Eenn şifaalı otlar
"Daldı da ah şuh geceye aşkın atlıları
Mayıştı maşukların namahrem tatlıları
Öyle şifa idi ki türlü otlar naneler
Islık çaldı dudaklar alkışladı memeler.."
( Devacızade Deveci Derviş Bey )
............................
- Bu elimdeki Çobanşapkası otu var ya.. Tanrı’nıınn.. insanlaraa.. biirr hediyyesidir..
- Oh my hoca!.. Akıl mıdır, fikir midir, nedir hocam.. Neye iyi gelirdir, nereleredir?
- Stresi sittireder, porno sitelerinde süklüm büklüm salya sümük gezdirmez,
Hatun kişi önünde başınızı öne eğdirmez..
- Aman hocam, bizim kelle-i şerifat bir şu durumda eğilir;
İş bulamayıp eve eli boş gelirsek, vatana millete Sakarya’ya ihanet edersek,
bir de haram yersek.. Öyle yani.
- Şu Sarıtartaron yaprağını kırk gün kaynatınız, şamdan ışığında kurutunuz, ay ışığında yutunuz..
- Eee?
- Boyunuzu bir uzatır bir uzatır.. Sanki kavak..
- Oh ne kıyak ne kıyak. Peki hocam bakalım aklımız da uzar mı?
- Onun için; Aynıcefa, Hatmisefa, Şahışifa bir de Çektiyuha çiçeği karışımını alıyorsunuz,
yatmadan önce kafanıza sürüyorsunuz, (yastığı berbaadedüp sabahleyin fırça yememek içün başınıza çorap geçiriniz.) ;
İşadamı, işkadını, işişçisi, işbirlkçisi, gazeteci, milletvekili, muhalefet.. ne isterseniz oluyorsunuz. Bir tek iktidaar olamıyorsunuz.
- Yaramazmış, geçelim hocam..
- Kozmikkereviz kürü yapacaksınız öyleyse.. Gevezeliği tedavi eder, konuşanı dinlemesini, yazanı okumasını öğretir, öğrenmeye teşvik eder, teşvik kredilerinin üstüne yatırmaz, para basan devlet kurumlarını sattırmaz, Avrupa’lılara Amerika’lılara hayran hayran baktırmaz, nefes alma tekniğinden önce havayı çevreyi kirletmemeyi öğretir.. Bred Pırt, Kevin Postnır, Emile Kola’dan -sonra olsun bari- Akif, Nazım, Reşat Nuri ... ile de tanıştırır..
Dostluğun, sevginin, arkadaşlığın, ekonomi ile uzaktan yakından hiç bir ilgi alaka ve akrabalığı olmadığına yemin ettirir......
..............................
- Sarısabır otunu; sapırsapır döküp, trene karşı çiğneyip çiğneyip tükürmeyip, hapırhapır yutarsanız..
Herif olursunuz. Evlilikten usandırmaz, zırt pırt boşandırmaz, göbekten kaşındırmaz,
elinizden poşet eksik olmaz, vitrinde görüp beğendiğiniz hırkayı aldırmaz, rakıyı içirmez,
tekbaşına yedirmez gezdirmez alışveriş ettirmez..
Yıldönümlerini, kayınbiladerin borcunu, kayınvalidenin burcunu unutturmaz..
- Oh my hoca, ot mu muska mı buu?..
- Gelelim Yaratanın muucizesi Katırkılı tohumunun faydalarına; Yine birer tatlı kaşığı
Katırkuyruğu ile birlkte, Kazyağı, Gazyağı, Tozyağı ile harmanlayıp, değirmende öğütüyorsunuz, havanda dövüyorsunuz, sıfır numara elekte yandan yandan çalkalayıp, kabuk kısmını damdan çabuk çabuk üfürüyorsunuz..
Hipotalamusunuza ovuşturaa ovuştura, yediree yedire sürüyorsunuz..
Katır inadına birebirdir.. Ancak yan etkilerinden sakınmak lazımdır;
Trafik kurallarına uydurur, piknik alanlarını temiz tutturur, mangalı yukarı tüttürür, tükürüğü yutturur, yerlere denizlere çöp attırmaz, komşuları rahatsız ettirmediği gibi selamsız da geçirmez..
Ticarette hile yaptırmaz, memleket meselelerine, çocuklarınıza, kendinize çevreye kayıtsız bırakmaz, kredi kartına güvendirip 800 lira maaşla 1600 liralık harcama yaptırmaz.. Kokuşmuşluğu yedi günde geçirir..
- Oh my hoca, pek zahmetliymiş hazırlaması. Yan etkileri de hayli kötü.. Ama tuttum ben bu otu.
- Kırmızıkiziroğlu çiçeği ve Beyazkimkim tohumu; Beyni yıkanmaktan korur, dumuru açar,
dalağı şişirmez, kafa kayışını yağlar. Kim olduğunuza uyandırır..
Üçüncü günde; üçüncü gözü açar; Vay ben kimim? Anam kim?.. Babam kim?..
Kimliğim her ne ise, bu memleketin ekmeğini yiye yiye, meyvesini dişleye dişleye büyümüşüm.. Öyleyse bu nankörlük niye?
Soruları sordurur, ar damarı pırtlamamışsa utandırır, bayrak karşısında esas duruşta durdurur.. Şükrettirir, teşekkür ettirir..
- Ver hocam veer..
- Kartkurtkökü; İnsanda dil din ırk renk ayrımı hastalığını gebertir, ırkçılığı def eder, ayrılıkçılığı telef eder, bölücülük mikrobunu dezenfekte eder..
- Nee diyorsun hocaa?!.. Ben bu kökü koklar. her bir tarafıma yedirir içirir sürer, sıvarım.. Beynimi bedenimi badana yaparım adeta.
- Kırktokmakotu yetmiş gram Kulavratotu ile topak yapılıp kafanın tepe kısmına yetmiş yedi kere, küüt, küüt! diye kütletilirse;
"Lan bu çocukları beraaber yapmadık mı? Niye ilgilenmiyorsun?..
Evi yazlığı arabayı arsayı üstüne yaptın da, şu mutfağın tapusunu benim adıma mı çıkarttın. Gir de, göbeğinin yağına iki yumurta kır da, zıkkımlan,
görüyorsun temizlik yaptık akşama kadar..." Gibi, saçma sapan söyletir..
(Yan etki olaraktan "göz çerçevesinde morluk" yapar.)
Yeni evlilerin kullanması çok sakıncalıdır.
- Breh breh.. Aboouu...
...................................
- Hocam, bu otlara muhtaç olmamak için yeme içme alışkanlıklarımızı nasıl iyileştiririz?
Kendimizi izlemenin gözlemenin ölçüp biçmenin yolları nelerdir?..
Mektepli misiniz alaylı mısınız? Kaç denekte denediniz.. Attar mısınız..
Mektepte okutmanlık yapmayıp, üç kuruşluk otu, üç otuza okutur satar mısınız?..
Tart my hoca!.. Bunun gramı kaça..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.