- 3071 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANKARA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ANKARA KALESİ;GALATLAR ZAMANINDAN KALMADIR, YAPILIŞ TARİHİ BİLİNMEMEKTEDİR. HATİP ÇAYINDAN 110 M.YÜKSEKLİKTEDİR, 4 AYRI KALEDEN MEYDANA GELMİŞTİR. DIŞ KALENİN 20’DEN FAZLA KULESİ VARDIR, İÇ KALENİN SURLARI 15-15 M.ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR.
GAVUR KALESİ;ANKARA’NIN 60 KM.GÜNEYBATISINDA BULUNMAKTADIR, HAYMANA YOLU YAKINLARINDADIR. HİTİT DEVRİNDEN KALMADIR, YOLDAN KALEYİ GÖRMEK MÜMKÜNDÜR.
KALECİK KALESİ;ANKARA’NIN 70 KM.KUZEY DOĞUSUNDA YER ALMAKTADIR, KALECİK İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR VE İLÇENİN EN YÜKSEK TEPESİNDEDİR. ROMA DEVRİNDEN KALMADIR, KALENİN OLDUĞU YERE KADAR GİDİLEBİLİR.
KIZILCAHAMAM SOĞUKSU MİLLİ PARKI;ANKARA’NIN KIZILCAHAMAM İLÇE SINIRLARI İÇİNDEDİR, 1050 HEKTAR GENİŞLİĞİNDEDİR. 1 NİSAN İLE 30 EKİM TARİHLERİ ARASINDA GÖRÜLEBİLİR, PİKNİK, KAMPÇILIK VE YÜRÜYÜŞ İÇİN İDEALDİR. KONAKLAMA VE YİYECEK İHTİYAÇLARI MİLLİ PARK İÇERİSİNDE BULUNAN OTEL-GAZİNO VE BÜFELERDEN TEMİN EDİLEBİLİR, MİLLİ PARK İÇİNDE KARAÇAM-SARIÇAM-MEŞE-KAVAK AĞACI VARDIR.
ATATÜRK’ÜN EVİ;KURTULUŞ SAVAŞI SIRASINDA ATATÜRK’ÜN KALDIĞI EVDİR, MÜZE HALİNE GETİRİLMİŞTİR. ÇANKAYA SEMTİNDEDİR, CUMHURBAŞKANLIĞI KÖŞKÜ’NÜN BAHÇESİ İÇERİSİNDEDİR. ATATÜRK’ÜN KULLANDIĞI EŞYALAR MUHAFAZA EDİLMİŞTİR, BU EŞYALAR MÜZEDE TEŞHİR EDİLMEKTEDİR.
ATATÜRK MÜZESİ;ANITKABİR YANINDADIR, MÜZEDE ATATÜRK’E AİT EŞYA, SİLAH, FOTOĞRAF, KİTAPLARIN SERGİLENDİĞİ KÜÇÜK BİR SALON VARDIR. MÜZEDE İŞ BANKASI’NIN 10.KURULUŞ YILDÖNÜMÜ MÜNASEBETİ İLE ATATÜRK’E HEDİYE EDİLEN ALTIN-GÜMÜŞ-PIRLANTA YAPISI SAAT DİKKATİ ÇEKER, ALTIN KABARTMA BİR LEVHA HALİNDEKİ YENİ TÜRK ALFABESİ İLE ALTINDAN YAPILMIŞ VE PIRLANTALARLA SÜSLENMİŞ NUTUK ZİYARETÇİLERİN HAYRAN KALDIĞI ESERLERDİR. İRAN ŞAHI RIZA PEHLEVİ’NİN ATATÜRK’E HEDİYE ETTİĞİ ALTIN-PIRLANTA SÜSLÜ KILIÇTA GÖZ ALICIDIR, ATATÜRK’Ü ÇEŞİTLİ YÖNLERİ İLE İNCELEMEK İSTEYENLER İÇİN BU MÜZE ÖNEMLİ BİR KAYNAKTIR.
HİTİT ARKEOLOJİ MÜZESİ;ANKARA KALESİ’NİN GÜNEY YAMACINDADIR, XV.ASIRDA BEDESTEN OLARAK YAPILMIŞTIR. İÇİNDE HİTİT, PREHİSTORİK DEVİR, URARTU, FRİĞ, GORDİON KALINTILARI İLE 35.000 ADET ÇİVİ YAZI TABLET SERGİLENMEKTEDİR, DEVRİNİN EN BÜYÜK MİMARİ ESERLERİ ARASINDADIR. BİR YANGINDA HARAP OLMUŞSA DA SON ZAMANLARDA RESTORE EDİLMİŞTİR.
ETNOĞRAFYA MÜZESİ;ULUS’TAN YENİŞEHİR’E GİDERKEN TALATPAŞA CADDESİ ÜZERİNDE, OPERA KARŞISINDAKİ TEPE ÜZERİNDEDİR. ATATÜRK TARAFINDAN KURULMUŞTUR, ÖNÜNDE ATATÜRK’ÜN AT ÜZERİNDE BİR HEYKELİ VARDIR. BU HEYKEL 1927’DE İTALYAN HEYKELTRAŞ CORNALİA TARAFINDAN YAPILMIŞTIR, ETNOĞRAFYA MÜZESİ İÇİNDE TÜRK TARİHİ-FOLKLORU YÖNÜNDEN ZENGİN KAYNAKLAR BULUNMAKTADIR.
TBMM MÜZESİ;ULUS MEYDANINDA İSTASYONA GİDEN CADDENİN KÖŞESİNDEDİR, 1920-1923 YILLARI ARASINDAKİ HATIRALARI YANSITAN ESERLERLE DOLUDUR.
GENÇLİK PARKI;ULUS’TADIR, DDY MERKEZ TERMİNALİ KARŞISINDADIR. GEZİ VE EĞLENCE YERİDİR, İÇİNDE SANDALLA GEZMEYE MÜSAİT SUNİ BİR GÖL VARDIR. AİLE ÇAY BAHÇELERİ, LOKANTALAR, GAZİNOLAR, LUNAPARK, BÜFE VB.GİBİ YERLER PARK İÇİNDE MEVCUTTUR.
GÖLBAŞI PLAJ VE GAZİNOSU;ANKARA-KONYA YOLU ÜZERİNDE, ANKARA’YA 25 KM.UZAKLIKTADIR. MOHAN GÖLÜ KENARINDA KURULMUŞTUR, BURADA SU SPORLARI İSTASYONU VARDIR.
GAZİ ORMAN ÇİFTLİĞİ;HALK ARASINDA ÇİFTLİK OLARAK BİLİNİR, ATATÜRK TARAFINDAN MEYDANA GETİRİLMİŞTİR. ANKARA’NIN 5.5 KM.BATISINDA YER ALIR, İÇİNDE HAYVANAT BAHÇESİ-PARK-GAZİNE VE LOKANTALAR BULUNMAKTADIR.
DİKMEN (ÇALDAĞI);ANKARA’YA 12 KM.UZAKLIKTA BULUNMAKTADIR, 1 KAYAK EVİ VARDIR. DAĞ SPORLARI İÇİN ELVERİŞLİDİR, KIŞ AYLARINDA İLGİ GÖRMEKTEDİR.
ÇAMKORU;ANKARA’YA 110 KM.UZAKLIKTADIR, ANKARA-İSTANBUL KARAYOLUNUN BİRAZ İÇERİSİNDE KALMAKTADIR. DAĞLIK VE ORMANLIKTIR, YAZIN GEZİ VE PİKNİK YERİ OLARAK KULLANILMAKTADIR. KIŞIN İSE İDEAL ’KIŞ SPORLARI TATİL VE EĞLENCE MERKEZİ’ HÜVİYETİNDEDİR, YAKININDA KIZILCAHAMAM KAPLICALARI BULUNMAKTADIR. YEŞİL ORMANLARI İLE NEFİS BİR TATİL YÖRESİDİR, SPOR KULÜPLERİNİN KAMP YERİ OLARAK KULLANDIĞI BİR YERDİR.
SÖĞÜTÖZÜ;ATATÜRK ORMAN ÇİFTLİĞİ ÜZERİNDEDİR, BURADA ATATÜRK’ÜN ANNESİNE AİT BİR EV VARDIR VE MÜZE HALİNE GETİRİLMİŞTİR. PİKNİK YERİDİR..
AYAŞ BELİ;ANKARA’DAN 40 KM.UZAKLIKTADIR, KIŞ SPORLARI İÇİN İDEAL BİR YER OLMASINA KARŞILIK TESİSLERİ YOKTUR.
HÜSEYİN GAZİ;ANKARA’YA 12 KM.UZAKLIKTADIR, ÜREGİL İLE ARAPKÖPRİ ARASINDADIR. DAĞ SPORLARI İÇİN İDEAL BİR YERDİR..
KARAKAYA KAPLICASI;ANKARA’YA 60 KM.UZAKLIKTA AYAŞ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, SELÇUKLULARDAN KALMADIR. BANYOSU ROMATİZMA, NEVRALJİ, YARIM FELÇ, MAFSAL TUTUKLUKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.
HAYMANA KAPLICASI;ANKARA’YA 73 KM.UZAKLIKTADIR, HAYMANA İLÇESİ’NDEDİR. KAPLICA YANINDA OTEL VARDIR, BANYOSU ROMATİZMA, NEVRALJİ, KIRIK, ÇIKIK, MAFSAL YAPIŞIKLIĞI, ÇOCUK FELCİ, KADIN HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR. İÇİLMESİ HALİNDE İDRAR HASTALIKLARINADA FAYDALIDIR, SÜREKLİ VASITA BULUNMAKTADIR.
AYAŞ KAPLICASI;ANKARA’YA 80 KM.UZAKLIKTA AYAŞ İLÇESİ ILICADERESİ MEVKİİNDEDİR, KAPLICA CİVARINDA OTEL BULUNMAKTADIR. BANYOSU ROMATİZMA, NEVRALJİ, KADIN HASTALIKLARI, KIRIK, ÇIKIK, MAFSAL YAPIŞIKLIĞINA İYİ GELMEKTEDİR. İÇİLMESİ HALİNDE KABIZLIK, SAFRA KESESİ TAŞLARI İLTİHAPLARI, KUM DÖKÜMÜ, İDRAR YOLLARI İÇİN YARARLIDIR.
NOT.YUKARIDAKİ FOTOĞRAFTA GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER (SAĞDA), NEVŞEHİR VALİSİ OSMAN AYDIN İLE BİRLİKTE VALİLİK BİNASI ÖNÜNDE GÖRÜLÜYORLAR.(FOTO.NEVZAT SEÇEN)