- 855 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİM HAKLI
Öyle yorgundu ki adam gözünün önünü görecek hali yoktu. Tek amacı vardı ; bir an önce eve ulaşmak. Başı önde hızla yürüyordu. Sol elinde taşıdığı poşette bir ekmek ve iki yumurta vardı. Az sonra evde olacaktı işte. Oh ! Gel keyfim gel. Nasılsa yarın tatildi. Yollarda kendi fikrinde bir sürü insan vardı. Kimisi yalnız yürüyordu onun gibi, kimisi de bir arkadaşıyla.
Gecenin karanlığı sokaklara merhaba demek üzereydi. Adam, bir eli cebinde, başı öne eğik, gece rengi saçları dağınık, seri adımlarla ilerlerken git gide hedefine daha da yanaşıyordu. Yolunun üstünde , bir kadınla bir erkek kavga ediyordu. Durdu. Geçip gitse , gururu onu rahatsız edecekti. Karışıp onları ayırsa başı belaya girecekti. Hiçbir şeyle uğraşacak hali yoktu. Geçmek için tekrar yürüdü. Adam, kadını saçından tutmuş, yerlerde sürüyor, etraftan hiçbir Allahın kulu müdahale etmiyor veya birisi polisi aramıyor, herkes bir tiyatro seyreder gibi meraklı gözlerle bakıyordu sadece.öyle bir rahatsız oldu ki bu durumdan, dayanamadı. “İnsanlık, gerçekten bu kadar öldü mü?” diye geçirdi içinden. Yaklaştı ve adama:
-Kardeşim, yazık, bırak artık, dedi.
Adam öyle bir hışımla döndü ki kadını bırakıp,
-Sana ne ulan, dedi çok sert bir sesle.
Karıştığında böyle bir şeyle karşılaşacağını tahmin ediyordu.Gayet sakin bir şekilde ,
-Elbette bana değil ama çok hırpaladınız kadını , bir yeri sakatlanacak ,lütfen vurmayın artık.
Bu arada adamın elinden kurtulan kadın müdahale eden adamın arkasına geçmişti.
-Abi , ne olursun kurtar beni , diye yalvarıyordu.
Kadını döven adam ,müdahale eden adamın suratına doğru öyle bir yumruk savurdu ki eğer suratına gelse oraya yığılıp kalırdı.Fakat böyle bir şey olacağını tahmin ettiğinden , eğilerek yumruğu savuşturdu.Adam durmak bilmiyordu ve tekrar saldırdı.Kavgaya müdahale eden adam adamın durmayacağını anlamıştı.Adamı bir kafada yere serdi.Karşısında sert bir ceviz olduğunu anlayan kadını döven adam elini cebine attı.Bir bıçak çıkardı ve adamın üstüne yürüdü.Adam kararlı bir şekilde karşısında durdu.Bıçağı sallayan eli havada yakaladı ve onu bir çelmede yere düşürdü.Elinden aldığı bıçağı gırtlağına dayadı.Kadını döven adam yalvarmaya başladı.
-Abi , özür dilerim.Beni bırak söz bir daha kadına karışmayacağım.
Kavgaya müdahale eden adam onu bıraktı.Adam kaçarken , seyircilerden bir alkış koptu.İyi adam yine zamanında ortaya çıkmış ve kadını kurtarmıştı.Nasılsa onların seyrettiği bir filmdi sadece.
Adam kırık yumurtaları ve tozlanmış poşetiyle oradan uzaklaşırken toplumun halinin ne kadar içler acısı olduğunu düşünüyordu.Bu gece burada ölse kimsenin umurunda bile olmayacaktı.
Kendisi mi haklıydı , yoksa müdahale etmeyen halk mı ? Kendisinin ruhu rahattı.Hiç tanımadığı birine yardım eden kaç kişi kalmıştı dünyada.Yine bir eli cebinde evine doğru yürüyüp karanlığa karıştı.
12/11/2010
Antakya/Hatay
Mehmet Ali Türkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.