- 2145 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
24 Kasım-Fuat İĞDEBELİ-Neşe KALEMER
-Yıl 1973-Gaziahmet Muhtarpaşa Ortaokulun da resim Öğretmenim ,Fuat İĞDEBELİ Hoca İlk kez Tuval üzerine yağlı boya resim yapacağız diyince; herkes fakiriz,paramız yok ,biz tual bilmeyiz diye feryat etti arkadaşlarım.
Ben Eve giderek abimden bir tuval yapmasını istedim ,o zaman genç bir ressam.TCK yollarında teknik ressam çalışıyor.
Tuvali hazırladı ,beraber bir kovboy filminde izlediğimiz bir sahne, ateş üzerinde üçgen ayaklarda kaynayan kazanın resmini yaptık.
Okula götürdüm .
Fuat hocam bakar bakmaz .
Bu Hasan YILDIZ’ın çizgileri .Demesinmi.?
Abinmi yaptı? Dedi...
Saklayamadım ;
Evet öğretmenim dedim.
Fakat; hiç kimse tuval yapmamıştı sınıfta.
Fuat Hoca Tuval elinde:Bakın çocuklar; hiç biriniz de tuval yok .İşte bu üzerine bez gerilmiş,Üstübeçli astar ve üzerinede yağlıboya yapılmış işlem bu.
Sana :bunu arkadaşların tanıması için aferin,fakat hiç kimse kimseyi kopye etmesin.ben Herkersin çizgisini tanırım.Dedi.
Ogün ,Bugündür ;hep kendi çizgimi yaşarım.
Allah Razı olsun ;Fuat Hoca Hayatta, Beyoğlu İstiklal Caddesindeki Evinde yaşıyor.Onun buradan ellerini öpüyorum her ay ziyaretine giderim .
sizlerde Öğretmenlerinizi unutmayın.
İYİ BİR YAZAN, GAZETECİ OLMA FIRSATI VEREN EDEBİYAT ÖĞRETMENİM :NEŞE KALEMER
Yıl 1976
Erzurum da Atatürk Endüstri Meslek ve İnşaat Teknik lisesinde okurken; Edebiyat ve İngilizce Öğretmenimiz Neşe KALEMER Hocamız Makale konusu verirdi;
Herkes gırgır,şamata yapar.
Diyer derse kopye hazırlarken,ben verilen makaleyi yazar,bitirir Neşe hıocam’a dikte etmesi için sunardım.
Okurdu
Yazıyı beyendiğini arkadaşlarıma söylerdi.
Sonra,
Bana :sen iyi bir gazeteci ve yazar olacaksın derdi.
Bende yıllarca Neşe KALEMER Öğretmenimin Sözlerine laik olmaya çalışdım, yıllarca onun iltifat sözlerini çalışmalarımda rehber olarak yaşadım.
Neşe KALEMER Hocam ;Emekli, Erzuruym da Yaşıyor. Onada sağlık sıhhatler diliyorum bugün sakaryadan.
Öğretmenler gününü kutluyor ,Ellerinden öpüyorum.
ATATÜRK BAŞÖĞRETMENİN, ÖĞRETMENLERİ OLAN ;CUMHURİYET ÖĞRETMENLERİNİ KUTLUYORUM
24 KASIM 2010
ADA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.