açılım eğretilemeleri
Genç bir delikanlı açılımlar üzerine fikir yürütüyor. Ülkedeki değişimlerin gelişim açısından yeterli olmadığını düşünüyor. İktidar partisi, oy kaygısında olmasaymış daha güzel işler yapabilirmiş. Türkiye’deki etnik kökenli yurttaşların demokratik hakları çiğneniyor ona göre. Anadilde eğitim en başta gelen ve bir türlü çözlemeyen sorun.
Aşık Veysel’in, çok duyulmayan bir şiiri var. ‘’ Çırpınır içinde döndüğüm deniz’’ dizeleriyle başlıyor şiir. Hiç denizi görmemiş , üstelik de çocuk yaşta kör olan biri insanın denizi böylesine ifade etmesi ne müthiş ! Ozan olmak bu olmalı, gönül gözü her şeyi görmekte.
Diğer taraftan, ülkede hak, demokrasi diye tutturan etnik kökenlilerin bölücülük yaptıklarını bas bas bağıran bir çoğunluk var. Bir ülkeyi bölmek nasıl bir şeydir? Sınırlar kimin işine yarıyor? duvarlar mesela…
Televizyonda her akşam açık oturumlar yapılıyor. Konuyla ilgili her görüşten insan katılıyor bu programlara. Bu beni sevindiriyor. Daha dün tabu diye görülen kavramlar, bugün rahatlıkla konuşulabiliyor. İnanıyorum ki, konuşuldukça çözüme bir o kadar yakınlaşıyoruz.
Aşık Veysel, denizi görmeden bu muhteşem dizeyi nasıl yazdı? ‘’Çırpınır içinde döndüğüm deniz! ‘’derken, denizi nasıl hayal ediyordu? Zihni ve gönlü denizle buluşmasa böylesine bir dize dökülebilir miydi dudaklarından. O, kuş uçmaz , kervan geçmez, kıraç rüzgarların estiği bir coğrafyada, denizle karşılaşıyor. Çünkü gönlü öylesine geniş ki..bu gönül her yere varabilir…
Kendini yalnız ve itilmiş gören insanların duygularını hissedebilmek için onlardan biri mi olmak gerekir? Bir kişinin anadilinde eğitim istemesini niçin çok kötü bir şeymiş gibi algılıyoruz? O kişi biz olsaydık, diye niye düşünemiyoruz? Mesela zenci olan biz olsaydık Amerika’da yakıldıklarında, ya da bir Yahudi olsaydık gaz odalarına sürülürken, yahut bir Filistinli olsaydık tepelerine bombalar yağarken, veya ismi değiştirilen bir Türk olsaydık o zamanın Bulgaristan’ında.
Gerçek insan olmak acıı çekenin duygularını o acıyı çekmeden hissedebilmektir. Aşık Veysel gibi, denizi görmeden yazabilmek gibi…..
…
f.a.
YORUMLAR
Arman Turaçhan tarafından 2/10/2011 6:36:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
müget
Arman Turaçhan
Binlerce Anadolu delikanlısı suçsuz günahsız kancık pusularda öldürülürken sesleri çıkmayan hainler,söz konusu hain kanı olunca barış da barış der.Madem empatiden söz ediyorsunuz o halde siz de empati kurun sayın barışsever bayan;binlerce şehit annesinin yerine koyun bakalım kendinizi ne hissediyorsunuz.Yoksa siz de öteki hainler gibi "Ee ne yapalım canım savaşta her şey olur." diyenlerden misiniz?
Sayfanız benim için çok da tın.
Evet öfkem hainlere ve onların uşaklarına.
Barışmış..
Ne barışı be,okula giden masum bir liseliyi molotofla öldür,ardından gayet romantik "Anadilde eğitim,yok saksafon çalan gerilla"Allahınızdan bulun ne diyeyim.
Televizyonda her akşam açık oturumlar yapılıyor. Konuyla ilgili her görüşten insan katılıyor bu programları. Bu beni sevindiriyor. Daha dün tabu diye görülen kavramlar, bugün rahatlıkla konuşulabiliyor. İnanıyorum ki, konuşuldukça çözüme bir o kadar yakınlaşıyoruz.
Bu konuda bende aynen böyle düsünüyorum.
Konustukca cözüme ulasilir ama bunu degil de farkli bir yolu secince insana bir dur derler.
Bukadar tahrik karsisinda durgun deniz bile cildirir.
Sadece o tas atan cocuklari gözümün önüne getirsem yetiyor.
Anadilde egitime karsi cikmak ayri ezilen insanlarin cektigini hissetmek ayri bir sey bence.
Ve sürekli olarak gecmisin insanlik ayiplarini gündeme tasimamali ve Türkiyedeki Kürtleri öne sürmemeli kiyisindan felan.
Ve tasiniyorsa eger gecmis bugünümüze ders alinmali.Yakip yikmayla yol alinmiyor hersey batiyor yok oluyor.Insan cani bukadar mi ucuz.
Son derece özgür ve serbest herkes hatta cok serbest yasassiz kuralsiz dedigim dedik diyen bir topluluk cogunlukta.
Hangi devletteysen o devletin kanunu gecer hic itirazsiz.
Türkiyenin Anadili Türkcedir Türkiyede olan egitimde Türkce olur.
Ben Almanyada yetistim ve Almanca egitim gördüm.
Yinede Türkceyi (yazmayi okumayi) ögrendim.Ezildim mi simdi ben ?
(bunlar benim düsüncelerim ve görüslerim)
Yüreginize saglik cok acilardan bakilacak bir yazi.
Saygilar
hicbitmez tarafından 11/28/2010 1:37:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
müget
bir öncekinin tekrarı olmak en acınası durumdur bence..
sevgiler..
hicbitmez
kanuna uymayan istek ve tutumlar bozuk düzenin sebebidir.
Ülkemiz nicin kendine gelmiyor ki suclar suclular diyari olmus ne yazik ki.
sevgilerimle
Karanlığı aydınlatan insan düşüncesiydi..Aşık Veysel gibiler...Görmeyenlerin gördüklerini, görenler görmedi...Israrla inatla...
Karanlıkta yaşadıkları, beslendikleri için gökyüzü onları hep korkutmuştur...Onların hep tek gözleri olmuştur müget...
Bu günlerde onu da kaybetmekten korkuyorlar...
müget
şayet ortada varsa görünen gerçekler karda yürüyenler de kart -kurt olmuyor sevgili müget
farklı kültürleri benimsemek ve yaşamak beraber
sevgimle
müget
İyi diyorsun da sevgili Müget, anadilde eğitim isteyen o vatandaşlar, kız çocuklarını okutur mu dersin istedikleri olunca. Töreleri değişir mi? Ne dersin? Bu sadece bir politika. İseyen istediği dili öğreniyor bu memlekette. Sorun okullarda mı yani? Bir zamanlar adamın biri başörtülü öğrenciler için çok istiyorlarsa Arabistana gitsinler demişti. Bir çok 'aydın' da bunu desteklemişti. Bu vatandaşlara Kürtçe anadilde eğitim istiyorsan git Kuzey Irak'a diyen yok. Çünkü artık çok daha demokratik bir ülkede yaşıyoruz.Fırsatlar hekes için eşit. Devlet hiç bir ırka kota uygulamıyor.
Herkes herkese saygılı olmalı, evet. Ama herkes devlete ve kanunlara da saygılı olmalıdır.
Veysel dadar açık ufuklu olabilsek keşke ama...
Bu topraklar iki kültür var...Neye benziyoruz biliyor musun? Sürekli birbirlerini çimdikleyen iki kardeşe...
Hep bir tarafın alttan almasıyla yürümüyor bu işler. Biri boynunu eğdikçe diğeri basmayacak. Yanyana yürümenin bir yolu olmalı, eskiden olduğu gibi.
Görelim bakalım Mevlam neyler demişler, ben de öyle diyorum...
Kutluyorum memleket meselelerine hassas yaklaşan kalemini..
Sevgilerimle.