- 1472 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KURAL MI, KURALSIZLIK MI, NOKTA MIDIR ŞİİR?
*** Kuralsızlıklara kural koyan mıdır şiir, yoksa kuralsızlıklara NOKTA koyan mıdır şiir? ***
HÜZÜN ŞAİRİ ; NİĞMET YILDIZ.
*******************************************************
1.ilim ilim bilmektir
ilim kendin bilmektir
sen kendini bilmezsen
ya nice okumaktır
okumaktan mana ne,
kisi hakk’ı bilmektir
çün okudun bilmezsin
ha bir kuru emektir
okudum bildim deme
çok taat kıldım deme
eri hak bilmez isen
abes yere yetmektir
dört kitabin ma’nisi
tamamdır bir elifte
sen elif’i bilmezsin
bu nice okumaktır?
YUNUS EMRE
YORUMLAR
Yazının başlığı, sözün başladığı yerle; yazının noktalandığı sözün bittiği mesafe diliminde edebiyat ve ona yön verenlerin derin bir şekilde sorgulandığı, sorgulanırken de tespitlerin yapılarak gözler önüne serildiği bir yazı olmuş...
Serilmiştir de; acaba değişecek olan bir şey olacak mıdır? Neler ne ölçüde değişecektir? Sanmıyorum.Olmaz.Çünkü;"ben yaptım oldu ve benim yaptığım en iyisidir, dediğim en doğrusudur" diyerek, kendinden başkalarının hak ve özgürlüklerinin ırzına geçmeyi marifet sayan ve bu doğrultuda yandaşlar olduğu sürece, istenildiği kadar " kral çıplak" haykırışları olsun değişen bir şey olmayacaktır.
Kuralların çiğnendiği ve kuralsızlıkların kural kabul edildiği bir ortamdan başka da bir şey beklenemez.Bilgisiz bilgililer, kişiliksiz kişilerin cirit atıp, ahkam kestiği ve alkışlandığı bir ortamda " padişahım çok yaşa" ve " en büyük sensin" teraneleri dolaştığı sürece edebiyat ve içindeki branşların sancıları kaçınılmazdır.Umulur ki bu sancılar tüm olumsuzlukların giderileceğinin habercisi olan doğum sancıları olduğudur.Edepsiz edeplilerin Müslüman Mahallesinde salyangoz satılamayacağını bilmeleri ve anlamaları gerekir.Meydanı boş zannedip edebiyat adına işlenen cinayetlere bir son verilmelidir.Hele ki kendini edebiyatın bir mensubu ve de seveni olarak görenler buna seyirci kalıp izin vermemelidirler. Her ne kadar gerçekler acı da olsa...
Edebiyat adına önemli bir konuyu dile getiren, okuyanı bol, yorum yazanı az olan yazısı nedeniyle Sn.yazara tebrik ve teşekkürlerimi sunarım.
Saygılarımla.
hüzün şairi
Şiir yazan adem aslında toplumdan soyut ,kendi mana aleminde yaşayan ve dünya yükünü sırtlamış ademlerin gördüğünden başka daha fazlasını görendir.
Şiir yazan adem aslında gönül gözüyle seslenendir.
Şiir yazan ademin kanaatimca asıl zirve yaptığı zaman Hakkı anlatmasıdır.
Şiir yazan ademin gönlüne önce sevgi düşer sonra bu umman aşk olur ,sevgili basıtasıyla kanaatimce asıl Hakka ulaşmasıdır.
Şiir yazan adem farklı yaşar,çevresinden farklı düşünür , her sözü her yerde söylemez ,alimdir.
Şiir yazmak için önce geçmişten gelen bir geleneğin hatmedilmesi gerekir ki bir birikim olsun .
Şiir çeşit çeşitdir kimi doğuştan gelen genlerinde olan bir duygudur ve açığa çıkarır.Kimi usta çırak ilşkisi ile öğrenir.Kimi aşk badesini içerek öğrenir bu kimi Hızır Dede gelir,kimi yare sevdalanır,kimisinin duası kabul olur yada aldığı dua kabul olur.
Şiir yazan adem seçkin insandır yazdığı ne olursa saygı duymak gerekir vede eksiği ,gediğiyle eğer zayıfsa yol göstermek.
Şiir yazmak çok zor iştir kendi yazdıklarım bir kaç lakırdı daha çok adım atmak gerekir.
Şiir için sayfalar karalasam yine bitmez ama şair dizelere sır yerleştirmeli vede en önemlisi sadece yazmak için yazmamalı duygularını dile getirmeli.
Şiirde en güzel en önemli konulardan biridi vatan sevgisi,toplumsal yapı,bayrak sevgisi iyi yönde hedef göstermeli.
Bu güzel konu için teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
hüzün şairi
DÜNDÜR,
BU GÜNDÜR.
VE YARINDIR...
SAYGIMDASINIZ HER DAİM HOCAM.SELAM VE DUA İLE
alkışlıyorum sizi Hüzün şairi...
Çok güzel bir konuya değinmişsiniz..
İşte bu yüzdendir ki ben sayfama astığım dizelere şiir demem sadece karalama derim..
Yüreğimin kaleme aktığı hobi sayfamdır orası benim için.
Ve puanlama da koymam..
Bir kişinin kendisine şair yazdıklarına da şiir diyebilmesi gerçekten cesaret işidir.
Zira şiir öyle kalemi karalamakla ortaya çıkacak bir iş değildir..
Emek vererek hazırladığınız ve paylaştığınız sayfa için teşekkürler.
selam ile.
hüzün şairi
değerli yorumunuz için çok tşk.ediyorum...
öncelikle selam bu siteye bende emen emen yeni üyeyim, siteyi şimdiye kadar çok takip etmişimdir ,belirli şairlerimiz yorum çok yapar ,az puan az yorum alır, bende bunun farkındayım,haksızlık çok,yorum yapana sende yorum yap ne çıkar ,sonuçta burası bir dost sitesi değilmidir, hepimiz kardeş değilmiyiz,sen niye haksızlık yapıyorsun, güzel çirkin diye birşey yoktur,şairlerimiz güzelede yorum yapar çirkinede,hüzün şairini çok takip ediyorum mesela sitede ençok yorum yapan şairimizdir,bence,ama gördüğüm kadar şu güzelim yazı ya bir şairimiz yorum yapmış,neden haksızlık yapıyorsunuz güzel insanlar kimse kimseye,meçburdeğil yorum yapmaya ama burası bir şiir dost sitesi ise lütfen sizlerden rica ediyorum karşılığını herkes versin haksızlık kimse yapmasın haksızlığa kimsenin tamülü yoktur saygılarımla kalın...
garip_ali tarafından 11/21/2010 5:58:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Ya nice okumaktır
Okumaktan mana ne
Kişi Hakk'ı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru ekmektir
Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eri hak bilmez isen
Abes yere yelmektir
Dört kitabın manasın
Bellidir bir elifde
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır
Yigirmi dokuz hece
Okusan ucdan uca
Sen elif dersin hoca
Manası ne demektir
Yunus Emre der hoca
Gerekse var bin hacca
Hepisinden eyice
Bir gönüle girmektir
YUNUS EMRE
güzel gören güzel düşünür güzel düşünen hayatından lezzet alır
dost istersen ALLAH yeter. yaran istersen KUR AN yeter
sevgiler selamlar dua ile.
hüzün şairi
'' -Kaç şiirde, kayan bir yüreğe pansuman yapmayı denedi?
-Kaç şiirde yangın yüreğe, bir bardak su verdi?
-Ve kaç şiirde ağlayan bir yüreğin, gözyaşını silmeyi denedi ? ''
Okuyanı çok, yorum yapmaya cesaret edeni yok bir yazı !
Nedendir acep diye sormak geliyor i,çimden .
Gerçek, bu kadar mı acı ?
hüzün şairi
AMA NİZDE BİLİRİZİ Kİ;; İŞİMİZ HAK VE HAKİKATLERDEN YANA OLMAKTIR..NABZA GÖRE ŞERBET VERMEK DEĞİL.ÇOK TŞK EDİYORUM DOST KALEM.SELAM VE DUA İLE DOĞRULUĞUN DÜZLEMİNDE OLSUN YOLUNUZ HEP...