- 1839 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
UNUTMAK MI ?UNUTAMAMAK MI ?
Hayatta unutmakmı daha zordur unutamamakmı?...
Bazen bazı kötü olayları,unutmak için kendimizi paralarız dururuz ama ne fayda bir kere kazınmıştır bir yere,
Bazende unutmamamız gerektiği halde unuttuklarımız vardır farkında olmadan.İkisinin ortasını yakalasak zaten hayatı tam anlamıyla anlamış olacağız sanırım. Ama biz genelde ikisinin ortasını tutturanlardan değil, iki arada kalanlardan oluyoruz.
NE tam anlamıyla unutmayı başarıyoruz, NEDE unutamamayı...
Acı olaylarımızı ,kötü günlerimizi unutmak için çaba sarfederiz belleğimizden silinsin diye.Ama onlar ısrarla kodlanır mahsus gibi bir yerlere..
Geçmişte yapılan iyilikler kısa zamanda unutulurken, kötülükler iz bırakır belleğimizde.
Neden?
Yaşadığımız güzel günleri daha çabuk unuturuz kötü olan günlerimize göre.Biz unutmak için beynimize baskı yaptığımız için oda unutmamak için mi bize baskıyapıyor acaba?
Galiba acının daha çok tesiri oluyor üzerimizde...
Mesela unutmamak için canla başla çalıştığımız ders notlarımız vardır;bilgilerimiz mesela, onca yılımızı verdiğimiz okulumuzda öğrendiklerimiz, unutmak istemesekte tekrarlamadığımız sürece unutup eski raflarda kalan kitap bilgilerimiz vardır unutulmuş olan bir kere...Hadi bunlar yaşama aktarılamadığı için unutulmuş diyelim.
Ama yaşama aktarılmış olan güzellikleride bir çırpıda unutuyoruz.
Kötü olan herşey bizde öyle derin yaralar açıyorki sanırım ,artık can acıtmasada ,kabuk bağlamasa bile yara, izi kalıyor birkere azda olsa bir yerde. Her baktığımızda canlanıyor sonra mazi gözümüzde.
Tabiki unutulmayan iyiliklerde vardır ,ama genelde unutamadıklarımız hep kötü anılarımız oluyor.
Belki bize iyi yada kötü bir tecrübe kazandırdığı için,belki canımızı bir nebze yaktığı için,belkide kendimizden zamanımızdan gereksiz yere çaldığı için unutulmaz! unutulması gereken anılar kim bilebilirki?
BETÜL KAYA
YORUMLAR
hatırlayıp nekadar hafızamızın kuvvetli olduğuna sevinirken unuttuklarımız hafızamızın zayıf olduğundan deyil .
acılar sevinçlerden daha çok iz brakır .aslında ondandır diplomalar taktir yazıları veya farklı taltif edilmiş yazılar çerçevelenir duvara asılır halbuki acılar ve başarısızlıklar resmedilemez konuyu çok iyi işlemişsiniz kutluyorum
saygılarımla
BETÜL KAYA
Çok güzeldi yazınız.. Söylediklerinizde çok haklısınız. Çünkü iyi anlarını insanlar çok ballandırıp anlatmazlar ama acılarını daha çok paylaşırlar. Bazen bu evliliklerde de düşündürür insanı.. Çoğu kişi hep mutsuzluğunu anlatır ama diyelim otuz yıldır evlidir hiç mi güzel anları ve günleri olmamıştır bu yaşanmışlığın. Vardır aslında hem de çok ama nedense çabuk geçiştirilir güzellikler ve hafıza sanki acıyı daha çok kaydeder. Hüzün yanımız belki daha ağır basıyor.
Harikaydı. Tebrik ederim. Sevgilerimle..
BETÜL KAYA
Aysel AKSÜMER
BETÜL KAYA
değerli dostum aynı şiiriniz kadar yazınızda çok güzel evet çok haklısınız insan unutmak istesede unutamıyor bazı şeyleri sevgilerimle