BİRVAN
BİRVAN
Bu hafta, Birvan’ı yazmak istiyorum…
Becerebilirliyim, bilmiyorum…
İnternette Birvan tıklayınca yüzlerce sayfa akar önünüze…
En başta Birvan köyü internet sitesi…
Keban yazarsanız Keban belediyesinin internet sitesi bile hizmet dışıyken…
Birvan” itü “sözlüğüne göre bir bayan ismi…
Evet, bence cazibesinin zirvesindeki bir bayan tıpkı…
Sizi bilmem ama ben Birvanı çok sevdim…
İnsanlarını sevdim,
Doğasını sevdim,
Kültürünü sevdim,
Havasını suyunu sevdim,
Birlik beraberliklerini sevdim,
Hülasa insanlığını sevdim…
Hacı Bektaşi-ı Veli’nin sevgisini, Mevlana’nın hoşgörüsünü Ve Yunus Emre’nin inancını görüyorum Birvanda…
Birvan lılar; Anadolu’da birlik ve beraberliğin sembollerinden değerli bir şahsiyet olan Baş pınar Pir-i Davut’un Türbesi’nin etrafında birbirlerine sıkıca kenetlenerek geçmişine bağlılıklarını sergilerken, evrensel olmayı da beceriyorlar…
Hacı Bektaşi-ı Veli, Mevlana, Yunus Emre, Ahmet Yesevi ve Pir-i Davut gibi önemli şahsiyetlerin kültür miraslarına sahip çıkmak ve yeni nesillere aktarmanın en güzel örneğini sergiliyorlar…
Bu köyde doğup büyüyen ve bugün değişik illerde bulunan Birvanlılar, yaz aylarında adak kurbanlarını, sazlarını ve sözlerini yanlarına alarak ailece, dost ve yakınlarıyla birlikte çoluk çocuk buraya gelerek, bu programa katılırlar.
Hiç maddi bir güç bunu sağlayamaz…
Bu Birvanlıların ne kadar özüne bağlı olduklarını gösterir…
Bu örnek davranış alkışlanmaya değer…
Devlet olarak gereken destek verilmeli…
Gerek yolun asfaltlanması, gerek devletin temsilcilerinin katılımı sağlanmalıdır…
Ben buraya iki defa gittim,
Mümkün olduğunca her defasında gideceğim…
Piri Davut Türbesi’nin buz gibi Baş pınar kaynak suyu başında bu tören yapılırken, törene katılanların yüzlerini Munzur Dağlarından Keban Baraj Gölü’nü aşarak kopup gelen güz yeli serinletiyor ve insanın içi tarifi mümkün olmayan huzur kaplıyor.
Doğanın dinginliği içinize işliyor…
Sadece anı yaşıyorsunuz tıpkı bir rüya gibi…
Onun için Birvanda olmayı seviyorum…
Sizi nasıl içine çektiğine şaşıracaksınız…
Ruhunuz yenilenmiş,yüzünüzde mutlu bir gülümsemyle geri döneceğinize eminim…
Gönüllerde sevgi, saygı, barış, kardeşlik, birlik ve beraberlik görüyorum…
Böyle bir ortamda olmaktan mutluluk duyuyorum…
Banane Alevilikten, Sünnilikten, Türkten, Kürd den…
İnsanız ya yetmez mi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.