- 2733 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
NECİP FAZIL KISAKÜREK (YARATILAN MÜTEFEKKİR/MUAZZAM ŞAİR)
Necip Fazıl’ın büyüklüğü nereden geliyor.
Hangi davanın adamıydı.
Toplumsal yaşamımıza ne kattı.
Kimlere örnek oldu.
Bizim geleneğimizde ölenler hakkında ileri geri konuşmak ayıplanır. Yanlışları örtülür, Allah’a havale edilir.
İyi yanları ile anılır mevtalar.
Ne pahasına olursa olsun kötü de iyi de bilinmelidir aslında. Bilinmelidir, yeni kuşaklara aktarılmalıdır.
Ölüp gidenin yaptıklarını değerlendirmelidir. Ders alınmalıdır. Yararlanılmalıdır. Kişi bilmelidir ki, arkasında bıraktığı iyi de, kötü de kalıcıdır, hiçbirinden kurtulma şansı yoktur.
Hiç olur mu?
Yapacağını yap, yanına kalsın.
Ölüp gittiğinde nasılsa unutulacak. Öbür alemde hesap verileceğine inanan kötülük yapmayacağına göre; kötü, kötülüğünden yırtacak.
Ölünse de yaşansa da insanın iyiliği de kötülüğü de anılmalı, unutulmamalı, değerlendirilmeli ve gereği yapılmalıdır.
Son senelerde Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerinin ünlenmiş isimleri üzerinde, ezberimizde olanın dışında değerlendirmeler yapılıyor/dayatılıyor.
Bazıları aşağılanırken, bazıları abartılıyor, ululanıyor. Bunlardan biri şair Necip Fazıl Kısakürek.
Buna bir ölçüde katılmak gerek. Çünkü her dönem, kendi işine geleni koymuştur halkının önüne. İşine gelmeyeni de karalamıştır halkının gözünde.
Yani diyorum ki; yöneticiler/güç odakları, tarihi yanıltmaya çalışmışlardır ilk ayakta. İyi ki zaman içinde doğrular dayatmaları boğuyor her seferinde.
Ucundan köşesinden ilgilendiğimiz edebiyat alanında, balon gibi şişirilen isimlere bakıyor insan ister istemez. İyi bir şeyler bulup mutlu olmak, sanattan haz almak bizim doğal hakkımız da ondan.
Ne yazık ki umutsuzluğa düş kırıklığına uğradığımız çok oluyor.
Kitapçı rafları içi boş kitaplarla doldurulmuş. Vatandaş neyini okusun.
Televizyonların içi boş. Vatandaş neyini seyretsin.
Yazılı basın goygoycu. Vatandaş baldır-bacak resmi arıyor.
Sanalda ipini koparmış kuduz köpekler dolaşıyor. İçine dalanın kudurması işten değil.
Ben şu Necip Fazıl meselesinde yapılan hilekarlığı örnek vereyim. Adamı ilahlaştırdı birileri. Neyi savunduğu, hangi davanın adamı olduğu, insanına ne verdiği önemlidir bir ulusun sanatçılığına soyunan/soyundurulan zatın.
Necip Fazıl Kısakürek:
-İstanbul çocuğu, konak çocuğu.
-Okullar değiştirmiş bitirmeden. Bunun 5 yılını da deniz subay mektebinde harcamış. Nazım’ın döneminde. Ünlü Şarbon üniversitesine bile girip çıkmış.
-Bazılarını az da olsa tanıma onuruna ulaştığımız; Nazım Hikmet, Peyami Safa, İbrahim Aşki, Yahya Kemal, Fahri Korutürk, Ahmet Hamdi Tanpınar, Ahmet Kutsi Tecer, Cemil Sena, Suat Hayri Ürgüplü, Yakup Kadri, Falih Rıfkı ve daha niceleriyle bir arada olmuş.
-Okulları gibi askerliğini de bir türlü bitirememiş.
-Yahya Kemal gibi hakim rüzgara yelken şişirmiş.
-Müstebit sultanı melaike, vatan satanları vatan kahramanı olarak tanıtmaya çalışmış.
-Önceleri etkisinde kaldığı; yenilikçi, cumhuriyetçi, insancı, ilerici düşüncelere zamanla arkasını dönerek küfrederek memleketin her yanında konferanslar vermiş.
-Sonunda bağnazlaşarak ününü koruma kolaylığını seçmiş.
Bir Türkiye Cumhuriyeti şairidir Necip Fazıl Kısakürek.
İslam şairi de değildir, cumhuriyet şairi de değildir aslında. Evrensel de değildir.
Ismarlama/omurgasız fikirler savunan dizeler yazan amorf bir şair, ne üzücüdür ki günümüzde zirvelere yüceltilmek istenmektedir.
Bir şairimizdir, güzel şiirler de yazmıştır belki, ama içi boş bir ambalaj kolisi, gerçeklerden, insaftan uzak bir şekilde içinde elmas saklıdır diye halka yutturulmak isteniyor.
Tutmaz.
Tarih yutmaz.
Hele sanat hiç yutmaz.
büyükharman
YORUMLAR
Fena şekilde harmansın galiba büyükharman... Ayıl ondan sonra bir daha göz at yazdıklarına...
Ama bu arada oldukça önemli bir şey yapmışsın o konuda da hakkını yemeyelim: '' Evrimin var ve gerçek olduğunu kanıtlamışsın papağana dönüşerek...En azından evrimciler için büyük bir zafer bu.
Şairlerin üstadı Necip Fazıl'ın aleyhine yazdığınız yazıya muhalafet eden sayın okuyucuların,yorumlarını cevaplamışsınız.teşekkür ederim ama dört okuyucuya yazdığınız yazılar birbirinin aynı.Basmakalıp.Aslında sizin gibi ''Basmakalıpcılık''tan öteye gidemeyen bir zihniyet ile polemik yapmak doğru deyil, yinede saygılar.
Sade anlatımınızla fazlaca demogojuya kaçmadan anlatmışsınız Necip'i.hayatta hiç sevmedim bu adamaı. Boş hayalci uyduruk tabi kendisine göre doğru idolojinin savunuculuğunu yapa gelmiştir.Günümüzde vatan satan yöneticilerde kalemlerini satan sözüm ona köşe yazarları ve kendini aydın sananlarca on kuruşluk balon gibi şişirilmiyormu.her şeye yüzeysel bakıyoruz. Bakıyoruz ama görmüyoruz. Marifet bakmakta değil görmekte.Necip'in dünya görüşü dini anlayışı bir tarikat cemaat safsatasından ileri gitmemiştir. Yoz bir dünya ve insanlık görüşüne sahip kişileğe sahip yapısı vardı denilebilir.
büyükharman
büyükharman
büyükharman
Aslında kendi açınızdan haklısınız sayın Büyükharman.Zordur Necip Fazıl'ı anlamak;Büyük Doğu'yu anlamak ve O'nun tarih anlayışını.Atalarına sövmeyen ve inkar etmeyen bir tarih anlayışını benimsediği için suçludur da değil mi?
Güldürmeyin kendinize Allah aşkına.Önce oturup bir okuyun eserlerini sayın Kısakürek'in.
Sonra, bir eksikliğin giderilmesi sizi niye rahatsız ediyor?Yıllardır tek taraflı bakış açısı ile süregelen kabullenmelerin yerini çok sesliliğe bırakması çok mu kötü?Sahi Nazım Hikmet'in yanı sıra Necip Fazıl'ın da öğrenilmesi çooook mu korkutucu?
Bir Edebi kimliği eleştirmek için yola çıkmışsınız ama elle tutulur hiç bir şey yazmamışsınız.Birde bunları makale diye yayımlamışsınız.
büyükharman
Sizin tutmaz dediğiniz kişi dev bir dava adamıdır.
O bir insan ve kuldur öncelikle. Mümin bir kul.
Evet edebiyat ve ve ilimde balonlar çoktur. Fakat balon lafsı en yakışmayacak insandır Necip fazıl.
Şiirleri dillerde destan sevgisi kalplerde zirvedir.
Yazınız yumuşak bir uslupla güzelce kaleme alınsada da içerik olarak yakışıksızdır.
Rüzgara karşı işenmez.
Necip fazıl rüzgarı sert eser kardeşim.
Yazınıza tebessüm edep garip karşıladım.
Saygılar.
Engin Tatlıtürk tarafından 11/22/2010 5:14:09 PM zamanında düzenlenmiştir.