- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ayakkabılı bayram sabahı
Yıl 1970
İlkokul beşde okurken Erzurum da.Kurban bayramına Kısım şefi olan hacı Babam özel Terzisine(Şimdiki Sağlık Bakanı Prof.Dr.Recep AKDAĞ’ın Akrabası)na bir takım elbise sipariş verdi.
Terziye :Kasım Bey Arefe günü oğlum Elbisesini giyecek olurmu? Dedi.
Terzi Kasım bey;Tamam şefim,Hacım Arefe delikanlı Elbisesini son prova giyecek dedi.Ayrıldık Giddik.kavaflar çarşısından kahverengi, uçları oval bir ayakkabı aldık.
İlk işim eve gelince onları bir kez daha giymekti
Giydim Ailede herkes bakıp, beyendiklerini söylediler. Çok Mutlu olmuştum.
Zaman geçmek bilmiyor .Arefe günü ayakkabılarımı da yanıma alıp Terzi Kasım beye Gittik elbisem son tutuş iplikleri ile beni bekliyordu.
Üzerime giydiğim gibi oturdu.Hacıbabam Köstekli saatine baktı.Oğlum sen Kasım amcan yanında dur, ben Öğlen namazını kavaflar camiide kılıp geleyim dedi.
Kasım bey:Hacım bende namazımı kılacam hadi beraber çıkalım dedi.
Hacı babam:Ya Çocuklar.dedi
Kasım bey:Kalfayla kalsınlar biz namazı kılıp gelelim.Son telayı teğelleğince az bişe kalır dedi.Çıktılar.
İki Güzide insan namazlarını kılmış geldiler.Kasım bey iğneliğini koluna takıp ,gözlüğünü anlının üzerine aldı ,birde bana baktı..
Heyecanlımısın.?dedi.
Çoook.Dediğimi hatırlıyorum.
Bir saat içinde elbisemi aldım ,eve yola koyulduk .Eve gelince ;ilk işim Dikili mendil cebini anneme bıçakla kestirip, lisede okuyan abimin kareli defterinden kestiğim bir sahifeyi katlayıp , dörde bölerek bu cebime yerleştirip,Ayakkabımıda yastığımın altına alıp uyuduğumu hatırlıyorum.
Uyandığımda ; Hacı babamla büyükler namazdan gelmişler,bende giyinik vaziyette onların elini öpmek için bekliyordum.
Hacı babamın elini öpünce; bir kağıt parayı mendil cebime koyarken durdu,
Bune evlat? kağıt dolu para almıyor bura dedi.Ceketimin cebine sokmaya çalıştı; fakat cepler dikiliydi.
Oda ne ?Burada dikili.Annesi şunun cebini bıçakla açta, çocuk paralarını koysun,Dedi.
Annem birazda terziydi.O makasla keserek ipleri, cebimi açtı o parayı cebime koydu.
Diyebilkirim ki uzun aylar o paraya hiç el sürmedim.
İlk takım Elbisemin cebine konulan kağıt para hacı babamın verdiği için çok kıymetliydi.
Hüseyin YILDIZ
22 Kasım 2010
ADA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.