Aşk üzerine...
Bir yazı okumuştum bir gün " aşkın acı hali " isminde başlığı vardı.güzel de bir yazıydı ama başlığı..aşkın acı hali..yanlış bir cümle..aşkın acısız hali var mıdır ki ? eğer seni bir ölüden betere çevirmiyorsa o aşk mıdır ki..içini yakıp kavurmuyorsa..sana her gün ölmek için dua ettirmiyorsa o aşk mıdır ki ?
aşk = acı değil midir zaten? başka hali var mı ki bunun.? bence yok..
aşk dediğin karşılıksız olmalı..aşk dediğin acıların en büyüğünü çektirmeli..aşk dediğin nefret ettirmeli..ama bu öyle bir nefret ki hiç bir duyguya benzemeyen..öyle bir acı ki hiç bir acıya benzemeyen..aşk dediğin adamı her gün öldürüp öldürüp diriltmeli..aşk dediğin karşılıksız olmalı ki aşk olsun..senin kalbin onun için atarken..senin yüreğin onun için kor ateşlerde yanarken onun başkası için ağladığını görmek..onun başkası için acı çektiğini bilmek..onun başkası için göz yaşlarıyla suladığı çok içten yazdığı bir yazıyı okumak..her satırda yüreğinin gözyaşları içinde boğulması..kalbinin acı içinde kıvranması..boğazına bir şeyler takılması..tüm gücünün tükenmesi..üzerine tüm dünyanın yükü binmiş gibi hissetmek..var mıdır böyle bir ıstırap insana..boğazına düğümlenir bir şeyler..ağlamak istersin bağıra bağıra ama yapamazsın işte..dalıp gidersin..yüreğinin tam ortasına bir şeyler saplanır..öyle bir acıdır ki bu..o anki duyguları tarif edebilmek imkansızdır..ölmek yok olmak istersin o an..sen onu yüreğinde yavaş yavaş biriktirmişindir..onu bütün bütün yoktan içinde var etmişindir..artık oraya yerleşmiştir saplanmıştır bir daha çıkmamak üzere..artık onu çıkaramazsın..öyle bir saplanmıştır ki..söküp atmak istersin çektiğin acılar bitsin diye ama bu sefer daha fazla acıtır yüreğini..çıkmaz da zaten..orda kalıp için için yakmaya devam eder..aşk dediğin birikir insanın yüreğinde yavaş yavaş..birden çıkmaz ortaya..belki bir sonbahar günü yağmurlu havada çocuksu bir gülümseyişi ateşler o sonradan göreceğin en büyük yangına dönüşecek kıvılcımı..belki gözlerin onun gözlerine değdiğinde o gözlerdeki ışık ateşler sonradan içini kavuracak o kıvılcımı..zaman ilerledikçe yavaş yavaş sarmıştır onun ateşi tüm benliğini artık..kuşatmıştır seni..artık her gün öldürüp diriltmeye..her gün seni cayır cayır yakmaya hazırdır..sendir artık o, vazgeçmişindir kendinden..bundan sonra artık sadece acı çekeceksin..bundan sonra onunla ilgili her şey seni paramparça edecektir..çünkü aşk sadece acıdır..onla ilgili en mutlu anında bile, o sana güzel bir söz söylediği en mutlu anında bile alevlerde yanacaksın..beynini kemirecek, onun gözünde bir hiç bile olmadığını, onun gözünde hiç bir değerin olmadığını anladığında sonsuz bir boşluğa düşmüş gibi hissedeceksin..o an ölüm gibi gelecek..ama ölümden de beterdir..o an tek ışıkmış gibi görünen o sonsuz karanlığa adım atmak isteyeceksin..ama yapamayacaksın..kendinden ölesiye nefret edecek, ölüme kavuşmak için her gece Allah’a yalvaracaksın...ve bir gün onun resimlerine bakarken gözlerinin dolması..her resimde içinin tarif edemeyeceğin şiddette yanması..gözlerinden süzülen yaşlarla, için acıyarak onun resimlerine bakarken bir resim gözüne çarpması..bir resim..o resimde yerde oturmuş bir erkeğin omzuna başını koymuş dalmış gitmiş şekilde onu görmek...omzuna başını koymuş..omzuna başını koymuş..o görüntü....başından aşağı kaynar sular dökülmüş gibi hissedersin..yüreğinin ortasındaki hançer en acımasız haliyle kalbinizi o an paramparça eder..bu acı öyle bir acıdır ki başka hiç bir acı hiç bir şey böylesi yıkmaz insanın dünyasını..böyle acıtmaz insanın ruhunu..gözlerinizden süzülen yaşlarla bakıyorsunuz zaten resimlere..o resim ile birlikte içinde bir şeyler kopar..fırtınalar koparır içinden ne varsa..hiç acımaz..aşkın hiç acıması yoktur insana..hafızanıza kazınır o görüntü..hissedersiniz kazınırken o an beyninize..öyle bir acıtır ki insanın ruhunu.. gözyaşlarınıza boğulursunuz ama yoktur hiç bir çare..delirecek gibi olursunuz düşündükçe..ve o resim..o görüntü...çekmek zorundasınız bu ıstırapı yaşamak zorundasınızdır..ve o görüntü size sürekli aynı acıyı çektirtmek için hafızanıza kazınmıştır artık..hiç bir zaman aklınızdan çıkmayacak..hatırladıkça yüreğinize bir şeyler batacaktır..hayal kurmaktır aşk..rüyalarında ona dokunabilmektir.ve onu çok gerçek hissetmek.
kalbin kırılmasıdır aşk..her hareketinden nem kapmaktır.her hareketinde paramparça olmak ya da sevinç dolmaktır..yani hayal kırıklığıdır aşk..hayallerinizin üzerine tokat gibi çarpan gerçeklerle kalbinizin paramparça olmasıdır..
yerini ezbere bildiğin bir taşa yine de takılıp düşmektir aşk dediğin..sadece takılıp düşmekle kalmayıp seni paramparça etmesidir.. sen de takılacaksın elbet o taşa..yerini ezbere bildiğin halde..sen de takılacaksın..