- 1022 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAMLIK AĞZIM
KISA… KISA…
HER İKİ DÜNYADA HOR VE ZELİL OLUN!
Umutları, hayalleri, sevinçleri, özlemleri, Anneleri, Babaları, eşleri, çocukları, nişanlıları, sevgilileri olan 15 taze fidanın bütün umutlarını, hayallerini, heyecanlarını ve hayatlarını 15 soğuk, hoyrat ve karanlık tabuta ve kabre hapsettiniz!
Bre Allahsızlar! O tetiği çekerken hiç mi kendinizin de hisleri, hayalleri, heyecanları ve kazasız- belasız, yaşayabildiği kadar ömürleri olan insanlar olduğunu hatırlamadınız!
Onların kimileri birkaç hafta sonra terhis olup evlerinde olacaktı.
Kimileri Babalarına Annelerine kardeşlerine sürpriz hediyeler alıp gene sürpriz bir şekilde izne gelip ailelerine ve sevdiklerine hoş duygular yaşatacak ve ilginç anılar bırakacaklardı.
Ve onlardan bazıları, nişanlı ve yavuklularını onca sabrın özlemin ardından kısa bir zaman zarfında da olsa görüp şöyle derin bir nefes alacaklardı.
Bazıları da kendilerine yollanan çocuklarının resimleri ile nice günler aylar avunduktan sonra gene izin ve terhislerin akabinde çocuklarının ne kadar büyümüş ve değişmiş olduğunu görmüş olmanın anlatılmaz hazzını yaşayacaklardı!
Ama siz hain mayın tuzaklarıyla ve lanet olası kör kurşunlarla onların bu saydıklarımı hissetmelerine ve yaşamalarına izin vermediniz!
Allah sizi Kahhar ismiyle kahretsin! Nasıl kıydınız o tazecik fidanlara üstelik en içler acısı olanı da Müslüman Anne ve Babaların evlatları olarak...
Her iki Cihanda hor, hakir ve zelil olun! Olursunuz da zaten…
RAHAT UYU KAPTAN
Attila İlhan, Türk Şiirinin en önemli kilometre taşlarından biri
Hepimizin aklında “Mıh gibi Kalan” O Şaheser şiirin ‘Ben sana Mecburum’ un sahibi…
Attila İlhan’ı layıkıyla anlatmaya kalksam ciltler dolusu kitap yetmez.
Edebiyat tarihimizde adı altın da değil zümrüt harflerle yazılacak çok ender şairlerimizden biridir o…
İmge zenginliği, anlatım farklılığı ve daha nice edebi maharetleriyle gerek Türkiye’ de gerekse Dünyada şiirimizi yeniden muteber kılan ve sevdiren merhum Attila İlhan, çok kudretli diye taltif edilen bazı şairlerimizden daha usta bir şair olduğunu, Ömrünün son deminde “KİMİ SEVSEM SENSİN” gibi bir nefis şiir kitabı neşrederek yaşlılığında bile uzun soluklu ve ustaca şiirler yazabildiğini ispat etmiştir…
Onun mesela şu ilginç konu başlığına, başlı başına bir edebi miras olan o “Berceste” buluşuna hep gıpta etmişimdir.
Hani diyor ya üstat ” SEVMEK İÇİN GEÇ, ÖLMEK İÇİN ERKEN”
Kaldı ki bu sadece bir çırpıda aklıma gelen bir örnek..
Türk şiirinde O’nun kadar gıpta edilen ve kıskanılan Şair sayısı bir elin parmaklarını geçmez ki bu bariz bir gerçektir!
Merhum Attila İlhan şiirlerinin en çok da İslami kesim tarafından okunduğunu da ayrıca iyi biliyor ve müteaddit defalar itiraf etmekten çekinmiyordu.
O’nu sadece gününü gün etmekle ömür tüketiyor olduğunu yani tabiri caizse Eyyamcı bir Şair sanan bazı aklı evvel şaşkınlar O’nun siyaset, tarih, memleket meseleleri konusunda da çok donanımlı bir şahsiyet olduğunu bilahare öğrenerek son anda da olsa değerinin idrakinde oldular!
Attila İlhanı başka bir çalışmamda daha tafsilatlı anlatmaya İnşallah söz vererek Onu rahmet ve saygıyla yad ederek;
RAHAT UYU KAPTAN diyorum…
TURKCELL’İN ALTIN YUMURTLAYAN TAVUĞU
Sonunda gerçeği buldular! Turkcell’in kullandığı ilk sembolü hiç kimse hiçbir şeye benzetemiyor ve öyle olduğu için de o kullandıkları o garip şekil hiç benimsenmiyordu!
Şimdi kullandıkları o tavuk her ne kadar tam tavuk renginde sevimli bir hayvanı andırmıyorsa da hiç bari hepimizin bildiği gıdıklayan tavuk işte…
Hem onu düşünen ve simge yapan her kim ise tam 12’den vurmuş.
Değimlidir ki Turkcell sahibi olan işadamı M. Ahmet Karamehmet için yıllardır altın yumurtlayan bir tavuktu zaten.
Tamamen sanal bir kazanım ve elle tutulmayıp gözle görülmeyen bir kazanç yağmuru.
Gözümüz yok Hem Vallahi yok Allah daha çok versin ama sanal bir yağmurdan beslenen iletişim de o kadar pahalı ve acımasız olmamalı…
Hepinize huzurlu, umutlu ve mutlu bayramlar…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.