- 492 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İhmal Edilen Bilim Dalı
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
İhmal Edilen Bilim Dalı
Seracılık;
Başlı başına bir "Bilim dalı."
"Sera ve seracılık." Turfanda "Sebze." Yetiştirmenin en önemli ayağını teşkil etmektedir.
Uzakta unutulmuş kendi başına bırakılmış ve geçiminin % 100’ü seracılık olan yöremizin olduğunu hatırlatmak üzere huzurunuzdayım.
Yöre insanı günlük meşgale içinde zamana yetişmek için zamanla yarış halinde.
Bir ilköğretim binaları yoktu...
Şimdi var...
Bir liseleri yok...
Onuda yapmak için kollar sıvanmış...
Hiçbir kurumdan zerre kadar maddi destek almadan bunu da başaracaklarını görmek insanı ne kadar mutlu ediyor?
Bunu burada kelimelerle izah etmek kolay değil.
En önemlisi ve en hassas olan bir diğer husus ise;
Ülkemizin narenciye ihracatı açısından;
Dünyaya açılan iki penceresinden birisi Kumluca, öteki Kumluova.
Geçiminin tamamı seracılık olan bu yöremizde seracılıkla ilgili bir tek satırlık bilgi verebilecek bir okulun bulunmaması...
Bu konunun mutlaka ama mutlaka bir çözüme kavuşması ülke ekonomisine ve yöre insanına verilen önemle doğru orantılı olarak görülmektedir.
Seracılık burada hayatın olmazsa olmazı...
Bölgenin dünyaya açılan penceresi olan yöremizde "Seracılık." Gibi ekonomimizin can damarı olan üretimin daha yaygın, kaliteli, seri hale gelmesi; bilim ve tekniğin harmanlanması ile mümkün olduğunu bilmeyenimiz yoktur.
İlköğretim okulunu tamamlamışlar...
Lise yapımı için yer temini tamamlanmış, finans için çalışmalar bütün hızıyla devam ediyor.
"Seracılık Meslek Yüksek Okulu" Bu yörenin olmazsa olmazı.
Böyle tamamen tarım arazisi...
Biraz ötesi alabildiğine açık ve örtü altı tarımın yapıldığı alanlar...
Az berisi aynı şekilde...
Bu yöreye "Seracılık Meslek Yüksek Okulu." Yapılması elzemdir.
Ülke ekonomisinin on sene ilerisini gören insanlarımız bu yöreye; Ziraat Fakültesinin, bütün bilim dalları ile eğitim yapmasının, kampüs kurulmasının yolunu açmak zorundadırlar.
Türkiye’de bir ilk yapılmış ve;
Karadere Köyü’nden Osman Otgöz ratafından Kumluova’da doğal ortamlarda ve örtü altında; "Mavi Gül." Yetiştirilmiş, pazardan pay alınamadığından dolayı mali portresini de hesaba katarak bu üretimden vazgeçmiltir.
Erdemlik ve vazifeyi noksansız yapma sanatı...
Bir yanda vazifelerinizi tamamıyla yerine getireceksiniz...
Diğer yandan görev tanımınızın içinde olmayan çalışmaları kendinize vazife telakki edip çalışmalarınızı hızlandıracaksınız.
Bunun adına "Erdemlik." Denir?
Belediye başkanının görev tanımı bellidir...
İlkokulu yaptırmak için gayret göstermek, inşaatın tamamlanmasını temin için zemin aramak, inşaatı tamamlayıp, ilgili kuruma gururla teslim etmek...
Lise için arsa temini gerçekleştirmek
Arsanın inşaata hazır hale getirilmesini sağlamak.İnşaatın başlaması için finans arayışına hız vermek..
Seracılık alanında yüksek okul açılması için bütün kapıları zorlamak.
Üreticinin yetiştirdiği ürünün heba olmaması ve kötü niyetli insanlar vasıtasıyla emeklerinin boşa gitmemesi için; yörede dürüst, emeğe saygılı insanların ticari alanına zemin hazırlamak...
Bunların tamamını yaparken de; en küçük yorgunluk belirtisi olmadan çalışmak...
Yolun, bahtın açık olsun;
Saygıdeğer başkan Alim Karaca....
Kadir Durak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.