- 1692 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Konya
Konya
Güzel bir yaz gecesiydi Arabistanda…Haç mevsimine çok az bir zaman kalmıştı.Yeni bir tesbih o gece tesbihçi dükkanına konuldu.O güzel bir tesbihti…Görmüş geçirmiş bir tesbihti…Onun güzel bir de serüveni vardı:Onu yıllar önce bir Türk hacı Arabistan’dan almıştı. Şimdi yine Arabistandaydı.Arabistanlı bir tesbih satıcısı,İstanbul’da onu bir tesbih dükkanında görüp satın almıştı…
O gece diğer tesbihler ona hoşgeldine geldiler.O gece onlara serüvenini anlattı ve anlata anlata bitiremedi.Şehirlerden şehirlere gittim.Ellerden ellere geçtim…Zikir meclislerinde hep oldum …“İçlerinden bir tesbih söze atladı:”O öpülesi eller olmasa bizin kıymetimizi kim bilir ki…”
Ve o gece bir bilge tesbihe soru yöneltmişti:
-Türkiye’yi gördün mü .dedi.
-Görmedim
Sonra hepsine sordu aynı soruyu.Ve havasını attı.Ben gördüm…dedi. Ben Fatih’in şehri İstanbul’u da gördüm…
Tesbihlerden biri dedi ki, O şımarık bir tesbihti…”Sanki doğma büyüme Türkiyelisin…Havandan geçilmiyor.”Ben de Mısırı gördüm ama hiç hava atmıyorum kimseye”
Tesbihler gülüştüler ve eklediler:
Mısır’da tesbih atölyesinden başka bir yer görmedin…
İçlerinden bir tesbih söze katıldı:Ben doğma büyüme Arabistanlıyım.Kusur mu bir yer görmemiş olmam. Dedi.
Bütün tesbihler ona hak vermişlerdi.İçlerinden bir tanesi dedi ki,”Belki içimizde en çok yer görmek sana nasip olacak…”
Hep bir ağızdan tesbihler “Gez dünyayı gör Konya’yı “dediler.Ve soruyu yönelttiler bizim tesbihe:
-Konya’ya gittin mi…
-Gittim
“Gerçekten sanşlısın” dediler tesbihler yine bir ağızdan.Ve eklediler “Konya’nın adını bile duymak şereftir be…” dediler.Ve Konya ile ilgili duydukları şu efsaneyi anlattı içlerinden biri:
“Evliyalar gök yüzünde uçuyorlarmış. İçlerinden biri Konya’nın semasına vardıklarında konalım mı demiş. Evliyalar bir ağızdan Konya demişler…”Konya’nın adı ta o günden beri Konya kalmış.
“Evliyalar şehridir Konya…”
Ve sözü uzattıkça uzattı.Tesbihler usanmadan dinlediler onu.Konya ile ilgili konuşmuştu hep.
O gece sabaha kadar uzadı bu sohbet.Yıldızlar bile kulak kabartmıştı bu sohbete.Birbirlerine seslenmişlerdi.:
-Aşağıda güzel bir sohbet var.
-Evet ,evet…