BAYRAMLAR
Bayramlardır topyekun bir şekilde duygularıma hitap eden. Beni benliğimden koparıp, (b)aşka bir ben yapan...
Ramazan ve Kurban bayramlarının bendeki yerleri, duruşları, yıldan yıla değişen geliş vakitleri, ruhum üzerindeki etkileri, canıma yerleştirdikleri, an(ı)ları çok farklı. Her biri ayrı bir anlamda karşılık bulur benden. Bu sebeplerle yollarını dört gözden daha fazla beklerim...
Bayramlarla çocukluğuma dönerim.Bayramlarla çocukluğumu tekrar tekrar yaşama şansı bulurum sanki. İçim kıpır kıpır olur bayram günleri. Uçma isteğim doruğa çıkar. Tüm renkler bana gökkuşağı deseninde görünür. Söz susar, kalbim konuşmaya başlar...
Bayramlardır asık suretimi, mutlu yanaklara çeviren. Büyükleri saymama, küçükleri kucaklamama yardımcı olan...
Bayramlardır hatıralarımı diri tutan, mazimi bana unutturmayan, şeker toplayan minik avuçlarımı göz önüme getiren, haylazlıklarımı deşifre eden özüm...
Bayramlardır küskünlerin barıştığına dair somut örnekleri bana sunan. Herkesin herkesi ziyaret ettiği, mezarlıkların vefalılarla dolduğu zamanlar bayramlar sayesinde olur...
Bayramlardır geleceğe umutla bakmamı sağlayan, her şeyin tatsızlıklardan meydana gelmediğini, acı olayların elbet bir gün sona ereceğini, kederlerimi hafifleten, yüzüme gülümsemeleri bırakan bağım...
.....................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
17 Kasım 2010,,,11.27
Mardin
YORUMLAR
meselci
teşhisine çok teşekkür ederim değerli dost.
iyi bayramlar dileklerimle.
şeker toplayan minik avuçlarımı göz önüme getiren, haylazlıklarımı deşifre eden özüm...
hangimiz toplamadık o rengarenk şekerleri değil mi?
bir çocuk için bayramın en tatlı manasıdır belkide..
ufacık mutluluklara,,ufacık kalplerini bırakıverirler..
şekerlere hibe ederler gülümesemelerini..
daha nice nice bayramlara...
ki hep mutlu olsun diye mutsuz çocukların gözleri...
sevgiyle...