Karanlıklara Karşı İnsan Benliği
karanlıklardan aydınlıklara cıkmak çabasıdır bu yazdıgım satırlar. Karanlık sadece bazen insanın aklında bazen ise sadece kendi ekseni içinde gizli olan bir dunyada yasanır. Neden diye sorular sorulabilir bazen yolun ortasında yada basında ancak irdelemeye gelinince dikkat ister anlamak ise bazen çaba gerektir.Bu bir sırsır aslında içinde saklanan tum insanlığın ve bir sırdır aslında yıllardır kendi dünyasında olan tüm insanlığın. Şimdi soru şudur sorulması gereken acaba karanlık korkusu madem bukadar eski ozaman nasıl bunu önleyebiliriz diye.
Aslında cok kolay degil cevap vermek insan cok icatlarda bulunmuş bunu çözmek için önce ateşi keşfetmiş sonra bir ara balina yağından bir aydınlatma sistemi kurmuş, gazı gaz yagını yakmış sonra ampul cıkmış elektirik başlamış ama insan kendi içindeki yanlızlığa ve karanlığa asla bir çözüm bulamamış. Sadece çözdüğünü düşünmüş aslında kaçmış sadece kaçmış kendinden bilememiş ki insanın esas karanlığı kendi içinde nefsinde saklanmış ta ezelden beri
İşte şimdi tartışılması aslında yazımında temeli olan bu karanlık duygusunun biran önce nasıl aydınlatılabileceğinin bir analizi
Öncelikle kesin olan şudur ki insan önce kendi ile barışmayı anlamalıdır bu öyle lafla filan olacak bir şeyde değildir. Bu kişinin öz benliğini kendini anlamasından geçer sonra kensini çözümlemesinde biter kişi kendisini çözümlemiş ise artık onu karanlıklara itebilecek pek bir şey kalmamıştır. çünkü karanlık aslında bilinmezlikle örtüşen bir konudur.Kendini bilebilen kişi kendi karanlıklarınıda anlayabilecek ve bunlara gerekli tedbirleri de oluşturabilecektir.
Sonra sıra kişinin kendini dahada ileri taşımasına bu karanlık korkusunun yenmesinin yolunu başkalarına öğretmesini sağlayacaktır.
İşte bu öğreti genişledikçe ve insanlar kendilerini bu öğretiye adadıkça ozaman negatiflik bitecek ve insanlar sınırlarını ve bu sınırların nasıl aşılacağını anlayacak ve bunları şekillendireceklerdir.
Bu şekillendirmenin sonunda nelere ulaşabileceğine insan kesinlikle kendi belirleyecektır aslında nede olsa karanlığıda o yaratmamışmıdır kendi benliği içinde bilinmezlerden kaynaklı olarak .