum. Evet,bir halkın düşü öldü orada. Güzel bir düştü evet… Sonra bir ulusun umudu kırılıp param parça oldu. Artık yeryüzünün merkezi yok,ölüp gitti kutsal ağaç.
Kara Geyik
Bize bir çok söz verdiler,hatırlayamadığım kadar çok;bir tekini bile tutmadılar. Toprağımızı alacaklarını söylediler ve aldılar.
Kırmızı Bulut
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.