....HÜR ADAM....
HÜR ADAM
’Ekmeksiz Yaşarım Ama Hürriyetsiz Asla!’
Hayatını Kur’an ve iman hakikatlarına adayan, Kur’an Tefsirleri olan Risale-i Nurlar’ın yazarı Mütefekkir Bediüzzaman Said Nursi’nin hayatını anlatan film: HÜR ADAM
Sekiz hafta gibi kısa bir sürede çekimi tamamlanan, tüm çekim ve yapım aşamasında ’hak’ unsuru ve niteliğe büyük hassasiyet gösterilerek hazırlığı devam eden film: 7- Ocak’ta sinemalarda olacak ve aynı zamanda sekiz ayrı ülkede de gösterime girecek olan filme, çok yoğun ilgi olacağı düşünülüyor...
Güzel haberi öğrendiğimde, asra damgasını vuran, türlü çilelere, hakaretlere maruz kalan muhterem bir Zat hakkında neden daha önce böyle bir film çalışması içine girilmediğini düşünüyor insan. Bunun cevabınıda yine televizyonda, filmin Senarist’i Yapımcısı ve aynı zamanda Yönetmen’i olan Mehmet Tanrısever’den öğreniyorum. ’Daha önce de Bediüzzaman’ın hayatı ile ilgili bir film çalışması aşamasına geldiklerinde, Bediüzzaman Hazretleri’nin filmin Senarist’inin rüyasına girerek: ’ Beni henüz yeterince tanımıyorsun lütfen bu filmi çekme!’ dediğini anlatıyor. Ve o an için flim çalışmalarından vazgeciliyor. Yıllar sonra ’HÜR ADAM’ filmi ortaya çıkınca: Yine Üstad’ın bizzat kendi rüyasına girerek ona sarıldığını ve teşekkür ettiğini çok duygulanarak öğreniyorum.
Filmi merakla bekleyeceğim. Rabbim en güzel şekilde, en layıkıyla gösterime girmesini nasip etsin.
’Ben Dindar Bir Cumhuriyet’ciyim. BEDİÜZZAMAN’
üzümkarası
" Ben cemiyetin îman selâmeti yolunda âhiretimi de feda ettim. Gözümde ne Cennet sevdası var, ne Cehennem korkusu. Cemiyetin, yirmi beş milyon Türk cemiyetinin imanı namına bir Said değil, bin Said feda olsun. Kur’ânımız yeryüzünde cemaatsiz kalırsa Cenneti de istemem; orası da bana zindan olur. Milletimizin îmanını selâmette görürsem, Cehennemin alevleri içinde yanmağa razıyım. Çünkü vücudum yanarken, gönlüm gül-gülistan olur. " (Tarihçe-i Hayat)
YORUMLAR
Hür adam filmmine hür adamı tanımayanların,ona düşman olanların,onu ceza evlerine atanların gitmelerini isterdim.
Gece yarılarına kadar film seyredip sabah namazını kazaya bırakan kardeşlerimizin bu işten ne kadar manevi kâr sağladıklarını
vicdanlarına sormaları lazım diye düşünüyorum.%90 şeytanın esiri olduk.Hür adam filmini seyretmek kolay da HÜR ADAM ın talebesi
olmak o kadar kolay değil.Selam.
Haticcay
''Büyük Savaşların, hızla yayılan dinsizliğin ve hurafelerin yaşandığı bir zamanda Nurs köyünde doğan Said-i Nursi, henüz çocukken yaşadığı ay tutulması olayında inançlarımız arasına girmiş hurafelerle tanışır ve bu cehaletin çaresinin eğitim olduğu tespitiyle Medresetüz-Zehra isimli yeni bir eğitim modeli hazırlar ve çalışmalar yapar.
Projesini padişaha sunmak üzere Van valisi Tahir Paşa’dan aldığı referans mektubuyla İstanbul’a gelir. Gizli Komite telaşa düşer ve Said-i Nursi’yi yakın takibe alır. Saraydaki adamları vasıtasıyla Padişahla görüşmesini engelleyip maaş bağlamak gibi rüşvet teklif ederler. Reddedince onu deli diye Toptaşı Tımarhanesine atarlar.
Şam’a gider. Emevi Camiinde on bin kişiye verdiği hutbede İslam dünyasının problemleri ve çözümlerinden ve projesinden bahseder. Nihayet Sultan Reşad’dan projesi için ödenek alır, üniversitenin temelini Sultan Reşad”da atar fakat şimdi de önüne 1. Dünya Habi çıkmıştır. Keçe Külahlılar Birliği kurarak gönüllü milis alay komutanı olarak harbe iştirak eder.
Ruslara esir düşer ve Bolşevik İhtilali kargaşasında firar edip istanbul’a gelir. Hür Adam esaretten döndüğünde İstanbul işgalini yaşar ve işgalcilere karşı yazıp dağıttığı kitaplar ve makalelerle hürriyet mücadelesi verir. Mustafa Kemal Paşa’nın daveti üzerine gittiği Ankara’da siyaset yoluyla dine hizmet imkanı bulamadığını gören Hür Adam kendisine yapılan teklifleri reddederek Van’a gider.
Van’da inzivaya çekilerek manevi bir üniversite kurmak için hazırlığa başlar. Yeni Said, Şeyh Said isyanı bahanesiyle Batı Anadolu’ya sürgüne gönderilir. Hür Adam’ın bundan sonraki hayatında gizli komite sürekli vardır. Zira onun iman ve hürriyet mücadelesi misyonu bundan sonraki hayatında iman mücadelesi ağırlıklı olacaktır.
Sürgün edildiği Barla’da ilmiyle insanlığıyla kısa zamanda halkın sevgisini kazanır. Sade insanlardan oluşan talebeleriyle, gelecekte bütün dünyayı etkileyecek olan Risale-i Nur eserleri yazmaya başlar. Tüm baskılara rağmen Barla’yı büyük bir okula dönüştürür. Gizli komitenin tertip ve düzenleri sonucunda mahkemeler, hapisler ve sürgünler dönemi başlar. Denzili Mahkemesi’nde beraat eder Emirdağ’a sürülür.
Ardından Afyon Hapishanesi, mahkemesi ve beraat kararı. Sürekli sürgün, hapis, mahkeme, gözetim, baskı, işkence ve defalarca zehirlenmelere rağmen hapishaneler birer Yusuf Medresesi, mahkemeler birar irşad ve ders kürsüsü olarak kullanılıp mahkumken bile nasıl hür olunabileceğini gösterip en kötü şartlarda bile Hür Adam olduğunu bütün dünyaya ispat ederek tüm insanlığa bir model olur.
Hür Adam uzun bir ayrılıktan sonra Barla’ya döner ve Barlalılar onu bayram sevinciyle karşılar.
Barla halkıyla, çınar ağacıyla ve Nurun ilk merkeziyle hasret giderir…''
Alıntı
BU KONULAR ÜRKÜTMEMELİ İNSANLARI.
OLAYLARI, FİKİRLERİ VEYA ÇARELERİNİ DÜŞÜNECEĞİZ ELBETTE.
İLLA DA SİSTEMİ DÜŞÜNMELİYİZ.
İŞTE SİSTEME KAFA YORAN BÜYÜK BİR İNSANDI.
İSTERİM Kİ DÜZGÜN ANLATILABİLMİŞ OLSUN.
FİLMİ ELBETTE SEYREDECEĞİM.
SİZİ DE TEBRİK EDERİM.
SELAMLAR.
TEŞEKKÜRLER.
Haticcay
Sayın Üzümkarası Rumuzlu Kardeşim, aynı duygu ve düşünce yoğunluğu içerisinde yarını yani Üstadımızın filminin vizyona girmesini bekliyorum. Hayatınız zaten biliyorduk ve gıpta ile aklımızda, gönlümüzde tutuyorduk. Şimdi sinema şeridi ile de hayalen ya da canlandırma ile izleyeceğiz İnşaallah. Selamlar
Aslında filmi seyretmesi gereken, okuyup düşmanlık güttüğü ya da antipati duyduğu insanı ve felsefesini tanıması icabedenlerdir.
Ama o tür kişiler kendilerinden öyle emindirler ki gidecek olanı bile caydırmaya çabalarlar.
Onlar allamedir ve hata yapmazlar.
Pişmişlerdir ve okumaya, bilgiye de ihtiyaçları kalmamıştır.
Varsın karanlıklarında karanlık ışıklarla daha karanlıukta kalsınlar.
Almak istemeyene bir şey veremezsin.
Bir filmin tanıtım yazısı bile bazı insanları rahatsız ediyorsa o filmdeki fikirler ne hale getirir ruh hallerini?
Emeğinize sağlık.
Sevgi ve selamlar.
Fazla vaktim yok bu sıra. Siteye çok sınırlı giriyorum ne yazık ki.
Haticcay
olmayanadam
Haticcay
olmayanadam
Haticcay
Çekemeyenlerere diyecek hiç bir sözüm yok
olmayanadam
HüseyinGazi
"Erbab-ı kemâli çekemez nakıs olanlar
Rencide olur dide-i huffaş ziyâdan"
Ziya Paşa
harika harika ve mükemmel bir haber oldu benim için...
inanın bir Bediüzzaman aşığı olarak bu Filmden hiç haberim olmadı.ki ben özellikle samanyolu zaten ailemizden biri gibi ve Mehtap tv mutlaka gezinirim...hiç rastlamadım....
müjde için teşekkür ediyorum ve bu filmi mutlaka izyeleceğim Rabbimin muradı ile diyorum....
sevgilerimi sundum dualarım öpsün kalbinizden...
Haticcay
Sevgiler güzel yüreğinize esen kalınız.
İnşallah gidip seyretmek nasip olur.
Kaleme alıp bizleri haberdar ettiğin için teşekkürler sevgili yazın arkadaşım.
sevgimle...
Haticcay
BENDE SEYRETMEK İSTERİM DOĞRUSU. BOLU' YA ÇOK FAZLA GELMİYOR AMA TAKİP EDECEĞİM. TEŞEKKÜRLER SEVGİLİ HATİCE HANIM. SEVGİLERİMLE
Haticcay
Değerli Hatice kardeşim, film vizyona girdiğinde inşallah bende görmeyi arzu ediyorum.
Bilgilendiren yazınıza teşekkürler, sevgilerimle.
Haticcay
Ben buna katkı yapmayı çok isterim, ama sonucunu görebildiğim bir polemiğide sevmiyorum.
Çok çarpıcı, bir slogan ile bitmiş yazı, çarpıcıya yüklediğim anlamı da cinas ve mecazi eylemlerle yazıya ayrıca dökmek gerekiyor. Siz cumhuriyetin felsefi ve hukuki kavramlarından bihaber olduğunuzdan, kavrama sadece siyaseten bakmayı kastettiğinizden, bu gerekçelerle ne olduğunu asla tamlayıp, anlayamazsınız.
Özgürlüğü yani "hür"lüğü de: Hürriyet ve cumhuriyet demişken, sizin seveceğiniz deyimle istiklâl yani bağımsızlıktan bahsetmemekse hiç yakışık almaz ! Bunlara girdiğimizde de, bağımsızın görecelisi var, bilakâydüşart olanı var, bunların zıttıda var tabi, bu minvalden devamla işbirlikçilik var, sömürgeleşme var, Birtengri ile The Grand System'i birbirine karıştırma var; yani var oğlu var !
Dediğim gibi, ben sonucu bu kadar aleni ve belli bir polemiğie girmeyeceğim, ama *hakikaten çarpıcı ve hesapta* şaka ve göndermesiyle bırakıyorum, izninizle. Ben susayım en iyisi...
Bakalım neler olacak?
İlgiyle okudum,
Göktürkmen tarafından 11/26/2010 10:13:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Haticcay
Göktürkmen
O güzellik hep size aitti efendim, eleştirirken de, polemik yaparken de,yanlış yapıp düzeltirken de... Esenlikle...
Ben de ailemle birlikte gideceğim inşallah.
Güzel paylaşımdı.
Teşekkürler.
Selam ve sevgiler.