- 2239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
UŞAK'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ILICAK SUBAŞI;SU DEĞİRMENLERİNİN BULUNDUĞU BÖLGEDİR, KIR GEZİSİ YAPMAK İÇİN İDEALDİR.
KOZVİRAN YAYLASI;UŞAK’IN BANAZ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, GÜZEL BİR PİKNİK VE HAVUZ YATAĞIDIR.
AKSE ÇAMLIĞI;UŞAK’A 5 KM.UZAKLIKTADIR, KIR KAHVELERİ BULUNAN ÇAMLIK BİR MESİRE YERİDİR.
HAMAM BOĞAZI;UŞAK’IN BANAZ İLÇESİ’NE 7 KM.UZAKLIKTADIR, SUYU DERİ HASTALIKLARINA İYİ GELEN BİR KAPLICADIR.
EMİRFAKİ KAPLICASI;GÜRE BUCAĞI’NIN EMİRFAKİ KÖYÜ’NDEDİR, BU KAPLICANIN SUYUNUN KIRIK VE ÇIKIKLARA İYİ GELDİĞİ ÖNE SÜRÜLMEKTEDİR.
TRAİNOPOLİS;ROMALILARDAN KALMA BU ŞEHİR KALINTILARI UŞAK’IN BANAZ İLÇESİ’NİN AHAT KÖYÜ’NDEDİR, BURADA ORTAYA ÇIKAN BAZI ESERLER AFYONKARAHİSAR MÜZESİ’NDE BULUNMAKTADIR.
LEŞKER KAYASI;FRİĞYALILARDAN KALMA KAYA MEZARLARININ BULUNDUĞU BU YER UŞAK’A BAĞLI BOZKUŞ KÖYÜNDEDİR.
ULUBEY;ÇIRPICI KÖYÜ YAKINLARINDADIR, ROMALILARDAN KALMA ANFİLLER VE TOPRAK İÇİNDE AİLE MEZARLARI VARDIR.
SÜLÜMENLİ;UŞAK’IN GÜNEY BATISI’NA DÜŞER, ROMA VE SÜLÜMENLİ DEVRİNDEN KALMA ESERLER ARASINDA KALE VE SARAY KALINTILARI İLE TİYATRO BULUNMAKTADIR. YÖREDE 2’DE HEYKEL MEVCUTTUR.
CILANDRAS KÖPRÜSÜ;LİDYALILAR ÇAĞINDAN KALMA OLAN BU KÖPRÜ UŞAK’A 45 KM.UZAKLIKTADIR, BOYU 24 M.OLAN KÖPRÜNÜN YÜKSEKLİĞİ 17 M.DİR.
GÖĞEM ZAFER ANITI;UŞAK’A 15 KM.UZAKLIKTADIR, YUNAN ORDULARI BAŞ KOMUTANI TRİKOPİS’İN TESLİM ALINDIĞI GÖĞEM KÖYÜ’NDEDİR.
ÇAMLIK;GÖĞEM KÖYÜ’NDEDİR, PİKNİK YERİDİR.
BANAZ ŞEHİTLER ANITI;UŞAK’A BAĞLI BANAZ İLÇESİ’NDEDİR, KURTULUŞ SAVAŞI’NDA ŞEHİT DÜŞENLER İÇİN DİKİLMİŞTİR.
UŞAK ULUCAMİ;14.YY.DA GERMİYANOĞULLLARI ZAMANINDA YAPILDIĞI SANILMAKTADIR, TEK BİR KİTLE HALİNDE YÜKSELEN. ANCAK MİNARESİ EK BİR YAPI HALİNDE BATI DUVARI DİBİNDE YER ALAN ULUCAMİ’NİN CÜMLE KAPISINDAN BAŞKA BİRİ DOĞUYA, DİĞERİ BATIYA AÇILAN 2 KAPISI DAHA BULUNMAKTADIR. CAMİDE MEVCUT MİNBER İSE AHŞAP OLUP, ESKİ MİNBERİN BAZI PARÇALARINIDA TAŞIMAKTADIR.
NOT.YUKARIDAKİ FOTOĞRAFTA GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER AFYONKARAHİSAR TREN İSTASYONU ÖNÜNDE BULUNAN MİNYATÜR TREN YANINDA GÖRÜLÜYOR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.