- 807 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir Bizim Hamalımız mı?
Sitenin belki de en sessiz sakin üyelerinden birisiyim. Üstelik yeni değil 4 yıldan fazladır buradayım. İlk zamanlar şiirlerimi bu sitede paylaşmaya çekindim. Sebebi kesinlikle site değil benim kendime olan güvensizliğimle ilgiliydi. Şiir yayınlamak bir çok insan tarafından okunur hale getirmek bana göre önemli bir cesaretti. Bir süre sonra cesaret ettim ve edebiyatdefteri’nde şiirlerimi paylaşmaya başladım insanlarla. Zamanla çok sık paylaşıp, okuyup şiir dünyamı geliştirmeye başladım. Sitedeki bir çok değerli kalemin şiirleriyle keyiflendim hüzünlendim duygulandım.
Fakat zaman içerisinde, önceleri görmezden geldiğim ama sonradan çok rahatsız eden bir durumla karşılaştım. Sitenin şiir bölümü ağır ve gereksiz bir sözcük yükünün hamalı olmaya başladı. Günlük konuşma diliyle yazılmış şeyler alt alta sıralandığı için şiir olmuş. Bir olaya ya da kişiye olan kızgınlık aynı şekilde alt alta cümlelerle anlatılmış şiir olmuş. Başka şairlerden "esinlenilmiş" dizeler, imgeler yardımıyla yeni bir şiir şekillendirilmiş.Hatta şiir olmayan söylemler, ayetler, anılar vs. şiir bölümünde kendine yer bulmuş. İmgeden, derinlikten, ahenkten, anlam bütünlüğünden, estetikten, armoniden, ritimden filan geçtim, bariz kelime hataları, imla hataları hatta anlamı değiştiren yazım yanlışları almış başını gidiyor.
"Kardeşim beğenmediğin şiirin altına yorum yapar uyarır ya da düşünceni belirtirsin" diyebilirsiniz. Yaptım. Birincisinde direk engellendim kişi tarafından ve yazdığım yorum silinmiş. Kibar bir üslubum vardır kırmamaya özen göstererek ve sadece şiire odaklanarak yorum yazarım. Kişilerle ilgilenmem eserle ilgilenirim. İkincisinde terslendim "ekranda yüzlerce şiir var git onları oku" diyen kaba bir cevap aldım. Birkaç yorumum dikkate bile alınmadı. Günler sonra dönüp baktığımda düzeltme zahmeti bile gösterilmemiş o yazım yanlışlarıyla arşivlerdeki yerini almış o eser.
Yazdığım eleştiri beğenilmediğinde cevap vermek yerine engellendim, terslendim, dikkate alınmadım ve çok sevdiğim bu sitenin şiir bölümündeki bu sözcük israfı, bu şiire yapılan haksızlık, şiirin hamal gibi kullanılması, yapılan yorumların böyle karşılık görmesi sebebiyle bu yazıyı yazmak zorunda hissettim kendimi. Bu yazıyı şiir bölümüne de ekleyebilirdim aslında çünkü şiir bölümünde birçok şiir olmayan satırlara şu gerekçe sunulmuş"sitenin üyeleri şiir bölümünü okuyor diğer bölümlere fazla ilgi göstermiyor" böyle olabilir ama burda şiirin suçu ne?
Üyelerle olan kişisel münasebet yazılan yorumlara yansıyacaksa herkes bir grup dost edinip yazdığı ne olursa olsun en az on tane "harikasın" "muhteşemdi" gibi yorum alır. Bu zor değil ama biraz dışardan bakmak gerekmiyor mu? Sitenin üyesi olmayan ve birazcık şiirden anlayan biri tesadüfen, yazım yanlışlarıyla dolu, anlamı, ahengi, imgesi, derinliği olmayan günlük konuşma diliyle yazılıp, alt alta sıralanmış cümlelerin olduğu ve şiir diye sunulduğu bir sayfanın altında onlarca "harika, muhteşem, yüreğinize sağlık," gibi yorum gördüğünde ne düşünür.
Edebiyatdefteri’ni seviyorum. Severek takip etmeye de devam edeceğim. Belki defalarca bu konuda yazılmış söylenmiş dile gelmiş şey vardır ama yeniden bir fikir alışverişiyle sitedeki şiir kalitesinin yükselmesine faydamız olur diye düşündüm.
Şiirle ve dostlukla.
Barış Çelimli
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.