- 629 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
CEBİNİZDEKİ DOLAR
HENÜZ İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI BİTMEDEN, GALİP DEVLETLER YENİ BİR EKONOMİK DÜZENE ALTYAPI OLUŞTURMAK VE DÜNYA PARA SİSTEMİNİ KURMAK ÜZERE, 1944 DE AMERİKADA, BRETTON WOODS KASABASINDA TOPLANDILAR VE DİĞER ÜLKE PARALARINI AMERİKAN DOLARINA BAĞLAMA KARARI ALDILAR. BUNA GÖRE; 1 ONZ(31gr.) ALTIN =35 ABD DOLARI’na EŞİTLENDİ.
BU PARA SİSTEMİNE, TOPLANTININ YAPILDIĞI YER İSMİ VERİLEREK ’BRETTON WOODS SİSTEMİ’ DEDİLER. SİSTEM; DÜNYA ÜLKELERİNİN ULUSAL PARALARINI, ULUSLARARASI TİCARETTE STANDART BİR ÖDEME ARACI OLARAK KULLANILMAK ÜZERE, AMERİKAN DOLARINA BAĞLADI. AMERİKAN DOLARININ DEĞERİ DE, ALTINA BAĞLANDI. DOLAYISIYLA ELİNDE AMERİKAN DOLARI BULUNANLAR, ELİNDEKİ DOLARI AMERİKAYA GERİ VERDİKLERİNDE KARŞILIĞINI ALTIN OLARAK ALMA GARANTİSİNE SAHİP İDİLER.
ANCAK; BU SİSTEM, AMERİKAN DOLARININ DEĞERİNİN DÜŞMESİ SEBEBİYLE(Amerikan hükümeti karşılıksız olarak dolar bastı), SİSTEME DAHİL OLAN ÜLKELERİN İTİRAZLARI SONUCUNDA, 1973 YILINDA ÇÖKTÜ. AMERİKA; BUNDAN BÖYLE, DOLARIN ALTIN KARŞILIĞININ OLMADIĞINI AÇIKLADI. YERİNE BAŞKA SİSTEMLER KURULDU.
BUGÜN ELİMİZDE, CEBİMİZDE VEYA BANKADA OLAN DOLARLARIMIZIN HİÇ BİR KARŞILIĞI YOK. KARŞILIĞI SADECE AMARİKANIN İTİBARI. SİZ BUNA, AMERİKAN ORDUSUNUN GÜCÜ DİYEBİLİRSİNİZ. ELİNİZDE OLAN DOLARLARI AMERİKAYA GÖTÜRÜP,’’ VERİN BENİM DOLARLARIMIN KARŞILIĞINI’’ DESENİZ ’ SORY’ DİYORLAR.
AMERİKA, DÜNYADA EN ÇOK DIŞ AÇIK VEREN (borçlu) ÜLKE KONUMUNDA. YANİ KENDİ ÜRETTİKLERİ YETMİYOR. DÜNYANIN GERİ KALAN KISMINDAN, İHTİYAÇLARINI GİDERMEK İÇİN MAL VE HİZMET SATIN ALIYOR, BUNUN KARŞILIĞINDA MATBAALARINDA(karşılıksız olarak) BASTIĞI DOLARLARI VERİYOR. VERDİKLERİ BU DOLARLAR BİR BORÇ SENEDİ. (bugün dünyada en çok dolar rezervine sahip ülke Çin. Bu nedenle Çin’e elindeki dolarları harcaması için baskı yapıyorlar)
SOYGUN BUNDAN SONRA BAŞLIYOR. ÜLKERE DİYORLAR Kİ; ELİNİZDE BOL MİKTARDA DOLAR VAR, SİZ BUNLARI BİZE VERİN BİZ İŞLETELİM, SİZEDE KÂRINININ BİR KISMINI VERELİM. GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER (fakir ülkeleri üzmemek(!) için bu sıfatı kullanıyorlar) ELLERİNDEKİ PARALARI, PARA KAZANABİLMEK UMUDUYLA GÖTÜRÜP AMERİKAN BORSALARINA YATIRIYORLAR
.
GÜN GELİYOR. ’KUSURA BAKMAYIN KRİZ ÇIKTI SİZİN PARALAR GİTTİ’ VEYA ’KUSURA BAKMAYIN ŞİŞMAN BİR PARMAK YANDAKİ TUŞA İSTEMİYEREK BASMIŞ .’ DİYORLAR. BU ARADA BORSALAR DÜŞÜYOR BİZİM PARA YATIRDIĞIMIZ ŞİRKETLERİN HİSSE SENETLERİ DEĞER YİTİRİYOR. VE BAKIYORUZ Kİ BİZİM PARALAR UÇMUŞ. BÖYLECE AMERİKA, DÜNYA PİYASALARINDA BULUNAN DOLARLARINI (Borç senetlerini)TOPLAMIŞ VE BEDAVADAN BORÇTAN KURTULMUŞ…
TÜRKİYEDE Kİ HER BORSA HAREKETİNDE DE BU OLUYOR. ÖNCE BORSAYI ŞİŞİRİP YUKARI TAŞIYORLAR(borsanın %70’inin yabancıların elinde olduğunu unutmayın) YÜKSEK FİYATTAN ELLERİNDEKİ HİSSELERİ SATIYORLAR, SONRA DOLARLARINI (ucuz fiyattan) ALIP GİDİYORLAR. ONLAR GİDERKEN BORSA DÜŞÜYOR, DOLAR YÜKSELİYOR (arz ve talep dengesi) VE OLAN TÜRK HALKINA OLUYOR. BİRİKTİRDİKLERİNİ, TASARRUFLARINI KAYBEDİYOR. BORSA DA BUNA, ’KERİZ SİLKELEME’ DİYORLAR. HER NE HİKMETSE SİLKELENEN HEP KÜÇÜK YATIRIMCI OLUYOR.
…GEÇMİŞ OLSUN !… SİSTEM BÖYLE İŞLİYOR.
SİZ, SİZ OLUN ELİNİZDE, CEBİNİZDE, BANKADA DOLAR TUTMAYIN.
ÇÜNKÜ;
-ALDIĞINIZ HER BİR DOLAR İLE AMERİKA’YI(ya da hangi cins para varsa, o paranın ülkesini) BEDAVADAN FİNANSE EDİYORSUNUZ DEMEKTİR.
- KAYNAKLARINIZI AMERİKA’YA AKTARIYORSUNUZ DEMEKTİR.
-ALIN TERİNİZLE KAZANDIĞINIZ PARALARI, KENDİ ELİNİZLE KARŞILIKSIZ OLARAK AMERİKA’YA VERİYORSUNUZ DEMEKTİR.
AMERİKA’YA BORÇ VERECEK KADAR ZENGİNSENİZ, O DA SİZİN BİLECEĞİNİZ İŞTİR.
ZENGİNGİNİN PARASI ZÜĞÜRDÜN ÇENESİNİ YORARMIŞ.
BEKİR GÜÇLÜER.
YORUMLAR
Bekir Bey, merhaba. "BRETTON WOODS SİSTEMİ" bBir İktisat Öğrencisi ve bir İktsat Hocası düzeyinde bilnmesi gereken bilgiler ihtiva eder. ABD perdenin önü ile perdenin gerisini farklı gösterir. Görenler görüyor ve bilenler biliyor. Uluslarararsı Par Kuruluşları başta olmak üzere tüm ulsulararası ve diplomatik sistem Yahudi ve İsrail menfeatlerine hizmet ediyor. Bu hizmeti de ABD'nin öncülüğünde yapıyorlar. Uyanmak gerek. Teşekkürler. Selamlar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Ben , bildiğim kadarını, konuyla ilgilenenlere aktarma gayretindeyim.
Daha ileri düşünceleri olanlarıda, bizleri bilgilendirmeye davet ediyorum.
Cehalet zincirini kırmak için, herkes üzerine düşeni yapmalıdır diye düşünüyorum.
Saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Sözümüz ,bolca parası ve doları olanlara. Parası olmayana verilecek öğüdümüz de yok zaten.
Saygılarımı sunarım.
güzel tespitler.....doğru yolu gösterme.....parası olanlar düşünsün....amerikanın ne geçmişinde nede geleceğinde insani bir davranışına rastgelmedimki... tebrikler ben mesajı aldım.....saygılar
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder , saygılarımı sunarım.