- 3070 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KALP KIRMAK
Acaba hiç kalp kırdınız mı? Ya da kalbinizi kıran oldu mu?
Ama mutlaka kalbiniz ya kırılmış ya da kırmışsınızdır. Bazen düşüncesizce söylenen sözler, farkında olmadan ya bilerek ya da bilmeyerek kalp kırarız.
Evime yeni aldığım minik bir kedim var .Tuvalet eğitimi vermeye çalışıyorum ve yere kaçırısa çok kızıyor ona bağırıyorum. Önce kaçıyor sonra unutup gözlerime sevgiyle bakarak mırıldanmaya başlıyor.
Ama biz insanlarda çok farklı. Kalbimiz kırıldığında tüm dünya başımıza yıkılır ve o insanı affetmeyeceğimizi düşünürüz.
Bu durum yine insanlarda farklılık gösterir.Eğer kin tutarsanız asla unutmasınız ama kininiz yoksa hemen unutursunuz.
Annem bana küçükken yaptığım bir yaramazlığa kızıp bağırdığı zaman aradan beş dakika geçmeden unutur ve anne diye ona koşardım fakat kardeşim ise konuşmazdı .
İnsanlar sosyal yaşantılarında, daha dikkatli konuşup ve gönül kırmadan yaşantılarına devam etseler hayat daha mutlu ve gülümseyerek geçer.
Maalesef günümüzün insanı çıkarları uğruna herşeyi yapıyor ve menfaatleri uğruna kalp kırıp ezip geçiyorlar. Ne dostluklara önem veriyorlar ne de sevgiye.
Tek önemli olan şey önce kendi egoları ve para kazanmak..ve hep para...
Hayatta paradan daha önemli şeylerin farkına varmalıyız. Geçmişte kazandığımız dostluklara daha çok önem vermek, birbirimizi kırmadan hoşgörüyle yaşabilmek ve daha da önemlisi içimizdeki o kötü şeytanı öldürebilirsek huzur ve daha çok sağlıllı yaşayabiliriz.
Arkadaşım küsmüş onun kalbi kırılmış bana ne, ben günümü karla kapatmışım mantığı yerine; temiz iş ahlakı ile paylaşım ve saf duygular yerini almalı.
O zaman toplum olarak hem barış içinde hem huzur içinde yaşarız.
Tek satın alamayacağımız şey hem dostluk hem sevgi..
Ne mutlu hem arkadaş hem sevgisini paylaşaanlara...
Neden kırar bir insan diğerini??
Evet gece yatıp gözlerimizi yumduğumuzda sabah uyanacağımızın garantisi var mı?
Ya o kırdığımız insanı bir daha göremezsek?
Hangi sebep o iki damla gözyaşından daha önemli? Hayat okadar kısa ki değer mi kalp kırmaya..
Ve ne olursa olsun afftemeyi bilelim..
Ve bilelim ki sevgiyi yitirmek çok kolay ama üzüntüsü, kaybı yıllarca sürebilir ve pişmanlık duyguları..
Şimdi Ömer bin Hattab’ın sözünü sizlerle paylaşmak istiyorum:
E y KABE! seni bin kere yıksam tekrar yapabilirim. Fakat kırılan bir kalbi asla..
Kalp kırmayalım , sevdiklerimize hoşgörülü ve sevecen yaklaşalım ve bunun değerini çok iyi bilelim. Sevgi dolu günler..
YORUMLAR
Güzel bir paylaşım can dost.
Yazını kurken tam benim yaşadıklarımı anlatmışsın diye düşündüm.Kalp kırmakatan kaçınırım fakat çok kalbim kırılmıştır...
Tebrikler bu güzel yazı için..
canandemirel
SEVGİLERİMLE...CAN DOST...
canandemirel
SEVGİLER...
Güzel bir paylaşımdı dost yüreginize saglık
Keşke hiçkalp kırmasak
Ama nafile kalp de kırıyoruz gönül de..
Güzel bir konu seçilmiş sag olasınız paylaşım için...
canandemirel
Insanin kalbini siradan insanlar kiramaz. Istemeden kirdigimiz deger verdigimiz insan ise samimi olan bir özürümüz karsisinda zaten unutuyor o kirginligi.
Birbirleri ile yaris halinde olan insanlarin ya da cikara odakli insanlarin sanmam ki böyle bir düsünceside olsun kirdim ya da kirildim gibi.
Hosgörü ve anlayisa sahip olamayan insanlar isteyerek bile kalp kirmayi secebilir sirf incitmek adina kin de tutar af da edemez kolay kolay.Hosgörüsüzlük ve anlayissizlik aslinda insanin kendine ve cevresine olan saygisizligidir sadece.
En büyük zarari da kendi görür yarattigi olumsuz durum ile.
Yüreginize saglik anlamli bir yaziydi.
Sevgiler
Canan Hanımcığım çok anlamlı bir yazı yazmışsınız. Evet kalp kırmamalı insanlar.. Ben kırgınlığı hiç sevmiyorum. Harika bir yazıydı. Tebrik ederim. Sevgilerimle..
canandemirel
Çok önemli bir konuyu işlemişsiniz arkadaşım, tebrikler.
Nasıl ki kırılan nadide bir vazo, en güzel şekilde de yapıştırılsa,önceki güzellikte olmazsa, kırılan kalbin tamiri de çok mükün olmuyor.
En güzeli bilerek kalb kırmamak.
Selam ve sevgiler.
canandemirel
bir saniyede kırdığın kalbi.....yıllarca onaramazsın....ders verir gibi saygılar